Centrum prasowe Volvo

XC90 hitem sprzedaży w USA, sprzedaż globalna Volvo w górę o 12.6%

Wzrost globalnej sprzedaży samochodów Volvo trwa. W październiku dostarczono do klientów 45,801 szwedzkich aut, czyli o 12.6% więcej niż rok wcześniej. Jest to zasługa świetnej sprzedaży flagowego modelu XC90 za Oceanem. Także europejscy dealerzy marki zaraportowali poprawę wyników sprzedaży.

W październiku w USA sprzedano 7,422 samochody marki Volvo co sprawiło, , że w tym miesiącu Stany Zjednoczone były największym rynkiem zbytu dla szwedzkiego producenta. Doskonały wynik jest pochodną ogromnego zainteresowania klientów nowym flagowym modelem marki XC90, który był w tym okresie najczęściej sprzedawanym modelem Volvo na rynku amerykańskim.

Również sprzedaż w Europie wzrosła osiągając łącznie poziom 24,468 sztuk, co daje 5.2 % poprawę wyniku. Na wyróżnienie zasługuje rynek szwedzki, który zyskał o 9%. Dzięki temu udział marki w rynku to już niemal 22%. Dobre wyniki płyną także z Niemiec, gdzie rosnąca sprzedaż modelu XC90 sprawiła, że był to drugi w kolejności region pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy tego modelu.

Pozytywne wieści płyną także z Chin. W Państwie Środka nie słabnie zainteresowanie modelami XC60 oraz S60L, które przełożyło się na 2% wzrost sprzedaży w porównaniu do października 2014.

Tak prezentują się statystyki sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) samochodów wyprodukowanych przez Volvo Car Group:

PaździernikStyczeń – Październik
20142015Zmiana20142015Zmiana
Chiny692770662,0%6612563721-3,6%
USA3972742286,9%478285380312,5%
Szwecja660972059,0%49374539559,3%
Europa Zachodnia16652172633,7%1475001551165,2%
Pozostałe rynki652068455,0%6905365352-5,4%
Łącznie406804580112,6%379 8803919473,2%

Globalnie wśród najpopularniejszych modeli Volvo prowadzi Volvo XC60 z wynikiem 12,645 sprzedanych egzemplarzy (2014: 11,895), na drugim miejscu znajduje się Volvo V40 oraz V40 Cross Country, których dostarczono łącznie 8,407 (2014: 9,981). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był flagowy Volvo XC90 – sprzedano 6,430 sztuk.

Multimedia (1)

XC90 hitem sprzedaży w USA, sprzedaż globalna Volvo w górę o 12.6%

Dołącz do nas na Facebooku