Pierwsze sedany Volvo S90 wyprodukowane w Chinach przyjadą do Europy dzięki wspaniałemu połączeniu kolejowemu
Volvo Cars jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który eksportuje samochody produkowane w Chinach do Europy pociągami, dzięki nowej chińskiej inicjatywie handlowej „One Belt, One Road” („Jeden pas, jedna droga”).
Pierwsze sedany klasy premium – S90 – wyprodukowane w chińskiej fabryce Daqing, dotrą do centrum dystrybucyjnego w Zeebrugge w Belgii jeszcze w tym tygodniu. Samochody przetransportowano do Belgii świeżo otwartym połączeniem kolejowym Chiny-Europa. Ta metoda transportu redukuje czas dostawy aut do Europy o 2/3 w porównaniu z drogą morską, co oznacza, że klienci otrzymają wcześniej swe zamówione auta.
Połączenie kolejowe powiązuje globalną strategię produkcyjną i logistyczną Volvo z wartym wiele miliardów euro handlem między Chinami i Europą oraz tzw. inicjatywą One Belt, One Road, która ma ożywić legendarną drogę handlową „Jedwabny Szlak” sprzed stuleci w nowej erze globalnego handlu. Połączenie kolejowe ukazuje także, jak Chiny zmieniają się w globalny węzeł produkcyjny i eksportowy najwyższej jakości produktów konsumenckich.
Volvo było pierwszym zachodnim producentem samochodów klasy premium, który wyeksportował auta wytworzone w Chinach na rynek USA – były to modele z logotypem S60, w roku 2015. W listopadzie ub.r. Volvo zaczęło produkować w fabryce w Daqing najbardziej luksusowe wersje swego sedana klasy premium S90 dla celów eksportu globalnego, a wkrótce rozpocznie tam produkcję wszystkich wersji S90 dla potrzeb globalnego eksportu.
Obok krótszego czasu dostawy aut klientom, transport kolejowy oznacza także rozsądniejszy wybór w sensie wpływu logistycznych operacji na środowisko naturalne. Dla identycznego dystansu, emisja CO2 na 1 tonę na 1 km jest niższa o 1/3 w porównaniu z transportem morskim. A w tym przypadku – ponieważ dystans zostaje ogromnie zredukowany – zmniejszenie emisji będzie jeszcze większe.
Każdy z kolejowych transportów Volvo kursujących z Daqing do Zeebrugge może przewieźć ok. 225 aut, które podróżują w specjalnie zaprojektowanych kontenerach.
Każdy kontener mieści trzy auta, umieszczone pod różnymi kątami, by maksymalnie wykorzystać dostępną w jego wnętrzu przestrzeń. Specjalne sposoby mocowania utrzymują samochody w absolutnym bezruchu podczas transportu.
Początkowo transporty kolejowe z Daqing będą wyjeżdżać raz na tydzień, ale planuje się zwiększenie częstotliwości w miarę wzrostu liczbowego dostaw.
Materiały powiązane