Podsumowanie i zdjęcia z regat Volvo Gdynia Sailing Days 2016
Ponad 750 zawodników walczących w 17 klasach żeglarskich przez 10 dni – tak w największym skrócie można by opisać największe regaty w Polsce. Firma Volvo Car Poland, główny sponsor tej prestiżowej imprezy, postanowiła przybliżyć piękno żeglarstwa wszystkim miłośnikom wiatru i wody. Ponieważ z nabrzeża nie zawsze widać rozgrywki poszczególnych klas, na wodę udali się członkowie grupy fotospacery.pl. Ich zdjęcia pomogą nam podsumować tegoroczną edycję Volvo Gdynia Sailing Days.
Volvo – historia związana z żeglarstwem
Chyba nie ma drugiej takiej marki motoryzacyjnej, która byłaby tak silnie związana z żeglarstwem. Wszystko zaczęło się w 1927 roku, kiedy bramę fabryki opuścił pierwszy samochód Volvo Jakob. Do jego napędu użyto silnika łodzi motorowej wyprodukowanego przez firmę Pentaverken. Ta firma z biegiem czasu stała się siostrzaną firmą – Volvo Penta – która do dziś produkuje silniki zaburtowe. Równie ważną datą w annałach firmy jest rok 1997, kiedy to szwedzka marka weszła do wielkiego, żeglarskiego świata. 19 lat temu Volvo przejęło regaty dookoła globu zmieniając ich nazwę na Volvo Ocean Race. Są one rozgrywane do dziś, a 65-stopowe jachty są wyposażone w silnik Volvo Penta o mocy 75 KM. Ponadto firma angażuje się lokalnie w inicjatywy żeglarskie. Inicjatywy takie jak Volvo Gdynia Sailing Team, Volvo Youth Sailing Team, akademia żeglarska Volvo – są tego najlepszym przykładem.
Gdynia – sprawdzian przed olimpiadą
W Gdyni świetną formę zaprezentowali polscy windsurferzy: Piotr Myszka i Małgorzata Białecka. Już niebawem będą walczyć w Rio o olimpijskie medale. Podsumowując regaty Pan Tomasz Chamera, wiceprezes ds. sportu PZŻ, wiele uwagi poświęcił przygotowaniu polskich żeglarzy do tej imprezy. Poza klasą RS:X, powołania otrzymała także Agnieszka Skrzypulec i Irmina Mrózek-Gliszczyńska (klasa 470), Łukasz Przybytek i Paweł Kołodziński (49er) i Kacper Ziemiński (Laser Standard).
Z myślą o kolejnej olimpiadzie – Tokyo 2020 – Polski Związek Żeglarski powołał Volvo Youth Sailing Team. Wśród nich znaleźli się Radosław Furmański (RS:X), Aleksandra Melzacka i Maja Micińska (29er), Mikołaj Staniul i Kajetan Jabłoński (29er), Julia Szmidt i Hanna Dzik (420) oraz Magdalena Kwaśna (Laser Radial)
Nie tylko żagle…
Volvo przygotowało w Gdyni swoją ekspozycję, w tym swój najnowszy model S90. To prestiżowa, niemal 5 metrowa limuzyna, która swym wzornictwem i poziomem wykonania narzuciła swoim konkurentom zupełnie nowy standard. Ciekawym urozmaiceniem stoiska była ciężarówka Volvo FH Performance w kolorze Rebel Blue. Wspólna ekspozycja aut osobowych i ciężarowych nawiązuje do tradycji obecnych podczas Volvo Ocean Race.
Przy teatrze muzycznym stanęła kawiarnia Volvo Fika, w której nieodpłatnie serwowano kawę parzoną z najlepszych gatunków ziaren i cynamonowe ciasteczka – Kanelbullar. Podczas regat zorganizowano także plenerowe kino, wyświetlające filmy współczesnych szwedzkich reżyserów. W przedostatni dzień regat na wodę ruszyli członkowie grupy fotospacery.pl, którzy zatrzymali w kadrze żeglarskie zmagania. Na ich zdjęciach można również oglądać katamaran Flying Phantom, który może osiągać prędkości do 35 węzłów.
Dziękujemy firmie Nikon Polska i firmie Epson, które dostarczyły sprzęt niezbędny do zrealizowania zdjęć podczas Volvo Gdynia Sailing Days.
Zachęcamy Państwa do wykorzystywania zdjęć załączonych do informacji prasowej, z prośbą o podpisanie ich nazwiskiem autorów.
Zdjęcia ilustrujące informację prasową zostały wykonane następującymi modelami aparatów fotograficznych:
Fot. Aneta Mikulska
Aparat: Nikon D500
Fot. Monika Gliga
Aparat: Nikon D500
Fot. Jakub Kozłowski
Aparat: Nikon D4
Fot. Arkadiusz Uriasz
Aparat: Nikon D750
Fot. Jarosław Macierewicz
Aparat: Nikon D4s
Fot. Tomasz Kulas
Aparat: Nikon D5
Materiały powiązane