Komunikaty prasowe

Wyniki sprzedaży Volvo Car Group w maju: wzrost sprzedaży o 5.5%

  • Globalna sprzedaż: 42,107 samochodów
  • Wzrost sprzedaży o 5.5%
  • Ciągły wzrost sprzedaży Volvo XC90 na wszystkich rynkach
  • Już od 12 miesięcy Volvo Car Group odnotowuje ciągły wzrost sprzedaży

Volvo Cars nadal odnotowuje globalny wzrost sprzedaży, w maju wyniósł on 5.5% – 42107 sprzedanych samochodów. Sprzedaż nowego Volvo XC90 była głównym czynnikiem wzrostu a model XC60 nadal jest najlepiej sprzedającym się SUV’em. Wzrost sprzedaży za pierwsze 5 miesięcy 2016 roku osiągnął poziom 10.4%.

W maju największym rynkiem dla Volvo były Chiny – 7045 samochodów. Najlepiej sprzedającymi się modelami były produkowane lokalnie Volvo XC60 i S60L.

W Stanach Zjednoczonych wzrost sprzedaży utrzymał się na poziomie z kwietnia i wyniósł 10.2%. Volvo wybrało 5536 klientów, z których większość zdecydowała się na XC90.

Sprzedaż na starym kontynencie osiągnęła poziom 22.638 samochodów (wzrost o 3.3%). Szwecja była drugim największym rynkiem, na którym 6545 samochodów znalazło właścicieli (wzrost o 9.5%). Volvo utrzymuje pozycję lidera na rynku Szwedzki – w pierwszej dziesiątce sprzedaży znalazły się cztery modele szwedzkiego producenta.

Volvo V40 było najlepiej sprzedającym się autem tej marki w Europie a XC90 odnotowało najwyższy wzrost sprzedaży.

Sprzedaż samochodów Volvo (dostarczone do klientów):

 

MajStyczeń-Maj
20152016Zmiana20152016Zmiana
Chiny6 9677 0451,1%31 01032 9616,3%
USA5 0235 53610,2%23 38228 06620,0%
Szwecja5 9796 5459,5%26 08929 22712,0%
Europa Zach.15 93516 0931,0%74 39482 29810,6%
Inne rynki6 0156 88814,5%30 88932 5805,5%
TOTAL39 91942 1075,5%185 764205 13210,4%

 

Materiały powiązane