Volvo Cars przejęło strategiczny mniejszościowy udział w carwow, wiodącej internetowej platformie kupna i sprzedaży samochodów. Inwestycji dokonano za pośrednictwem funduszu venture capital Volvo Cars Tech Fund.
Carwow to w Europie wiodąca platforma służąca do kupowania nowych aut, ale także pomagająca konsumentom w sprzedaży ich obecnych samochodów. Wszystko drogą online. W ostatnich latach platforma carwow odnotowała znaczny wzrost i jest obecnie jednym z liderów rynku sprzedaży nowych samochodów online w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii.
Dzięki tej inwestycji Volvo Cars zyska cenny wgląd w takie obszary, jak sprzedaż online, pozyskiwanie klientów i tworzenie treści, co pomoże w przejściu na relacje internetowe i bezpośrednie relacje z klientami.
Inwestycja kapitałowa jest kolejnym krokiem w ramach istniejącego partnerstwa między Volvo Cars i carwow, które obejmuje współpracę w ramach usługi subskrypcji Volvo Cars, a także dostarczanie Volvo Cars i jej dealerom ruchu oraz danych potencjalnych klientów.
Platformy sprzedaży innych firm odgrywają kluczową rolę w każdej branży konsumenckiej, w tej konkurencyjnej branży, w której działa Volvo Cars, powiedział Lex Kerssemakers, dyrektor handlowy w Volvo Cars. Byliśmy jednym z pierwszych producentów samochodów, którzy zdecydowali się przejść na sprzedaż online, a dzięki temu strategicznemu partnerstwu będziemy uczyć się i zdobywać wgląd w zachowania zakupowe w Internecie. Nasza współpraca z carwow pomoże nam i naszym partnerom detalicznym zwiększyć sprzedaż i osiągnąć nasz cel, jakim jest sprzedaż około połowy naszych wolumenów online do 2025 roku.
Dążenie Volvo Cars do sprzedaży online jest częścią jej celu, jakim jest zostanie światowym liderem w szybko rozwijającym się segmencie samochodów elektrycznych premium z milionami bezpośrednich relacji z klientami. Jej strategia sprzedaży online opiera się na zmieniających się zachowaniach konsumentów i trendach w branży w połączeniu z ambicją, by do 2030 roku stać się wiodącą marką samochodów elektrycznych.
Koncentracja firmy na sprzedaży online i bezpośrednich relacjach z klientami obejmuje tworzenie prostego i intuicyjnego sposobu zamawiania produktów i usług Volvo, z przejrzystymi cenami i informacjami o produktach, a także przejrzystymi terminami dostaw za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie volvocars.com
Volvo Cars i carwow mają te same ambicje: sprawić, by kupowanie samochodu przez Internet było łatwe i bezproblemowe oraz pomóc konsumentom w przejściu na samochody elektryczne – powiedział Alexander Petrofski, szef Volvo Cars Tech Fund. Nasza inwestycja w carwow jest dobrym przykładem tego, jak fundusz Volvo Cars Tech Fund ma wspierać ogólny kierunek strategiczny firmy.
Carwow to wiodąca internetowa platforma sprzedaży nowych aut w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii. Firma ma siedzibę w Londynie i zatrudnia ponad 400 osób w całej Europie. Rozpoczęła działalność jako agregator recenzji, ale stała się również jedną z najbardziej wpływowych marek w mediach konsumenckich poświęconych samochodom. Jej kanał motoryzacyjny na YouTube ma ponad sześć milionów subskrybentów i jest ich coraz więcej.
Szczegóły finansowe inwestycji Volvo Cars Tech Fund w carwow nie zostały ujawnione.
Materiały powiązane