Volvo Cars zacieśnia współpracę z NVIDIA, w autonomicznych samochodach nowej generacji wykorzysta technologię NVIDIA DRIVE Orin
Volvo rozszerza współpracę z firmą NVIDIA i zamierza wprowadzić System-on-a-Chip (SOC) NVIDIA DRIVE Orin do komputerów odpowiedzialnych za jazdę autonomiczną w samochodach następnej generacji.
Ogromna moc obliczeniowa jest absolutnie niezbędna dla bezpiecznej jazdy autonomicznej. Platforma obliczeniowa NVIDIA DRIVE Orin jest w stanie wykonać bezprecedensową liczbę 254 bilionów (254 tera) operacji na sekundę. Volvo, jako pierwszy producent samochodów o globalnym zasięgu, zamierza wykorzystać ten system w modelach nowej generacji, zbudowanych na nowej, modularnej płycie podłogowej SPA2. Pierwszym modelem wyposażonym w ten SoC będzie nowa generacja Volvo XC90, której premiera zaplanowana jest na przyszły rok.
„Wierzymy w współpracę z wiodącymi światowymi firmami technologicznymi, aby tworzyć najlepsze z możliwych samochody Volvo” – powiedział Henrik Green, dyrektor ds. technologii. „Z pomocą systemu NVIDIA DRIVE Orin możemy przenieść bezpieczeństwo na wyższy poziom w naszych samochodach następnej generacji”.
Plany związane z wykorzystaniem systemu NVIDIA są nierozerwalnie związane z zaangażowaniem Volvo w stosowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Komputer z systemem NVIDIA DRIVE Orin jest kluczowym elementem umożliwiającym bezpieczną i stale aktualizowaną na bieżąco jazdę autonomiczną. Będzie współpracować z oprogramowaniem opracowanym we własnym zakresie i przez Zenseact, firmę tworzącą oprogramowanie do autonomicznej jazdy dla Volvo Cars, a także z systemami automatycznego kierowania i hamowania będącymi częścią systemów bezpieczeństwa samochodu. Dodatkowa moc obliczeniowa i zaawansowana grafika zapewniane przez NVIDIA DRIVE Orin umożliwiają korzystanie z zestawów czujników potrzebnych do autonomicznej jazdy, takich jak najnowocześniejsza technologia LiDAR opracowana przez firmę Luminar, innego partnera technologicznego Volvo Cars.
Platforma SPA2 przygotowana jest do jazdy autonomicznej już od momentu rozpoczęcia produkcji. Jednakże funkcja jazdy całkowicie autonomicznej, bez nadzoru, zwana Highway Pilot, będzie mogła być aktywowana tylko po zweryfikowaniu, że jest bezpieczna dla poszczególnych lokalizacji geograficznych i panujących aktualnie warunków.
Umowa w sprawie NVIDIA DRIVE Orin jest pogłębieniem współpracy pomiędzy Volvo i NVIDIA. Już w 2018 roku Volvo ogłosiło, że w samochodach opartych na platformie SPA2 będzie wykorzystywać inny system SoC – NVIDIA DRIVE Xavier dla komputera głównego. Komputer z systemem NVIDIA DRIVE Xavier będzie zarządzał podstawowymi funkcjami wewnątrz samochodu, takimi jak oprogramowanie podstawowe, zarządzanie energią i pomoc kierowcy. Natomiast komputer jazdy autonomicznej oparty na NVIDIA DRIVE Orin, przeznaczony będzie do intensywnych obliczeń, takich jak przetwarzanie wizyjne i LiDAR, zapewniając wysoki poziom integralności bezpieczeństwa wymagany do autonomicznej jazdy.
Volvo stara się scentralizować przetwarzanie danych w swoich samochodach, aby uprościć strukturę obliczeniową. Większość oprogramowania będzie teraz znajdować się w centralnym komputerze sterującym, co pozwoli wyeliminować wiele dotychczas używanych odrębnych jednostek sterujących. Ułatwi to wprowadzenie ulepszeń i aktualizacji zdalnie, over-the-air.
Warunki finansowe współpracy pomiędzy Volvo a NVIDIA są jeszcze negocjowane i zostaną zatwierdzone w późniejszym terminie.
Materiały powiązane