Po raz pierwszy w historii, Volvo zdecydowało się na stworzenie internetowej telewizji, w całości dedykowanej jednemu modelowi – Volvo XC60. Zainteresowani mogą skorzystać z nietypowego rozwiązania, które daje możliwość zapoznania się z autem jeszcze przed jego oficjalną premierą na rynku. „Nowy kanał telewizyjny” dostępny jest pod adresem: www.VolvoXC60.tv.
Już wkrótce na polskich drogach pojawi się najnowszy model Volvo – XC60. Oficjalna premiera modelu miała miejsce 4 marca na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie. Przedstawiciel Volvo w segmencie średniej wielkości SUV-ów, pojawi się w polskich salonach w trzecim kwartale bieżącego roku. Wtedy też rozpocznie się oficjalna kampania promocyjna modelu.
Elementem działań prelaunchowych nowego XC60 jest strona internetowa modelu w postaci internetowego kanału telewizyjnego. Nie tylko przybliża on model jego potencjalnym użytkownikom, ale umożliwia Volvo Auto Polska komunikację z grupą docelową. Chcąc zbudować świadomość modelu Volvo zdecydowało się na uruchomienie strony XC60 na kilka miesięcy przed oficjalnym wprowadzeniem samochodu na rynek. Dzięki internetowej telewizji mają oni okazję przyjrzeć się modelowi z bliższej perspektywy.
Internetowa telewizja stworzona dla Volvo XC60, to cztery programy o różnorodnej tematyce: Stylowe piękno, Optymalne wnętrze, Wyjątkowe bezpieczeństwo, Doskonała funkcjonalność. W każdym z nich znajdują się filmy w całości poświęcone nowemu modelowi, jego stylistyce, bezpieczeństwu i zastosowanym rozwiązaniom.
Na stronie internetowej telewizji, poza kanałami tematycznymi, znajdują się także cenniki modelu i dane techniczne. Zainteresowani mają także możliwość pobierania tapet i filmów z Volvo XC60. Znajdująca się na dole strony zakładka „Dla mediów” przekierowuje internautów do biura prasowego Volvo, a bezpośredni link – do strony producenta. Ci, którzy chcą być na bieżąco ze wszelkimi informacjami na temat XC60, mogą zarejestrować się i otrzymywać newsletter z informacjami o nowościach filmowych, pojawiających się w telewizji.
Na stronie internetowej telewizji Volvo XC60 zastosowano wiele interesujących rozwiązań – możliwość dostosowania filmów do prędkości łącza, wybór rozmiaru ekranu, w którym najwygodniej będzie oglądać prezentowane filmy czy technologia ADOBE AIR. Dzięki tej aplikacji w łatwy sposób można pobrać filmy i oglądać je bezpośrednio z pulpitu. Po zainstalowaniu aplikacji w każdym tygodniu filmy z serwisu będą pobierały się same.
„Internetowy kanał telewizyjny, będący ródłem aktualnych informacji na temat modelu, jest ważnym medium wspierającym komunikację z grupą docelową modelu. Takie rozwiązanie pozwoli zaistnieć w świadomości odbiorców zainteresowanych nowym Volvo XC60. W swoich działaniach, staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom odbiorców, odpowiadamy na ich potrzeby zgodnie z nowoczesnymi trendami. Stąd pomysł na nowoczesne rozwiązanie w postaci telewizji dostępnej w internecie” , mówi Mariusz Nycz, Communication Manager Volvo Auto Polska.
Materiały powiązane