Deszcz nagród dla nowych modeli Volvo Cars dowodzi, że trzech szefów ds. designu to lepiej niż jeden
Wspólnie uczynili Volvo Cars jedną z najważniejszych na świecie marek samochodowych premium. Thomas Ingenlath, Robin Page i Maximilian Missoni pracowali razem nad stworzeniem śmiałego, pełnego siły skandynawskiego języka stylistycznego, korzystając z kompletnie różnego, ale nastawionego na współpracę podejścia do designu.
W ubiegłym tygodniu na specjalnie zorganizowanej w Sztokholmie imprezie Volvo Cars po raz pierwszy zebrało jednocześnie na scenie wszystkich trzech szefów ds. designu oraz kompletną paletę swych nowych modeli. Najnowsza paleta modeli odzwierciedla transformację finansową i operacyjną marki w ostatnich latach, skutkującą od roku 2014 pięcioma kolejnymi rekordami sprzedażowymi oraz ogromnym wzrostem dochodowości.
Dokonawszy w ciągu kilku ostatnich lat kompletnej
transformacji wizualnej samochodów Volvo Cars oraz odmłodziwszy markę Volvo,
trzej styliści skupią się teraz na możliwościach designerskich, jakie w
najbliższej przyszłości przyniesie decyzja marki o przeniesieniu głównych
akcentów na elektryfikację oraz docelowo autonomiczne samochody.
Duży SUV, XC90, który zaprezentowano w roku 2014, był
pierwszym modelem stworzonym w nowej stylistyce, z wykorzystaniem nowego języka
designu. Ustanowił on standardy dla wszystkich kolejnych nowych modeli serii
90, 60 i 40, opartych na modularnych architekturach SPA oraz CMA, pozwalających
uzyskać proporcje zasługujące na określenie „prawdziwie premium”.
Wszystkie trzy SUV-y w palecie zdobyły prestiżowe tytuły Samochodów Roku w konkursach w Ameryce Północnej, Azji i Europie, co jest wielkim sukcesem nowego języka stylistycznego Volvo. Najmniejszy w gamie modelowej XC40 zdobył tytuł Car of the Year a XC60 World Car of the Year.
Praca z Maksem i Robinem jest bardzo przyjemna. Czujemy się ze sobą komfortowo, a wspólną pracę postrzegamy jako inspirującą – powiedział Thomas Ingenlath, chief design officer. – Najbardziej dumny jestem z tego, że doprowadziliśmy do tego, iż ta wielka marka uzyskała status skandynawskiej marki premium oraz design czyniący jej produkty atrakcyjnymi i godnymi pożądania.
Jesteśmy naprawdę dobrymi przyjaciółmi i dobrze współpracującymi kolegami – powiedział Robin Page, head of Volvo design. – Zanim Max i ja dołączyliśmy do Volvo, Thomas stworzył strategię, a potem wspólnie zbudowaliśmy zespół niezbędny do realizacji jego wizji. Wyniki widać tu dziś, to fantastyczna paleta samochodów.
Myślę, że naprawdę udało nam się wznieść design Volvo do poziomu segmentu premium – powiedział Maximilian Missoni, head of exterior design. – Największą siłą Thomasa jest wizjonerstwo, zdolność wyczuwania tego, co będzie najważniejsze. Robin przekształcił design wnętrza i jakość Volvo w coś, co stało się absolutnym wzorcem.
Duch współpracy w zespole wykracza poza design. Na przykład wszyscy trzej styliści współpracowali ściśle z ekspertami Volvo Cars ds. bezpieczeństwa w dziedzinie projektowania metod komunikacji dla przyszłych autonomicznych samochodów, co widać na przykładzie modelu koncepcyjnego 360c. Prototyp ten ilustruje również wartość twórczego designu, otwierającego nowe możliwości biznesowe.
Przez ostatnich pięć lat obserwowaliśmy ogromne zmiany na drodze od tego, czym Volvo było kiedyś po dzisiejszą jego pozycję – powiedział Robin Page. – Mnóstwo tych zmian dotyczy designu samochodów oraz faktu, iż tak dobrze reprezentują one Volvo i Skandynawię. Ciekawe będzie obserwowanie kolejnej generacji samochodów, jak będzie wyglądać nasza współpraca z nowymi technologiami i w jaki sposób w te nowe produkty tchniemy samo sedno skandynawskiego designu.
Materiały powiązane