Szef ds. designu w Volvo – Thomas Ingenlath – otrzymał tytuł ‘Design Hero’ na ceremonii konkursowej Autocar Awards
Wiceprezes Volvo Cars ds. Designu, Thomas Ingenlath, otrzymał nagrodę „Design Hero” („Bohater designu”) w tegorocznej edycji konkursu Autocar Awards.
Ingenlath pracuje w Volvo od 2012 r. i prowadzi zespół stylistów, którzy zrewolucjonizowali design Volvo – przyczyniając się do wejścia modeli marki do grona najbardziej pożądanych samochodów premium na świecie.
Nowoczesna stylistyka Volvo wykorzystuje tradycyjne skandynawskie elementy – jak czyste, proste linie i zwarte płaszczyzny – łącząc je z klasycznymi proporcjami i wyrazistymi detalami, tworząc wyjątkową pod każdym względem paletę aut klasy premium. W połączeniu z wnętrzami wykończonymi najlepszymi naturalnymi materiałami przez najwyższej klasy rzemieślników oraz mnóstwem naturalnego światła otrzymujemy samochód Volvo, który jest luksusowym, eleganckim i relaksującym środkiem transportu.
Pierwszym seryjnym modelem Volvo, który wykorzystywał ten nowy, śmiały język designu, był siedmiomiejscowy SUV XC90 zaprezentowany w 2014 r.. Wkrótce później pojawiły się stworzone w nowej stylistyce modele S90 (limuzyna) i V90 (kombi) oraz średni SUV XC60.
Aby jak najlepiej zaprezentować ten nowy kierunek stylistyczny na konkursie Autocar Awards, Ingenlath osobiście wybrał model V90 D5 Inscription w kolorze Maple Brown, z tapicerką z miękkiej skóry Nappa w kolorach blond/charcoal, z inkrustacjami z drzewa orzechowego, osadzony na 20-calowej średnicy kołach o 8 szprychach i szlifie diamentowym, z panoramicznym szklanym dachem i przyciemnianymi oknami.
Mark Tisshaw, red. naczelny Autocar, powiedział: „Świetny design sprawia, że przemysł motoryzacyjny przemawia do szerszej grupy odbiorców, a Thomas zmienił produkt mainstreamowy w pełnokrwistą markę luksusową.
Jego 5-letnia praca w charakterze szefa ds. designu w Volvo zbiegła się z ponownym zdefiniowaniem samej siebie przez firmę Volvo. Jej Produkty należą dziś do najbardziej pożądanych, wyróżniających się i najpiękniejszych na rynku, stały się prawdziwymi rywalami dla mocno osadzonych na rynku niemieckich producentach aut luksusowych.”
Komentując swe wyróżnienie, Thomas Ingenlath powiedział: „To wielki zaszczyt otrzymać nagrodę od tak wpływowego medium motoryzacyjnego jak Autocar. Nowy język designu Volvo to skandynawski design w jego najlepszej postaci: forma i funkcja, prawdziwe piękno. To coś wspaniałego, że ciężka praca wszystkich zaangażowanych w projektowanie aut Volvo została doceniona w taki sposób.
Materiały powiązane