Centrum prasowe Volvo

Kalifornia. Debiut funkcji jazdy autonomicznej Ride Pilot w samochodach Volvo

Po pierwsze Kalifornia! W pierwszej kolejności właśnie na tamtejszych drogach pojawią się auta Volvo wyposażone w funkcję jazdy autonomicznej Ride Pilot. Cel jest jasny – dzięki Ride Pilot samochodami elektrycznymi Volvo nowej generacji będzie się jeździło jeszcze łatwiej i przyjemniej.

Gdy tylko nowa funkcja zostanie uznana za w pełni bezpieczną do praktycznego wykorzystania, trafi na listę dostępnego w subskrypcji wyposażenia nowego, elektrycznego auta SUV. Ten flagowy model Volvo zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku.

Nowa generacja modeli Volvo tradycyjnie wyznacza nowe standardy bezpieczeństwa – tym razem poprzez połączenie zdalnej aktualizacji oprogramowania z wyrafinowanym systemem czujników. Zaawansowany software został stworzony przez specjalistów od jazdy autonomicznej z Zenseact we współpracy z inżynierami Volvo oraz partnerami technologicznymi z firmy Luminar. System składa się z ponad dwóch tuzinów czujników różnego typu, w tym przełomowych lidarów (radarów laserowych) Iris, idealnie dopasowanych do stworzonego oprogramowania.

Mam przyjemność zapowiedzieć amerykańską premierę naszego pierwszego, w pełni autonomicznego systemu jazdy. To nowy standard w naszej branży, przy zachowaniu tradycyjnego poziomu bezpieczeństwa  –powiedział Mats Moberg, szef działu badań i rozwoju w Volvo.  – Oprogramowanie Zenseact i lidary firmy Luminar czynią z naszego elektrycznego auta SUV pojazd przełomowy w dziedzinie bezpieczeństwa i jazdy autonomicznej.

System czujników w służbie bezpieczeństwa jazdy stanie się standardowym wyposażeniem nowego auta, ale układ Ride Pilot pojawi się na liście dostępnych dodatków dopiero po przejściu rygorystycznych testów. Należy do nich zbadanie bezpieczeństwa funkcjonowania technologii w różnych warunkach drogowych.

Volvo wspólnie z Zenseact już testuje  funkcje jazdy autonomicznej na drogach Szwecji. Gromadzi także dane z dróg europejskich i amerykańskich. W połowie roku zamierzamy rozpocząć testy drogowe w Kalifornii*, gdzie warunki klimatyczne, drogowe i obowiązujące przepisy sprzyjają wprowadzeniu technologii jazdy autonomicznej.

Ustanowienie nowego standardu bezpieczeństwa jazdy oznacza przeprowadzenie szeregu rygorystycznych testów i badań na całym świecie mówi Ödgärd Anderson, szef Zenseact. Oprogramowanie Zenseact gra kluczową rolę w wyznaczeniu tego standardu i osiągnięciu celu w postaci wyeliminowania wypadków drogowych.

Gdy tylko okaże się, że wszelkie wymogi bezpieczeństwa są spełnione, po wprowadzeniu układu Ride Pilot w Kalifornii, pojawi się on stopniowo na pozostałych rynkach na świecie.

Ride Pilot odciąży kierowców od obowiązku prowadzenia auta. Zamiast patrzeć na drogę, można będzie w czasie jazdy czytać, pracować, pisać wiersze czy korespondować ze znajomymi. Siedząc „za kierownicą”, dojedziemy do celu wypoczęci i zrelaksowani, ponieważ oszczędzimy sobie stresu związanego z jazdą w korkach czy intensywnym ruchu.

Nazwa układu Ride Pilot mówi sama za siebie: kiedy auto prowadzi się samo, odpowiedzialność za jazdę bierze na siebie Volvo, a kierowca spokojnie odpoczywa.

Lidary firmy Luminar uzupełnią zestaw pięciu radarów, ośmiu kamer i szesnastu czujników ultradźwiękowych nowego, elektrycznego modelu SUV. Ten standardowy zestaw czujników pozwala technologii bardzo skutecznie obserwować i kontrolować przestrzeń. Wraz z przesyłanymi na bieżąco zdalnymi aktualizacjami oprogramowania, Ride Pilot z powodzeniem osiągnie zdolność do bezpiecznej jazdy autonomicznej.

Dążymy do upowszechnienia układów bezpiecznej jazdy autonomicznej. Stanie się to rzeczywistością, także dzięki nowemu modelowi Volvo, który powstał na nowej platformie – dodał założyciel i szef firmy Luminar. – Z naszymi urządzeniami w standardzie nowy SUV Volvo ma szansę być najbardziej bezpiecznym samochodem na drodze.

——————————-

Volvo Cars w latach 2020-2021

W ciągu dwunastu miesięcy – od lipca 2020 do lipca 2021 – Volvo Car Group zanotowała zysk operacyjny w wysokości 22,5 mld SEK (14,3 mld SEK w 2019 r.). Przychody w tym okresie wyniosły 292,1 mld SEK (274,1 mld SEK), zaś światowa sprzedaż osiągnęła poziom 773 000 samochodów.

O Volvo Car Group

Firma Volvo Cars została założona w 1927 r. Obecnie Volvo to jedna z najbardziej znanych i cenionych marek samochodów na świecie, obecna w ponad 100 krajach. Spółka Volvo Cars notowana jest na giełdzie Nasdaq Stockholm, akcje oznaczone są symbolem VOLCAR- B.

Volvo Cars dąży do zapewnienia klientom swobody poruszania się w sposób spersonalizowany, zrównoważony i bezpieczny. Znajduje to odbicie w planach sprzedaży w 2030 roku już wyłącznie samochodów elektrycznych. Volvo Cars zobowiązuje się również do ciągłego zmniejszania śladu węglowego, a celem firmy jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r.

W grudniu 2020 r. firma Volvo Cars zatrudniała ok. 40 000 pracowników w pełnym wymiarze czasu pracy. Siedziba główna Volvo Cars, dział rozwoju produktu, marketingu i administracji znajdują się w Göteborgu w Szwecji. Główne zakłady produkcyjne spółki znajdują się w Göteborgu (Szwecja), Gandawie (Belgia), Karolinie Południowej (USA), Chengdu, Daqing i Taizhou (Chiny). Firma ma również centra rozwojowe i projektowe w Göteborgu, Camarillo (USA) i Szanghaju (Chiny).

O Luminar Technologies:

Luminar jest przedsiębiorstwem zajmującym się tworzeniem sprzętu i oprogramowania na potrzeby pojazdów autonomicznych, dążącym do upowszechnienia systemów bezpiecznej jazdy spełniających wyśrubowane wymagania branży motoryzacyjnej. Luminar szybko rozpoczęło współpracę z ponad 50 partnerami, w tym z 8 z czołowych 10 producentów samochodów. W 2020 roku Luminar podpisało z Volvo pierwszą w branży umowę na wyposażenie seryjnych pojazdów autonomicznych, zawarło także kontrakty z firmą Daimler Truck AG i Mobileye. Pakiet mniejszościowy w firmie Luminar kupił największy na świecie producent aut ciężarowych Daimler Truck AG oraz Volvo Cars, lider w dziedzinie bezpieczeństwa jazdy, w celu przyspieszenia prac nad wprowadzeniem na rynek autonomicznych samochodów ciężarowych i osobowych zdolnych poruszać się z prędkościami autostradowymi. Założony w 2012 roku Luminar zatrudnia 400 osób i ma biura w Palo Alto, Orlando, Colorado Springs, Detroit i Monachium.

O Zenseact: 

Ambicją Zenseact jest urzeczywistnienie idei powszechnej, bezpiecznej i inteligentnej mobilności dla każdego. Opracowuje kompletne pakiety oprogramowania dla systemów jazdy autonomicznej (AD oraz ADAS), tworzy przełomowe i maksymalnie uniwersalne oprogramowanie przydatne na różnych jej poziomach. Zenseact została założona przez Volvo Cars w 2020 roku, działa w Göteborgu oraz Szanghaju, zatrudniając około 600 inżynierów pracujących nad przyspieszeniem realizacji celu „zero wypadków drogowych”.

Multimedia (3)

Dołącz do nas na Facebooku