Volvo stworzyło ofertę First Edition, która ma pomóc nowemu modelowi S60 zdobywać polski rynek. Cennik otwiera wersja S60 T4 190 KM R-Design dostępna od 165 000 zł. Jej wyposażenie jest tak bogate, że sedany konkurencji w podobnej specyfikacji są droższe o 40 – 50 tys. zł. Klienci mogą wybrać także mocniejszą odmianę T5 250 KM z napędem na przednią oś lub na cztery koła. Oferta jest ważna przez pół roku lub do wyczerpania zapasów.
Konkurencja w segmencie premium jest bardzo zacięta. Szczególnie mocno widać to w kategorii sedanów. Dlatego firma Volvo Car Poland postanowiła zainteresować klientów swoim nowym modelem oferując go w atrakcyjnie skalkulowanej cenie. W ofercie pojawią się trzy odmiany tego auta:
- T4 190 KM, FWD, z automatyczną skrzynią biegów, R-Design w cenie 165 000 zł
- T5 250 KM FWD, z automatyczną skrzynią biegów, R-Design w cenie 178 650 zł
- T5 250 KM AWD, z automatyczną skrzynią biegów, R-Design w cenie 188 650 zł
Wyposażenie na wagę złota
Cena bazowa danego modelu jest tylko pewnym punktem odniesienia. Najczęściej okazuje się, że podstawowa wersja wyposażeniowa jest tak uboga, że klient musi dopłacić przynajmniej 20-30% wartości pojazdu, aby wyjechać z salonu z niezbędnymi opcjami. To nie dotyczy jednak nowego Volvo S60, które niespotykany pakiet dodatków, niewymagający żadnej dopłaty. W przypadku modelu S60 zwrot „cena bazowa” nabiera zupełnie innego znaczenia. Nawet najtańsza odmiana S60 T4 FWD 190 KM wyposażona jest w automatyczną, ośmiostopniową skrzynię biegów i pakiet R-Design obejmujący między innymi 18-calowe koła ze stopów lekkich, sportowe fotele z tapicerką skórzaną Nappa i szereg detali stylistycznych nadwozia i wnętrza. Dopłaty nie wymaga także elektryczna regulacja fotela kierowcy, dwustrefowa klimatyzacja elektroniczna, nawigacja, tempomat, czy LED-owe reflektory przednie.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Volvo we wszystkich modelach oferuje bez dopłaty City Safety – układ wspomagania hamowania dla różnicy prędkości pomiędzy pojazdami sięgającej 50 km/h. W S60 kierowca otrzyma w standardzie dodatkowe systemy bezpieczeństwa:
- System Volvo On Call – system zarządzania samochodem poprzez urządzenia mobilne obejmujący m.in. blokadę auta po kradzieży, zdalne domykanie drzwi, pełen monitoring auta na mapie, czy zdalne uruchamianie silnika
- Lane Keeping Aid – układ utrzymujący pojazd na właściwym pasie ruchu
- RSI (ROAD SIGN INFORMATION) – układ informowania o znakach drogowych
- Slippery Road Alert and Hazard Light Alert – rozwiązanie z zakresu Car2Car communication, w którym samochody Volvo wysyłają sobie nawzajem informację o śliskiej nawierzchni oraz o postoju z włączonymi awaryjnymi kierunkowskazami
- Oncoming Lane Mitigation, czyli system unikający lub ograniczający skutki zdarzeń czołowych
Naszpikowany elektroniką
Sterowanie licznymi funkcjami auta odbywa się poprzez centralny ekran dotykowy o orientacji pionowej. Oprócz standardowego systemu Sensus, model S60 obsługuje systemy Android Auto oraz Apple Car Play. Standardem jest także nawigacja Sensus i nagłośnienie High Performance. Dopłaty nie wymaga także alarm Volvo Guard, systemem wstępnej wentylacji auta w chwili otwarcia samochodu (Clean Zone), elektrycznie składane i przyciemniane lusterka i czujniki parkowania. Bez dopłaty kierowca otrzyma także dwa złącza USB w tunelu środkowym i łącze Bluetooth.
Pełną listę wyposażenia standardowego S60 można obejrzeć pod linkiem:
Wszystkie wymienione funkcje są także standardem dla wersji T5 FWD i T5 AWD. Oferta jest ograniczona czasowo oraz ilościowo, a wymienione wyżej wersje bazowe można dodatkowo doposażać.
Materiały powiązane