Volvo Cars rozpoczęło praktyczne testy technologii ładowania aut elektrycznych w środowisku miejskim. W projekcie bierze udział kilku partnerów, by wspólnie ocenić potencjał nowego rozwiązania pod kątem jego zastosowania w przyszłych modelach tej marki. Przez trzy lata elektryczne taksówki Volvo XC40 będą jeździły po 12 godzin dziennie pokonując ulicami Goeteborga nawet 100 000 km rocznie.
Partnerem projektu jest firma Cabonline – największy operator taksówek w Skandynawii. W barwach tej korporacji na ulice Goeteborga wyjadą elektryczne taksówki Volvo XC40 z systemem ładowania bezprzewodowego. Cała inicjatywa wpisuje się w projekt Gothenburg Green City, w ramach którego to drugie co do wielkości miasto Szwecji ma się stać całkowicie neutralne klimatycznie. Inicjatywa jest też świetnym testem praktycznym nowego typu ładowania, ale także elektrycznych aut w ogóle.
Zielona Strefa Miasta Göteborg pozwala nam wypróbować ekscytujące nowe technologie w rzeczywistym środowisku i oceniać je w miarę upływu czasu pod kątem potencjalnego szerszego wprowadzenia w przyszłości – powiedział Mats Moberg, szef działu badań i rozwoju w Volvo Cars.
Testowanie nowych technologii ładowania wraz z wybranymi partnerami to dobry sposób na ocenę alternatywnych opcji ładowania dla naszych przyszłych samochodów.
Indukcyjne stacje ładowania dostarczyła firma Momentum Dynamics – wiodący dostawca tego typu rozwiązań. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, gdy kompatybilny pojazd zaparkuje nad stanowiskiem ładującym całkowicie zintegrowanym z nawierzchnią jezdni. Do rozpoczęcia ładowania kierowca nie musi wysiadać z samochodu. Wszystko dzieje się automatycznie. Volvo XC40 zostały wyposażony w specjalny moduł, który odbiera przesyłaną indukcyjnie energię elektryczną. Moc ładowania wyniesie ponad 40 kW, a więc będzie niemal czterokrotnie większa niż typowych ładowarek 11 kW. W prawidłowym zaparkowaniu na miejscu wyznaczonym do ładowania indukcyjnego pomoże system kamer 360 stopni.
Taksówki będą eksploatowane po 12 godzin dziennie, a ich roczny przebieg może wynieść nawet 100 000 km. To będzie idealny test trwałości wszystkich rozwiązań elektrycznych Volvo. W ten projekt zaangażowali się także dealerzy marki Volvo w Szwecji: Volvo Bil i Volvo Car Sörred, szwedzka firma energetyczna Vattenfall i jej sieć ładowania InCharge, miejska firma energetyczna Göteborg Energi oraz Business Region Gothenburg, miejska agencja rozwoju gospodarczego należąca do miasto Göteborg.
W ubiegłym roku firma Volvo Cars wzięła udział w uruchomieniu inicjatywy Gothenburg Green City Zone, której celem jest osiągnięcie bezemisyjnego transportu do 2030 roku. Wykorzystanie prawdziwego miasta jako poligonu doświadczalnego pozwoli firmie przyspieszyć rozwój technologii i usług w obszarze elektryfikacji, współdzielonej mobilności, autonomicznej jazdy, łączności i bezpieczeństwa.
Volvo Cars w latach 2020-2021
W ciągu dwunastu miesięcy – od lipca 2020 do czerwca 2021 – Volvo Car Group zanotowała zysk operacyjny w wysokości 22,5 mld SEK (14,3 mld SEK w 2019 r.). Przychody w tym okresie wyniosły 292,1 mld SEK (274,1 mld SEK), zaś światowa sprzedaż osiągnęła poziom 773 000 samochodów.
O Volvo Car Group
Firma Volvo Cars została założona w 1927 r. Obecnie Volvo to jedna z najbardziej znanych i cenionych marek samochodów na świecie, obecna w ponad 100 krajach. Spółka Volvo Cars notowana jest na giełdzie Nasdaq Stockholm, akcje oznaczone są symbolem „VOLCAR B”.
Volvo Cars dąży do zapewnienia klientom swobody poruszania się w sposób spersonalizowany, zrównoważony i bezpieczny. Znajduje to odbicie w planach sprzedaży w 2030 roku już wyłącznie samochodów elektrycznych. Volvo Cars zobowiązuje się również do ciągłego zmniejszania śladu węglowego, a celem firmy jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r.
W grudniu 2020 r. firma Volvo Cars zatrudniała ok. 40 000 pracowników w pełnym wymiarze czasu pracy. Siedziba główna Volvo Cars, dział rozwoju produktu, marketingu i administracji znajdują się w Goeteborgu w Szwecji. Główne zakłady produkcyjne spółki znajdują się w Goeteborgu (Szwecja), Gandawie (Belgia), Karolinie Południowej (USA), Chengdu, Daqing i Taizhou (Chiny). Firma ma również centra rozwojowe i projektowe w Goeteborgu, Camarillo (USA) i Szanghaju (Chiny).
Materiały powiązane