Firma Volvo Cars pochwaliła się swoimi wynikami sprzedaży po pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku. W porównaniu do stycznia i lutego 2018 roku sprzedaż jest wyższa o 11,3%. Volvo Car Poland może się pochwalić bardzo podobny wzrostem wynoszącym 11,7% (I-II.2019, YTD, rejestracje).
Dobra passa Volvo trwa. W styczniu i lutym bieżącego roku sprzedano łącznie 93 863 auta, czyli o 11,3% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tym samym firma dobrze rozpoczęła rok, który znowu ma być najlepszym w historii marki.
Trzema bestsellerami firmy są trzy SUV-y. Najpopularniejszym z nich jest XC60, za nim uplasował się XC40, a po piętach depcze mu XC90. W statystykach sprzedaży już widać udział najnowszych modeli: kombi V60 i produkowanego w USA sedana S60.
W lutym wydano 43 154 auta, czyli o 5,5% więcej niż w lutym 2018 roku. Po dwóch miesiącach widać wyraźny wzrost sprzedaży w Europie (+12,9%), co przekłada się na 49 195 wydanych aut. Dwucyfrowy wzrost popytu na Starym Kontynencie to zasługa modeli XC60, XC40, a także nowego V60 święcącego tryumfy m.in. na swoim macierzystym, szwedzkim rynku.
Po dwóch miesiącach sprzedaż w Chinach wzrosła o 2,2% osiągając poziom 18 473 wydanych pojazdów. W Państwie Środka popularnymi modelami są XC60 i S90, które są produkowane w tamtejszych fabrykach.
W Stanach Zjednoczonych sprzedaż rośnie nieprzerwanie od kilku lat i początek tego roku wpisuje się trend wzrostowy. W styczniu i lutym 2019 wzrost wyniósł 5,4% w porównaniu do stycznia i lutego 2018. Amerykanie najchętniej wybierali model XC60, drugim pod względem popularności modelem był XC90.
Oto szczegóły sprzedaży Volvo z poszczególnych regionów:
Luty 2018 | Luty 2019 | Zmiana | I i II. 2018 | I i II. 2019 | Zmiana | |
Europa | 22,510 | 23,000 | 2.2% | 43,571 | 49,195 | 12.9% |
Chiny | 6,531 | 6,516 | -0.2% | 18,068 | 18,473 | 2.2% |
USA | 6,283 | 6,635 | 5.6% | 11,850 | 12,489 | 5.4% |
Pozostałe | 5,606 | 7,033 | 25.5% | 10,880 | 13,706 | 26% |
Razem | 40,930 | 43,184 | 5.5% | 84,369 | 93,863 | 11.3% |
Popularne modele
W lutym bieżącego roku najpopularniejszym modelem był XC60, który znalazł 12 630 nabywców (w lutym 2018: 10 308). To żadna niespodzianka, ponieważ ten model do lat pozostaje bestsellerem Volvo. Zmiana nastąpiła na drugim miejscu, na którym znalazł się XC40. W lutym sprzedano 8176 tych małych SUV-ów. Rok wcześniej w lutym sprzedaż XC40 dopiero się rozkręcała osiągając poziom 1580 aut. Na podium znalazł się także model XC90 (II.2019 – 5752 aut, II.2018 – 6607). Kolejne pod względem popularności modele to V40/V40 Coss Country (4196 aut) oraz V60 (3849).
Volvo, a sprawa polska
Wyniki Volvo Car Poland także wpisują się w globalne trendy wzrostowe. Po dwóch pierwszych miesiącach roku sprzedaż Volvo na świecie wzrosła o 11,3%, a w Polsce i 11,7% (I-II.2019 vs. I-II.2018). Do końca lutego zarejestrowano w Polsce 1754 nowe Volvo. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 1570 aut.
Materiały powiązane