W zeszłym roku dostarczono klientom 571 577 nowych aut osobowych marki Volvo, która pobiła swój sprzedażowy rekord wszechczasów i odnotowała piąty wzrost sprzedaży rok po roku. W porównaniu do 2016 roku popyt na te auta wzrósł o 7%. Najbliższy rok też zapowiada się dla firmy dobrze: do oferty dołączą kolejne nowe modele, na dwóch kontynentach powstają nowe fabryki, a dealerzy na całym świecie mają sporo zamówień do zrealizowania.
Bestsellery marki
Największym zainteresowaniem wśród klientów cieszyło się nowe Volvo XC60 oraz samochody serii 90. Właśnie te modele w głównej mierze przyczyniły się do osiągnięcia rekordowej sprzedaży. Zbudowane są one na nowoczesnej platformie podwoziowej SPA, opracowanej przez Volvo z myślą o autach średniej i dużej wielkości. Ta płyta podłogowa daje szerokie możliwości adaptacji najnowszych technologii i designu do szerokiej palety modeli.
Świetne wyniki sprzedażowe w Azji
Najwyższy wzrost odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku – 20.9%. Jest to przede wszystkim wynik wysokiej sprzedaży w Chinach, które są obecnie największym rynkiem Volvo. W regionie Europy, Bliskiego Wchodu i Afryki sprzedaż wzrosła o 3,3%, natomiast w Ameryce Północnej i Południowej o 0,7%.
Wprowadzenie nowych modeli
Rok 2017 był dla Volvo bardzo ważny nie tylko ze względu na wysoką sprzedaż. W marcu, podczas Geneva Motor Show, swoją premierę miał SUV klasy średniej – Volvo XC60. Nowy model bardzo szybko podbił motoryzacyjne serca i stał się nie tylko najlepiej sprzedającym się samochodem Volvo, ale również liderem sprzedaży w Europie w swoim segmencie.
Jesienią zeszłego roku zaprezentowano światu XC40 – pierwszy modelu Volvo w szybko rozwijającym się segmencie małych SUV-ów. Razem z nim wprowadzony został pakiet usług Care by Volvo, który rewolucjonizuje tradycyjny model posiadania samochodu. To pierwsza oferta stałego abonamentu za samochód, która sprawia, że jego użytkowanie jest tak proste i bezproblemowe jak codzienne korzystanie z telefonu.
Elektryfikacja
2017 to dla Volvo również rok odważnych kroków w obszarze elektryfikacji. W lipcu szwedzki producent ogłosił, że każdy nowy model Volvo, wprowadzony na rynek po roku 2019, będzie wyposażony w silnik elektryczny – albo jako podstawowe źródło napędu albo jako jednostka wspomagająca.
Kontynuując ten trend, Volvo wprowadziło na rynek nową markę Polestar, która zajmie się rozwojem technologicznym napędów elektrycznych, które wykorzysta Volvo Cars.
Nowa fabryka w Stanach Zjednoczonych
W ubiegłym roku kontynuowano budowę pierwszej fabryki Volvo w Stanach Zjednoczonych w Karolinie Południowej. Ogłoszono także, że oprócz modelu S60, do zakładu przeniesiona zostanie produkcja następnej generacji modelu XC90 (od 2021 roku). Oznacza to zwiększenie planowanego zatrudnienia do niemalże 4000 etatów oraz zwiększenie nakładów inwestycyjnych do 1,1 mld dolarów.
Pod koniec roku Volvo Cars podpisał o umowę z firmą Uber, wchodząc tym samym w całkowicie nowy obszar rynku. Współpraca obejmuje zaopatrzenie Ubera w tysiące pojazdów bazowych z systemami wspomagającymi jazdę w okresie od 2019 do 2021 roku.
Wzrost sprzedaży Volvo Cars w latach 2012 – 2017
Status sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) dla Volvo Car Group:
2016 | 2017 | Zmiana | ||
Region EMEA | 310,821 | 320,988 | 3.3% | |
Szwecja | 70,268 | 74,397 | 5.9% | |
Region Azja-Pacyfik | 126,314 | 152,668 | 20.9% | |
Chiny | 90,930 | 114,410 | 25.8% | |
Region Ameryk | 97,197 | 97,921 | 0.7% | |
USA | 82,720 | 81,504 | -1.5% | |
TOTAL | 534,332 | 571,577 | 7.0% |
Materiały powiązane