Komunikaty prasowe

Volvo Cars odnotowuje kolejny wzrost sprzedaży o 5,1% w styczniu

Volvo Cars, producent samochodów segmentu premium na początku 2017 roku odnotowuje wzrost sprzedaży o 5,1% w styczniu. Globalna sprzedaż w styczniu osiągnęła poziom 35,475 samochodów, w 2016 roku w styczniu sprzedano 33,760 aut.

Nowa seria 90 cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów, a XC60 nadal jest najlepiej sprzedającym się modelem. Duży SUV Volvo XC90 jest drugim najchętniej wybieranym modelem.

Region Azji i Pacyfiku odnotował największy wzrost sprzedaży 12,6% – 11,199 klientów wybrało Volvo. Sprzedaż w Chinach wzrosła o 15,7% – 8,326 samochodów. Największym zainteresowaniem cieszyły się lokalnie produkowane XC60 i S60L jak również nowe XC90.

Sprzedaż w Europie wzrosła o 6,2% – 19,722 auta znalazły swoich nabywców. Kluczowe rynki, takie jak Szwecja i Niemcy cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, którzy najczęściej wybierali nowe Volvo V90, XC60 i XC90.

W Ameryce sprzedaż w styczniu osiągnęła poziom 4,332 samochodów z czego 3,472 w Stanach Zjednoczonych. Najpopularniejszym modelem na rynku amerykańskim był XC90 i XC60.

Wyniki sprzedaży Volvo Car Group (samochody dostarczone do klientów):

 

 Styczeń
20162017Zmiana
Europa18 57519 7226,2%
 Szwecja3 9414 53915,2%
Azja i Pacyfik9 94511 19912,6%
 Chiny7 2288 36215,7%
Ameryka5 0314 332-13,9%
 USA4 2423 472-18,2%
Inne2092226,2%
TOTAL33 76035 4755,1%

Globalnie najlepiej sprzedającym się modelem był XC60 (11,330 samochodów), kolejnym był nowy XC90 (6,509 aut). Volvo V40 i V40 Cross Country to trzeci najchętniej wybierany przez klientów samochód 5,685 sztuk. Szczegółowe dane sprzedaży znajdują się pod poniższym linkiem: Sales Volumes section

 

Materiały powiązane