Volvo Cars przeznaczy na rozwój marki Polestar około 640 milionów Euro. Właśnie takie oświadczenie wydali dziś przedstawiciele marki Volvo Cars oraz Geely Holding, do której należą obydwie te marki. Wraz z tym oświadczeniem, marka pokazała światu swój pierwszy, własny model, który trafi do produkcji.
Plan inwestycyjny zakłada między innymi powstanie najnowocześniejszego zakładu produkcyjnego Polestar w Chengdu oraz uprzywilejowany dostęp do fachowej wiedzy i standardów produkcyjnych Volvo. Inwestycja ta stwarza idealne warunki do rozwoju produktu i marki Polestar, która zmieni profil swojej działalności. Odtąd będzie to odrębna marka wyspecjalizowana w samochodach elektrycznych o sportowych osiągach.
Bliska współpraca z Volvo, umożliwi marce Polestar znaczne skrócenie czasu opracowania nowych modeli, co daje producentowi przewagę startegiczną nad konkurentami na rynku motoryzacyjnym. Pozwoli to na zbudowanie silnej firmy Polestar zintegrowanej z Volvo Cars. Obie strony będą czerpać korzyści z bliskiej współpracy w zakresie dalszego rozwoju technologii i kosztów zaopatrzenia.
Chiny są obecnie światowym liderem w zakresie elektryfikacji i stanowią doskonałe zaplecze technologiczne w tym zakresie. Dlatego nowy model Polestar 1 wyjedzie właśnie z fabryki w Chengdu. Sama marka będzie skupiona nad rozwoje nowych technologii napędów elektrycznych, a jej rozwiązania będą wykorzystywane przez Volvo Cars. Polestar 1, pierwszy model nowej marki, to dwudrzwiowe coupé z napędem hybrydowym o mocy 600 KM. Akumulatory pozwolą na przejechanie na prądzie aż 150 km. To najdłuższy zasięg wśród dostępnych na rynku samochodów hybrydowych. Produkcja modelu rozpocznie się w w połowie 2019 roku. Chwilę później dołączy do niego mniejszy model – Polestar 2.
Polestar 1 czerpie całymi garściami z rozwiązań opracowanych przez Volvo. Najważniejszym z nich jest platforma podłogowa SPA służąca największym modelom szedzkiej marki. Nie zabrakło jednak rozwiązań opracowanuch wyłącznie przez inżynierów Polestara.
Kolejny model, Polestar 2, będzie pierwszym w pełni elektrycznym samochodem wprowadzonym na rynek przez Volvo Car Group oraz pierwszym z pięciu elektrycznych modeli zapowiedzianych przez Volvo i Polestar, które mają zjechać z taśm produkcyjnych pomiędzy 2019, a 2021 rokiem. To namacalny dowód strategii elektryfikacji, przedstawionej przez Hakana Samuelsona w lipcu bieżącego roku.
Volvo Cars ogłosiło w tym roku, że każdy nowy model wprowadzony na rynek po 2019 roku będzie wyposażony w silnik elektryczny. Był to pierwszy tak odważny komunikat wśród producentów samochodow, co uczyniło Volvo liderem elektryfikacji na rynku motoryzacyjnym.
Materiały powiązane