Centrum prasowe Volvo

Volvo notuje najwyższą sprzedaż miesięczną w 88-letniej historii marki

W centrali Volvo w szwedzkim Goeteborgu kierownictwo firmy ma powody do zadowolenia. Globalny wzrost sprzedaży miesięcznej o 26% w porównaniu z listopadem 2014 to kolejny znakomity wynik, jaki świętuje w tym roku Volvo Car Corporation. To najwyższa sprzedaż miesięczna w historii marki. Doskonałemu przyjęciu modelu XC90 towarzyszy niesłabnąca popularność XC60 oraz V40 i V40 Cross Country – to kluczowe modele, które napędzały sprzedaż w tym miesiącu.

Aż 49 055 samochodów, które zostały sprzedane w ubiegłym miesiącu przez Volvo to wynik rekordowy – jeszcze nigdy w 88-letniej historii marki klienci nie nabyli tylu sztuk Volvo w przeciągu jednego miesiąca. To kolejny krok do realizacji planu, jakim w perspektywie średnio-terminowej jest sprzedaż przeszło 800 000 samochodów rocznie. Aby osiągnąć taki poziom sprzedaży w przeciągu najbliższych 4 lat, Volvo całkowicie odnowi gamę oferowanych modeli.

Globalny sukces Volvo XC90 przeciera szlaki przed najnowszym autem marki – limuzyną S90. To kolejne auto zbudowane na platformie SPA, które śmiało czerpie ze stylistycznych wzorców znanych z jego potężniejszego brata. XC90 to także główny czynnik napędzający sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Wzrost sprzedaży o 90,5% w stosunku do listopada 2014 to imponujący wynik, na który decydujący wpływ miał właśnie popyt na szwedzkie SUV-y.  Łącznie w USA sprzedaż zamknęła się wynikiem 6 903 sztuk.

Popularność Volvo rośnie także w Europie. 26 646 sprzedanych Volvo to o 23,9% więcej niż w analogicznym okresie 2014. Szwedzki oddział marki zaraportował udział rynku na poziomie 24,3%, zaś rynki niemiecki i holenderski okazały się być najszybciej rosnącymi. Na Starym Kontynencie największa popularnością cieszyły się modele V40 oraz XC60, największy wzrost z kolei zanotował flagowy XC90. 15,8% wzrostu zaraportował chiński oddział marki, co łącznie dało sprzedaż 8 045 samochodów w listopadzie. Wciąż najpopularniejszymi modelami w Państwie Środka są Volvo XC60 oraz S60L.

Tak prezentują się statystyki sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) samochodów wyprodukowanych przez Volvo Car Group:

ListopadStyczeń   – Listopad
20142015Zmiana20142015Zmiana
Chiny6946804515,8%7307171766-1,8%
USA3623690390,5%514516070618,0%
Szwecja5718816442,8%550926211912,8%
Europa Zachodnia157831848217,1%1632831735986,3%
Pozostałe rynki687174618,6%7592472813-4,1%
ŁĄCZNIE389414905526,0%4188214410025,3%

Globalnie wśród najpopularniejszych modeli Volvo prowadzi XC60 z wynikiem 13 988 sprzedanych egzemplarzy (2014: 12 360), na drugim miejscu znajduje się Volvo V40 oraz V40 Cross Country, których dostarczono łącznie 9 656 (2014: 9 591). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był flagowy Volvo XC90 – sprzedano 6 792 sztuk, co oznacza że sprzedaż tego modelu cały czas rośnie.

Multimedia (1)

Volvo notuje najwyższą sprzedaż miesięczną w 88-letniej historii marki

Dołącz do nas na Facebooku