Optymalizację Polestar Engineered instaluje się łatwo i szybko, cały proces zajmuje nie więcej niż 60 minut w serwisie Volvo. Technologia nie ogranicza się wyłącznie do silnika – ulepszany jest cały zespół napędowy. Specjaliści z Polestar skupili się na sześciu obszarach istotnych dla osiągów samochodu, oferując bardziej precyzyjną i zrównoważoną jazdę. Optymalizacja zwiększa wartość twojego Volvo, a fabryczna gwarancja i okresy przeglądów pozostają bez zmian, podobnie jak zużycie paliwa i poziom emisji.
Reakcja na otwarcie przepustnicy
Pedał przyspieszenia został przekalibrowany w taki sposób, żeby przyspieszyć odpowiedź samochodu na polecenia kierowcy, co idealnie przydaje się podczas wyprzedzania oraz jazdy po wymagającej trasie. Reakcja na gaz staje się bardziej responsywna , aby kierowca czuł, że ma jeszcze większą kontrolę nad samochodem.
Szybkość zmiany biegów ma znaczenie
Dzięki optymalizacji inżynierowie Polestar poprawili szybkość zmiany biegów, więc samochód sprawniej przyspiesza i ma sprawniej reaguje na polecenia kierowcy. Kalibracja skrzyni biegów zapewnia dokładniejsze prowadzenie, a także szybszą redukcję biegu po mocny wciśnięciu gazu, czyli kick-down. Punkty zmiany biegów zostały tak skalibrowane, aby efektywniej wykorzystać możliwości zoptymalizowanego silnika. Funkcja utrzymania biegu przydaje się podczas pokonywania zakrętów, zapobiegając niepożądanym zmianom biegów przez co auto mogłoby zostać pozbawione stabilności przy bardzo sportowej jeździe.
Kalibracja skrzyni biegów i silnika zapewnia efektywniejszą reakcję na szybkie odjęcie gazu, gwarantując kierowcy lepszą kontrolę nad autem oraz znacząco poprawia elastyczność auta.
Optymalizacje silników Drive-E zostały stworzone w taki sposób, aby zapewniać możliwie najwyższe osiągi w zakresie średnich obrotów silnika. To perfekcyjne rozwiązanie dla kierowców ze sportowym zacięciem, niezbędne przy wyprzedzaniu, wjeżdżaniu na autostradę lub wychodzeniu z łuku.
Oprogramowanie Polestar to nie tylko większa moc i moment obrotowy to także inne oprogramowanie napędu w przypadku aut wyposażonych w napęd AWD Dzięki niemu samochód dysponuje
zwiększonym momentem obrotowym na tylnej osi, znacznie poprawiającym dynamikę jazdy. Przyczynia się do redukcji podsterowności i w znaczący sposób poprawia prowadzenie auta w zakrętach oraz sprzyja lepszej kontroli trakcji przy ruszaniu. Optymalizacja AWD jest szczególnie odczuwalna po uruchomieniu trybu Dynamic lub po wyłączeniu ESC.
Jeszcze większa moc dla silnika D5
W silnikach D5 specjaliści szwedzkiego producenta przygotowali jedną bardzo ciekawą funkcję – Polestar Overboost – dzięki tej funkcji silnik przez 20 sekund zyskuje dodatkowe 15 koni mechanicznych i 20 Nm momentu obrotowego, co jeszcze bardziej poprawia osiągi i jest przydatne przy wyprzedzaniu na drodze jednojezdniowej. (Moc silnika: D5 235 KM, 480 Nm, D5 z optymalizacją Polestar 240 KM, 500 Nm, Polestar Overboost 255 KM, 520 Nm).
Estetyczną wisienką na torcie dla wszystkich aut wyposażonych w optymalizację jest zmiana ikony na wyświetlaczu centralnym – zamiast trybu Dynamic po optymalizacji zobaczymy napis Polestar Engineered a w centralnym punkcie obrotomierze po wybraniu tego trybu pojawi się napis Polestar.
Więcej szczegółów technicznych znajduje się na stronie: https://engineered.polestar.com/pl/upgrades/optimisation/
Materiały powiązane