Centrum prasowe Volvo

Firma Volvo Cars i 3.1 Phillip Lim prezentują torbę podróżną z materiałów eko

Volvo Cars i 3.1 Phillip Lim – każda z tych firm wykorzystuje materiały pochodzące ze źródeł biologicznych i pochodzących z recyklingu. W ramach współpracy powstała torba podróżna wykonana z tych samych materiałów, którymi będą wykończone wnętrza samochodów Volvo. Oczywiście jest to seria ściśle limitowana.

Korzystanie z nowoczesnych materiałów przyjaznych środowisku to widoczny trend w świecie mody. Marka modowa 3.1 Philip Lim jest jednym z jego pionierów. Oto projekt stworzony razem z Volvo Cars, które również podąża ekologiczną drogą: niewielka torba podróżna, w sam raz na weekendowy wypad.

Philip Lim dobrze porusza się w tworzeniu kreacji z nowoczesnych tworzyw. W przeszłości zaprezentował sukienkę wykonaną z alg morskich, całkowicie neutralną pod względem emisji CO2, a jednocześnie z materiału pochodzenia biologicznego. Philip Lim chętnie sięga też po tworzywa sztuczne z recyklingu, tworząc z nich luksusowe dobra dla świadomych użytkowników. Jego unikalny styl rewolucjonizuje przemysł modowy i przesuwa jego granice.

Designerska torba weekendowa jest wykonana z nowego, ekologicznego materiału Nordico, którym Volvo będzie tapicerować fotele swoich aut elektrycznych. Jest to następstwo deklaracji firmy, która wszystkie swoje modele elektryczne będzie tworzyć bez tapicerek ze skóry naturalnej. Model C40 będzie pierwszym zbudowanym autem według tej koncepcji. Tak jak Philip Lim chce wnosić podejście eko do branży modowej, tak Volvo Cars chce tę ideę popularyzować w przemyśle samochodowym.

Nordico to nowy, wysokiej jakości i innowacyjny materiał stworzony przez Volvo Cars, który zadebiutuje w elektrycznych samochodach naszej marki. Składa się z tekstyliów wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu, takich jak butelki PET, zawiera też przerobione korki z przemysłu winiarskiego oraz materiały pochodzące z lasów w Szwecji i Finlandii. Nordico wyznacza nowy standard dla przyszłości projektowania wnętrz samochodów klasy premium.

Nowa torba jest idealna na weekendowy wypad. Jej styl nawiązuje do skandynawskiego designu. Ma dyskretny schowek, podwójny pasek i specjalną sygnowaną saszetkę. Powstała w duchu „luxtainability” – czyli połączenia luksusu i zrównoważonego rozwoju. Ten trend został ujęty w  raporcie „The rise of conscious design” autorstwa Volvo Cars i wiodącej firmy prognozującej trendy The Future Laboratory, która ma na celu zbadanie materiałów jutra. Odbiorcy oczekują zrównoważonych materiałów, ale bez kompromisów w zakresie jakości i stylu.

Nowa torba powstanie w limitowanej edycji i nie będzie można jej kupić w otwartej sprzedaży. Krótka, ekskluzywna seria trafi na wybrane rynki, gdzie zasili akcje charytatywne lub będzie nagrodą w konkursach.

Phillip Lim, współzałożyciel i dyrektor kreatywny 3.1 Phillip Lim, powiedział: Zrównoważony rozwój był częścią marki 3.1 od samego początku; pracujemy nad osiągnięciem trwałej równowagi we wszystkim, co robimy. Ciągle powtarzanym hasłem naszej marki jest: mniej, znaczy więcej. Współpraca z Volvo w ramach tego projektu zrównoważonego rozwoju była dobrym dopasowaniem wartości. W naszym wspólnym, obecnym stanie umysłu, mamy swobodę znajdowania zrównoważonych rozwiązań w zakresie nowych materiałów, jednocześnie tworząc świetny design, który jest najwyższym luksusem.

Mamy wizję tego, dokąd musimy zmierzać w przyszłości, z pierwszym krokiem w kierunku wykorzystania zrównoważonych, naturalnych i pochodzących z recyklingu materiałów — powiedział Robin Page, szef działu projektowania w Volvo Cars. Współpraca z 3.1 Phillip Lim w celu stworzenia torby inspirowanej materiałami jutra umacnia nasze ambicje, by rzucić wyzwanie szerszej branży projektowej, aby ponownie rozważyć to, jakich materiałów używamy. Od tworzenia kolekcji na wybiegach po wnętrza samochodów, ponosimy wspólną odpowiedzialność za znalezienie zrównoważonych alternatyw materiałowych.

 Aby zobaczyć pełną wersję The rise of conscious design: report o materiałach jutra, proszę kliknąć poniższy link:

https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/documentfile/285907/the-rise-of-conscious-design-full-report

Volvo Car Group w 2020 r.

W roku obrotowym 2020 Volvo Car Group odnotowała zysk operacyjny w wysokości 8,5 mld SEK (14,3 mld SEK w 2019 r.). Przychody w tym okresie wyniosły 262,8 mld SEK (274,1 mld SEK). W całym 2020 r. światowa sprzedaż osiągnęła poziom 661 713 (705 452) samochodów, co oznacza spadek o 6,2% w porównaniu z 2019 r.

O Volvo Car Group

Firma Volvo Cars została założona w 1927 r. Obecnie Volvo to jedna z najbardziej znanych i cenionych marek samochodów na świecie. W 2020 r. sprzedano 661 713 samochodów w ok. 100 krajach. Od 2010 r. Volvo Cars jest własnością Zhejiang Geely Holding Group.

W grudniu 2020 r. firma Volvo Cars zatrudniała ok. 40 000 (41 500) pracowników w pełnym wymiarze czasu pracy. Siedziba główna Volvo Cars, dział rozwoju produktu, marketingu i administracji znajdują się w Göteborgu w Szwecji. Siedziba główna Volvo Cars w APAC znajduje się w Szanghaju. Główne zakłady produkcyjne spółki znajdują się w Göteborgu (Szwecja), Gandawie (Belgia), Karolinie Południowej (USA), Chengdu i Daqing (Chiny), natomiast silniki produkowane są w Skövde (Szwecja) i Zhangjiakou (Chiny), a elementy nadwozia w Olofström (Szwecja).

W ramach nowego celu firma Volvo Cars dąży do zapewnienia klientom swobody poruszania się w sposób spersonalizowany, zrównoważony i bezpieczny. Cel ten przekłada się na szereg ambicji biznesowych – przykładowo do połowy dekady firma planuje, aby połowa jej globalnej sprzedaży obejmowała samochody w pełni elektryczne oraz aby doszło do nawiązania relacji z 5 mln klientów bezpośrednich. Volvo Cars zobowiązuje się również do ciągłego zmniejszania śladu węglowego, a celem firmy jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r.

O 3.1 Phillip Lim

Firma 3.1 Philip Lim zadebiutowała na New York Fashion Week w 2005 roku. Firma narodziła się z przyjaźni między założycielami, którymi są Phillip Lim i Wen Zhou. Każdy z partnerów: zarówno projektant jak i przedsiębiorca, byli pionierami branży modowej. Ich celem było dostarczenie „fajnej, łatwej, szykownej” garderoby współczesnemu obywatelowi świata. Marka rozszerzyła ofertę o odzież damską, męską, akcesoria i obuwie. Ma 11 niezależnych sklepów detalicznych na całym świecie z lokalizacjami w Stanach Zjednoczonych i Azji. 3.1 Wkład Phillipa Lima w branżę zyskał globalne uznanie, w tym 3 nagrody CFDA dla odzieży damskiej (2007), odzieży męskiej (2012) i akcesoriów (2013). W ciągu swojej 15-letniej historii marka stale rozwijała swoją pozycję w ciągle zmieniającym się krajobrazie mody, aby pozostać liderem w modzie amerykańskiej.

Więcej informacji na temat projektu udziela:

Jessica Somers
Senior Director, Communications & Sustainability
3.1 Phillip Lim
jsomers@31philliplim.com

Multimedia (16)

Dołącz do nas na Facebooku