Centrum prasowe Volvo

Limitowana wersja XC90 Volvo Ocean Race atrakcją finału pucharu Polski w klasie Dephia 24.

Tegoroczne wakacje upłynęły w Volvo pod hasłem Volvo Ocean Race. Okołoziemskie regaty rozpoczną się już na początku przyszłego miesiąca. W Polsce zakończyła się ich lokalna inauguracja. Załoga łódki Volvo Ocean Race zwyciężyła w zawodach w Mrągowie na jaziorze Czoch i tym samym w klasyfikacji generalnej Żeglarskiego Pucharu Polski PGNIG Bezpieczne Mazury. Uroczyste zakończenie regat miało odbyło się w ostatni weekend wrześnie w Mrągowie.

Specjalną atrakcją finału był pierwszy w Polsce pokaz limitowanej żeglarskiej edycji Volvo XC90 Volvo Ocean Race.

Zawodom w Mrągowie tradycyjnie już towarzyszyło wiele atrakcji, jak pokazy ratownictwa, konkursy ekologiczne, turnieje piłkarskie oraz koncerty. Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli między innymi: Grażyna Wolszczak, Cezary Harasimowicz,  Maria Góralczyk.

Łódka Volvo Ocean Race była gościem specjalnym tegorocznej edycji Regat Delphia 24 CUP, odbywających się w ramach ogólnopolskiej kampanii PGNiG Bezpieczne Mazury. Żeglarskie regaty gościły w sześciu miejscowościach Warmii i Mazur. Zawody w Mrągowie, były ostatnimi już z cyklu i wyłoniły ostatecznego zwycięzcę, którym został lider wyścigu – załoga łódki Volvo Ocean Race.  Na czele zwycięskiej załogi stanął olimpijczyk Zbigniew Kania.

„Załoga Volvo Ocean Race była liderem już od pierwszego dnia regat – mówi Marcin Klimczewski, Dyrektor Marketingu i PR Volvo Auto Polska – „Zawody rozgrywane były w lipcu i sierpniu na terenie Warmii i Mazur. Dla nas dodatkowo emocjonujące jest to, iż na wodzie spotkały się trzy firmy motoryzacyjne – Toyota, Ford i Volvo. To dodało pikanterii i  przyznam, że z dużą satysfakcją przyjmujemy zwycięstwo naszej załogi”.

Matką chrzestną łódki jest Małgorzata Kożuchowska, która dokonała jej chrztu podczas inauguracji projektu 24 czerwca w Centrum Olimpijskim w Warszawie.

Limitowane edycje Volvo Ocean Race

W związku z rozpoczynającymi się w tym roku regatami Volvo Ocean Race firma Volvo Cars przygotowała dla swoich klientów limitowane wersje Volvo V70, XC70, XC90.

Morski design

Tym razem w oferowanych samochodach jeszcze bardziej podkreślone zostały powiązania z żeglarstwem. Stylistyka samochodów nawiązuje do klimatu regat – od koloru lakieru po wykończenie wnętrza samochodu. Kolorystyka bazuje na metalicznych odcieniach granatu i niebieskiego. Klienci mają do wyboru dwa kolory karoserii: Ocean Blue i Electric Silver. Niektóre elementy wnętrza odzwierciedlają materiały używane w masztach, szwy tapicerki przypominają swoje pierwowzory z dziedziny żeglarstwa, a aluminiowe detale na wycieraczkach – nici. Konsola centralna oraz inne detale wykończone są aluminium.

„Głęboki kolor oceanu i dyskretne dodatki stanowią unikalną propozycję dla pasjonatów żeglarstwa i nie tylko. Limitowana edycja samochodów Volvo Ocean Race została przygotowana dla ludzi nie bojących się ekstremalnych wyzwań. Inspiracją dla jej powstania były regaty Volvo Ocean Race, które najlepiej określają takie słowa jak dynamika, nowoczesność, zaawansowana technologia i precyzja. Jednocześnie regaty to także wielkie emocje, walka z żywiołem i ciągłe przekraczanie granic tego, co niemożliwe. Dokładnie taka jest przygotowana limitowana edycja Volvo Ocean Race. Modele XC90, XC70 i V70 to samochody pewnie trzymające się drogi, o doskonałych osiągach, posiadające liczne rozwiązania pomagające podróżować i aktywnie spędzać czas.”, powiedział Marcin Klimczewski, dyrektor PR i Marketingu Volvo Auto Polska.

Modele specjalnej edycji wyposażone są w pokrywę bagażnika o morskiej stylistyce. Œwiatła przeciwmgielne oraz szyby boczne zawierają elementy wykończeniowe pokryte chromem. To co wyróżnia specjalną edycję modeli V70, XC70 oraz XC90 to także charakterystyczny przedni grill, srebrne aluminiowe relingi dachowe oraz logo Volvo Ocean Race umieszczone na błotnikach.

Samochody edycji Volvo Ocean Race posiadają pełną gamę silników, dostępnych we wszystkich modelach na wszystkich rynkach.

Sprzedaż

Obecna edycja aut Volvo Ocean Race jest już dostępna w salonach dealerskich.

W czasie wyścigu Volvo Ocean Race w latach 2001-2002, firma sprzedała 4 500 samochodów specjalnej edycji Volvo V70 i XC70. Łącznie z autami z edycji 2005-2006, rodzina Ocean Blue, powiększona o Volvo XC90, zanotowała sprzedaż 8 600 samochodów.Według prognoz sprzedaży, sprzedanych ma zostać około 9 000 samochodów. Pięć największych rynków to: Niemcy, Szwecja, Finlandia, Wielka Brytania i Japonia.

Dołącz do nas na Facebooku