Komunikaty prasowe

Volvo Cars: globalny wzrost sprzedaży w styczniu o 22,4%

Po pierwszym miesiącu bieżącego roku Volvo Cars odnotowało wzrost sprzedaży na poziomie 22,4%. Szwedzki producent samochodów zamykał poprzedni rok ze wzrostem i ze wzrostem otwiera rok 2018. I to jakim!

W styczniu swoje nowe Volvo z salonów odebrało aż 43 439 klientów. Dla porównania w styczniu 2017 roku było ich 35 475. Największym zainteresowaniem kupujących cieszyło się nowe Volvo XC60 oraz modele serii 90.

Styczniowym rekordzistą sprzedaży jest rynek amerykański – osiągnięty został ponad 60-procentowy wzrost. Najchętniej wybierane modele to XC90, S90 oraz nowe XC60, któremu przyznano tytuł North American Utility of the Year.

Tak wysoki wskaźnik wzrostu sprzedaży to również zasługa największego rynku Volvo – Chin. Przeżywa on okres niezwykle dynamicznego rozwoju, do którego przyczyniła się lokalna produkcja niektórych modeli i wprowadzenie na rynek nowego Volvo XC60. Klienci najczęściej wybierali właśnie ten model oraz sedany S90 i S60. Łącznie sprzedano 11 537 samochodów, co pozwoliło uzyskać 38-procentowy wzrost.

W Europie sprzedano 21 061 samochodów. Najczęstszym wyborem były SUV-y, XC60 oraz XC90, oraz model V90. Pierwszy miesiąc 2018 roku rynek europejski zamyka z wynikiem 11,7% wzrostu sprzedaży.

Status sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) dla Volvo Car Group:

 Styczeń
 20172018Zmiana
Europa18,85421,06111.7%
Chiny8,36211,53738.0%
US3,4695,56760.5%
INNE4,7905,27410.1%
TOTAL35,47543,43922.4%

W skali globalnej pozycję lidera wśród najlepiej sprzedających się w styczniu modeli zajmuje XC60 z wynikiem 11 656 samochodów, następnie XC90: 6 772 sprzedanych samochodów (6 509 w roku 2017), a tuż za nim Volvo S90 z wynikiem 6 057 (1 843). Dane liczbowe dotyczące sprzedaży dla każdego modelu dostępne są w sekcji Sales Volumes section of the Global Newsroom.

Materiały powiązane