Volvo Cars rozpoczęło rok 2019 mocnym uderzeniem, notując w styczniu 16,7-procentowy wzrost sprzedaży globalnej w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Do wzrostu przyczyniły się wszystkie kluczowe regiony – USA, Chiny i Europa.
W styczniu Volvo Cars sprzedało łącznie 50 679 samochodów, jako że popyt na obsypywane nagrodami SUV-y marki nieprzerwanie pozostaje ogromny. Najnowsze modele marki, kombi V60 i sedan S60 również przyczyniły się do wyraźnego zwiększenia sprzedaży.
W Chinach sprzedaż wzrosła w styczniu w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 3,6% – do 11 957 aut, liderami sprzedaży były produkowane w chińskich fabrykach marki modele XC60 oraz S90.
Na rynku USA sprzedaż wzrosła w styczniu w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 5,2%, do 5854 aut. Bestsellerem regionu był XC60, a tuż za nim uplasował się XC90.
Europejska sprzedaż sprzedaż wzrosła w styczniu w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 24,4%, aż do 26 195 samochodów. Znakomity wynik to efekt wysokiego popytu na modele XC60, XC40 oraz nowe V60.
Poniżej szczegółowy raport za styczeń w rozbiciu na regiony:
styczeń | styczeń | ||
2018 | 2019 | zmiana | |
Europa | 21 061 | 26 195 | 24,4% |
Chiny | 11 537 | 11 957 | 3,6% |
USA | 5567 | 5854 | 5,2% |
inne | 5274 | 6673 | 26,5% |
łącznie | 43 439 | 50 679 | 16,7% |
W styczniu najlepiej sprzedawał się model XC60, który znalazł 15 593 nabywców (w 2018 r.: 11 656), po nim XC40 (8113 wobec 395), dalej XC90 (6520 wobec 6772). Volvo V40 i V40 Cross Country sprzedano w liczbie 4921 sztuk (2018: 6043), a nowe kombi V60 – 4097 sztuk.
Materiały powiązane