Volvo Cars uaktywnia swoje działania w kluczowych obszarach na Bliskim Wschodzie. W regionie powstało nowe centrum dystrybucji części zamiennych, zaś w Dubaju otwarto flagowy salon Studio Volvo.
Zwiększenie aktywności Volvo na Bliskim Wschodzie zbiega się z premierą pierwszego w pełni elektrycznego modelu marki, oferowanego w krajach Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) – czyli Volvo XC40 Recharge – stanowiąc zapowiedź oferty zbudowanej na wybranych rynkach wyłącznie z modeli serii Recharge. To pozostaje w zgodzie ze strategicznym celem Volvo Cars, którym jest zajęcie do 2030 roku pozycji producenta w pełni elektrycznych aut klasy premium.
W ramach strategii handlowej Volvo Cars mocno inwestuje w kanały sprzedaży online i przejrzystość oferty produktowej oraz stosuje jasną politykę cenową. W połączeniu ze sprzedażą online Volvo Cars koncentruje się na pełnej i spójnej ofercie handlowej.
Wizja strategiczna skupia się na trzech kluczowych obszarach: napędzie elektrycznym, sprzedaży online i wzroście obrotów. Aktywność firmy na Bliskim Wschodzie jest potwierdzeniem tych kluczowych strategii. Oferta na niektórych rynkach obejmuje już tylko modele serii Recharge – wzrostowi sprzedaży sprzyja bezpośrednia sprzedaż online.
Klienci w Dubaju będą mogli cieszyć się nową formą zakupów. W mieście otwiera się flagowy salon formatu Volvo Studio – pierwszy w tym regionie świata mieszczący się w centrum handlowym, a w ogóle drugi na Bliskim Wschodzie, po Kuwejcie.
Koncept salonów Studio jest odbiciem nowego podejścia Volvo do sposobu kontaktu z klientem. W ten sposób klient sam, wedle własnej wygody, decyduje, w jaki sposób wchodzi w interakcję z marką – czy to osobiście, czy online.
Arek Nowiński kierujący w Volvo Cars rynkiem EMEA zauważa: Proces przekształcania Volvo do 2030 roku w producenta aut wyłącznie elektrycznych już trwa. Do realizacji ambitnych planów wzrostu potrzebni nam są poważni, myślący przyszłościowo partnerzy, zdolni zapewnić obsługę klienta na poziomie premium, zarówno online, jak i fizycznie
w salonie. Miło nam rozpocząć współpracę z nowymi dealerami w krajach GCC, którzy podzielają naszą wizję komfortowych zakupów online na jednym z najszybciej zmieniających się rynków w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu.
Wraz z rozbudową sieci partnerów w Dubaju otwarte zostało pierwsze centrum dystrybucji części zamiennych Volvo, obsługujące cały region. Nowy obiekt o powierzchni 2100 m² może pomieścić nawet 5000 różnych pozycji. Dzięki tej inwestycji Volvo Cars może codziennie realizować dostawy części, umożliwiając obecnym i nowym partnerom przeprowadzanie terminowych napraw i przeglądów, ze zdecydowanie szybszym czasem realizacji dzięki nowej usłudze „door-to-door”.
Materiały powiązane