W swoim systemie multimedialnym kolejnej generacji Volvo Cars zintegruje funkcje Google Assistant, Google Play Store oraz Google Maps
Volvo Cars, ogłosił dziś, że współpracuje z Google nad integracją sterowanych głosowo funkcji Google Assistant, Google Play Store, Google Maps oraz innych serwisów Google w swoim systemie multimedialnym kolejnej generacji – bazując na systemie operacyjnym Android produkcji Google.
Partnerstwo Volvo Cars z Google jeszcze bardziej wzmocni zaangażowanie klientów Volvo w interakcje z ich samochodami. Aplikacje i usługi opracowane przez Google i Volvo są zintegrowane w aucie, a kolejne tysiące dodatkowych apek są dostępne przez Google Play Store – w wersjach zoptymalizowanych i zaadaptowanych dla bazujących na systemie operacyjnym Android systemów multimedialnych w samochodach. Ponieważ kolejna generacja systemu Sensus będzie pracować w oparciu o system operacyjny Android, nowe apki i aktualizacje oprogramowania będą dostępne w czasie rzeczywistym i można je będzie automatycznie stosować. Dzięki temu przyszłe modele Volvo będą mogły reagować na potrzeby klientów i oferować kierowcom aktualne informacje oraz usługi predykcyjne.
Wprowadzenie usług Google na pokład samochodów Volvo przyspieszy procesy innowacyjne w sferze connectivity oraz nada nowy impet naszemu rozwijaniu aplikacji oraz usług connected – powiedział Henrik Green, senior vice president of research and development w Volvo Cars. – Wkrótce kierowcy Volvo będą mieć bezpośredni dostęp do tysięcy aplikacji in-car, które ułatwiają codzienne życie, a doznania sfery connected przeżywane w samochodzie czynią rozrywką.
Google Assistant to centralny interfejs głosowy z samochodem, który pozwala kierowcy na kontrolę funkcji pokładowych – jak klimatyzacja – oraz wykorzystywanie aplikacji do odtwarzania muzyki i wysyłania wiadomości. Ta integracja przyczynia się do redukcji czynników rozpraszających kierowcę, dzięki czemu skupi się on bardziej na drodze.
Google Maps pozwoli także kolejnej generacji systemu Sensus na dostarczanie odświeżanych map i danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, dzięki czemu kierowcy będą na bieżąco informowani o sytuacjach drogowych przed nimi, możliwe będzie także proaktywne sugerowanie alternatywnych tras. Informacja o współpracy z Google opiera się na strategicznym związku Volvo Cars i Google, który nawiązano w roku 2017, gdy Volvo Cars poinformowało, iż nowa generacja jego systemu multimedialnego bazować będzie na platformie Google Android. Pierwszy bazujący na Androidzie system ma być wprowadzony na rynek za dwa lata. Volvo Cars jest zdecydowane rozwijać strategiczne powiązania z innymi partnerami, by poszerzać zakres usług sfery connected oferowanych klientom Volvo, dzięki czemu możliwe będzie opanowanie zamętu panującego obecnie w motoryzacji.
Volvo Cars nieprzerwanie rozwija także własne aplikacje, oprogramowanie i usługi sfery connected w ramach Volvo Car Group, opierając się na własnym potencjale inżynierów-informatyków.
Partnerstwo z Google, które zostanie sformalizowane, to ważny strategiczny alians dla Volvo Cars – powiedział Henrik Green. – Platforma Androida, usługi Google oraz robocze kontakty Google z naszymi informatykami oraz specjalistami IT na całym świecie pomogą nam uczynić obcowanie z samochodami Volvo jeszcze przyjemniejszym.
Materiały powiązane