Komunikaty prasowe

Zespół Polestar Cyan Racing – cel na ten rok: tytuł Mistrza Świata WTCC

Po swoim debiutanckim sezonie, w którym wyniki zespołu Polestar Cyan Racing przerosły wszelkie oczekiwania i rozbudził apetyty na więcej w sezonie 2017 do stawki dołączy trzecie niebieskie Volvo S60 TC1. Za kierownicą samochodów zasiądą też nowi kierowcy. Głównym celem zespołu jest tytuł Mistrza Świata.

Trzy elementy, które mają kluczowe znaczenie w osiągnięciu założonego celu to:

  • Doświadczeni kierowcy Thed Björk, Néstor Girolami i Nicky Catsburg
  • Zintensyfikowane prace badawczo-rozwojowe nad samochodem
  • Bardzo bogaty program testowy poza sezonem

Jesteśmy pewni siebie, świadomi naszych możliwości i naszych kierowców – Theda, Néstora i Nickiego. Jednak nie spodziewamy się, że walka w tym sezonie będzie łatwa. Konkurenci są mocni jak zawsze i mamy przed sobą wymagający sezon, jednak bez wątpienia mamy zamiar sięgnąć po tytuł mistrzowski – powiedział Alexander Murdzevski Schedvin, szef działu motorsportu w Polestar.

 Czterokrotny mistrz STCC Thed Björk będzie kierowcą zespołu Polestar Cyan Racing. Thed bardzo mocno przyczynił się do rozwoju samochodu. Jest też kierowcą, który za kierownicą Volvo wygrał wyścig w Szanghaju w ubiegłym roku. Do Björka dołączy dwóch nowych kierowców.

Dwukrotny mistrz argentyńskiej serii Super TC 2000 Néstor Girolami, który w jednym wyścigu sezonu 2016 wystąpił za kierownicą Volvo. Dla zespółu był tak pozytwynym zaskoczeniem, że zarząd Polestar zdecydował o przyznaniu mu miejsca na cały sezon. Néstor uczestniczył także w programie testowym.

Zupełnie nowym kierowcą w zespole jest doświadczony holender Nicky Catsburg, który w serii WTCC startuje od 2015 roku.

Uczucie, kiedy wygrywasz pierwszy raz, w pierwszym sezonie było niesamowite. Wynik ten dał mi mnóstwo energii i pewności siebie przed nadchodzącym sezonem, w którym mamy zamiar sięgnąć po zwycięstwo. Testy przed sezonem były bardzo obiecujące. Nigdy wcześniej nie jeździłem tak dużo i tak intensywnie się nie przygotowywałem. Myślę, że jestem gotowy do walki o tytuł Mistrza Świata. Jestem również zadowolony z moich zespołowych kolegów – są bardzo szybkimi i profesjonalnymi kierowcami – powiedział Thed Björk

 Néstor Girolami dodał – Jestem bardzo wdzięczny za szansę jaką dał mi zespół Polestar Cyan Racing. Mój pierwszy wyścig w ubiegłym roku był bardzo obiecujący, dołączając do zespołu na stałe czuję się tu jak w domu. Mam nadzieję, że wszyscy zrobimy duży krok do przodu w nadchodzącym sezonie.

 Śledziłem postępy zespołu w sezonie 2016, jestem bardzo zadowolony, że teraz stałem się jego częścią. Osiągane rezultaty w poszczególnych wyścigach były imponujące i mam nadzieję, że wspólnie z Thedem i Néstorem, będziemy zdolni to osiągniecia naszego celu w sezonie 2017 – dodał Nicky Catsburg

Zespół Polestar Cyan Racing okres przed sezonem 2017 spędził na intensywnych testach czterystukonnego Volvo S60 Polestar TC1 na południowoeuropejskich torach. Cały team intensywnie się rozwija, czego dowodem jest warta 18 milionów euro nowa siedziba zespołu CYAN Motorsport Center w Geteborgu. Obiekt będzie ukończony w marcu i będzie największym tego typu w Skandynawii. Powierzchnia samych warsztatów to ponad 6000 metrów kwadratowych, wyposażone będą w najnowocześniejszy sprzęt m.in. symulator wyścigowy, hamownię silnikową, nadwoziownię i silnikownię, biura projektowe i wiele innych. Wszystko to ma zagwarantować zdobycie mistrzowskiego tytułu.

Wszystko to o czym mówimy i co osiągnęliśmy to wynik wielu lat ciężkiej pracy. Jesteśmy dumni z tego, że wyznaczamy nowy poziom w motorsporcie nieosiągalny do tej pory w Skandynawii. Nowe centrum jest kluczową częścią intensywnych przygotowań do sezonu 2017 i walki o tytuł WTCC. Poza tym, nasz program testowy przyniósł spodziewane rezultaty i znacznie przyspieszył rozwój samochodu – powiedział Christian Dahl, CEO w Cyan Racing.

Sezon Mistrzostw Świata WTCC 2017 rozpocznie się 8-9 kwietnia w Maroko. Kierowcy będą ścigali się w dziesięciu wyścigach na czterech kontynentach. Finałową rundą będzie wyścig w Katarze (1-2 grudzień).

Oficjalne testy przed sezonem będą miały miejsce na legendarnym torze Monza w dniach 14-15 marca.

Kalendarz 2017 WTCC:

Marzec 14-15 – Oficjalne testy przed sezonem – Monza, Włochy

Kwiecień 9 – Marakesz, Maroko

Kwiecień 30 – Monza, Włochy

Maj 14 – Hungaroring, Węgry

Maj 27 – Nürburgring Nordschleife, Niemcy

Czerwiec 25 – Vila Real, Portugalia

Sierpień 6 – Termas De Rio Hondo, Argentyna

Październik 15 – Shanghai, Chiny

Październik 29 – Motegi, Japonia

Listopad 19 – Macau, China

Grudzień 1 – Losail, Katar

 

 

Thed Björk

Miejsce zamieszkania: Karlskoga, Szwecja

Urodzony: 14.12.1980

Historia:

2015 – STCC – Champion

2014 – STCC – Champion

2013 – STCC – Champion

2012 – TTA – 3rd

2011 – Camaro Cup Sweden – Champion

2009 – STCC – 2nd

2008 – STCC – 3rd

2006 – STCC – Champion

2005 – STCC – 2nd

2003 – GTR Sweden – Champion

2001 – FIA Sportscar SR2 – Champion

1999 – F3 Sweden & Nordic – Champion

 

Néstor Girolami

Miejsce zamieszkania: Buenos Aires, Argentyna

Urodzony: 22.05.1989

Historia:

2015 – Super TC2000 – Champion

2014 – Super TC2000 – Champion

2012 – Super TC2000 – 3rd

2006 – Formula Renault 1.6 Argentina – 2nd

 

 

Nicky Catsburg

Miejsce zamieszkania: Amersfoort, Holandia

Urodzony: 15.02.1988

Historia:

2012 – Dutch GT Championship – 3rd

2010 – Mégane Trophy Eurocup – Champion

2006 – Formula Ford Benelux – Champion

2005 – SEAT Cupra Cup – 2nd

2004 – Dutch Winter Endurance Series – 3rd

 

Specyfikacja techniczna – Volvo S60 Polestar TC1

Silnik: 4-cylindrowy, 1595 cc, Drive–E Volvo

Napęd: FWD

Moc: 400 HP

Max rpm: 8500 rpm

Skrzynia biegów: 6-speed sequential

Zawieszenie: MacPherson przód+tył, regulowane amortyzatory Öhlins

Hamulce przód: 4-tłoczkowy zacisk, 390mm wentylowana tarcza

Brakes rear: 2-tłoczkowy zacisk, 280mm wentylowana tarcza

Obręcze: 18″

Nadwozie: Stal i włókno węglowe

Masa: 1100 kg

 

Materiały powiązane