XC70 – najnowszy model Volvo debiutujący obecnie na targach motoryzacyjnych w Genewie wyznacza nową jakość w segmencie lubianych samochodów kombi. Auto zawiera geny poprzednich generacji XC, ale jego wnętrze zostało wzbogacone o nowe systemy a sylwetka nabrała smukłości i elegancji. Samochód zaprojektowany został z myślą o potrzebach aktywnych osób. W Polsce dostępny będzie pod koniec 2007 roku.
„Pierwsze modele XC powstały już w 1996 roku. Od tego czasu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem naszych klientów. Obecna trzecia generacja XC – model XC70 jest wynikiem naszych doświadczeń i ewolujących oczekiwań klientów. XC70 pozostaje zatem mocnym
i funkcjonalnym autem, lecz jednocześnie jest niezwykle komfortowe. Nasz zespół projektowy zadbał o bardziej elegancki i luksusowy wygląd” – mowi Prezes i CEO Volvo Cars, Fredrik Arp.
Idealny dla aktywnych
Nowe Volvo XC70 świetnie sprawdza się każdych warunkach – zarówno w typowej miejskiej przestrzeni jak i na trudnych szlakach. Jego funkcjonalne, luksusowe wnętrze oraz napęd na cztery koła czynią samochód idealnym towarzyszem nawet najbardziej zwariowanych podróży.
Auta luksusowe są wizytówką ich użytkowników. Jednak spora część dzisiejszych i przyszłych właścicieli XC70 wybiera swoje samochody, nie tylko z uwagi na wygląd, lecz również z powodu ich możliwości jezdnych. XC70 zostało zaprojektowane z myślą o tym.
„Muszę przyznać, że samochody XC70 wielokrotnie przekraczały nasze najśmielsze oczekiwania. Kilka lat temu zorganizowaliśmy jazdę próbną w Meksyku – na najgorszej drodze Baja California, której nawierzchnia nie mogłaby lepiej oddawać off-roadowych warunków. Samochód sprawdził się doskonale i nawet najbardziej wymagający kierowcy byli pod wrażeniem jego możliwości jezdnych” – wspomina Fredrik Arp.
Nowe XC70 jeszcze mocniej napina muskuły. Model dostępny jest w wersji z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym lub pięciocylindrową jednostką turbodiesel. Elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła, produkcji szwedzkiej firmy Haldex, można uzupełnić aktywnym podwoziem Four-C z trzema ustawieniami jazdy. To oraz istniejące funkcje jak Hill Descent Control (kontrola zjeżdżania ze wzniesienia) czy wentylowane siedzenia zapewniają komfortowe warunki jazdy.
„Można powiedzieć, że XC70 ma podwójną osobowość. W ciągu tygodnia to wyrafinowany i elegancki samochód, idealny dla właściciela prowadzącego aktywne, miejskie życie. W weekendy zaś przekształca się w twardego towarzysza ekstremalnych wypraw” – dodaje Jonathan Disley, który projektował wnętrze nowego XC70.
XC70 – idealne połączenie elegancji i siły
Nowy model XC70 jest przykładem najlepszych cech skandynawskiego wzornictwa – każdy, choćby najdrobniejszy szczegół został projektowany z myślą o czystości linii i inteligentnej funkcjonalności. Dzięki temu samochód prezentuje się niezwykle efektownie.
Duże, ciemne plastikowe panele dostępne we wcześniejszym modelu XC70 obecnie zostały zastąpione lakierowanymi powierzchniami. Przednie reflektory i grill zostały powiększone przybierając trapezoidalny kształt znany z koncepcyjnego XC60. Aby zachować surowość wyglądu samochodu , powiększono plastikowe panele w rogach wokół wlotów powietrza. Teraz są bardziej wyraziste. Srebrna, ochronna płyta z przodu została poszerzona i zintegrowana z resztą nadwozia zyskując dzięki temu kształt spojlera.
Ale to nie jedyne zmiany.
Ciekawym rozwiązaniem są wloty powietrza, dla których inspiracją był przód silnika odrzutowego. Kontrastowe części ochronne boków samochodu zostały uzupełnione o chromowe listwy u dołu drzwi. Relingi dachowe są zintegrowane z listwą słupka A.
Tył nowego XC70 prezentuje się również efektownie a to za sprawą nowej klapy nawiązującej do stylistki Volvo C30. Jej szyba zachodzi nisko po bokach, co zapewnia kierowcy lepszą widoczność z tyłu samochodu.
„Dzięki temu, że inteligentna tylna klapa otwierając się, unosi wraz z sobą tylne światła, przestrzeń wewnątrz samochodu jest większa, a dostęp do części bagażowej łatwiejszy niż wcześniej” – objaśnia Steve Mattin.
Z tyłu nazwa Volvo na klapie jest wypisana wyrazistymi literami, a odstępy pomiędzy nimi są większe niż dotąd. Jest to nowy element, który po raz pierwszy pokazany został w samochodzie koncepcyjnym XC60 prezentowanym podczas tegorocznych podczas targów motoryzacyjnych
w Detroit.
Również wnętrze wzbudza pozytywne emocje. Paleta kolorystyczna objęła oprócz Sandstone Beige (beżu piaskowca) i Anthracite Black (antracytowej czerni) także Espresso Brown (brąz espresso). W tej ostatniej wersji ciepła, ciemna barwa siedzeń, paneli drzwiowych i deski rozdzielczej kontrastuje z pozostałymi elementami wykończenia w kolorze piaskowym.
Wnętrza auta jest inspirowane „Virrvarr” (chaos lub zamęt) – jednym z najlepiej znanych wzorów w historii szwedzkiego designu. Został on stworzony przez szwedzkiego księcia i zarazem projektanta cieszącego się międzynarodową sławą – Sigvarda Bernadotte.
„Splątany” motyw “Virrvarr” stał się inspiracją dla kilku elementów wystroju: przeszyć skóry, paneli ze szczotkowanego aluminium oraz siatkowych kieszeni z tyłu. Według zamysłu projektantów przecinające się linie powinny powtarzać się w całym wnętrzu, czyniąc wnetrze samochodu jeszcze bardziej interesującym” – mówi Boel Harmansson, dyrektor ds. doboru palety kolorystycznej i materiałów w nowym XC70.
Materiały powiązane