2007 rok był jednym z najbardziej udanych komunikacyjnie w historii działalności firmy Volvo w Polsce. W tym okresie szwedzka marka poszerzyła swoją grupę docelową o całkowicie dla niej nowych konsumentów, rozpoczęła współpracę z Małgorzatą Kożuchowską i zrealizowała szereg wizerunkowych i taktycznych kampanii owocujących wzrostem świadomości i zainteresowania marką Volvo w Polsce.
”2007 rok zakończyliśmy z doskonałym wynikiem odnotowując wzrost sprzedaży samochodów Volvo w Polsce na poziomie 35% w stosunku do bardzo udanego 2006 roku” – mówi Mariusz Nycz, Communications Manager Volvo Auto Polska – „Co więcej , niektóre nasze modele kilkakrotnie przekroczyły planowaną sprzedaż. W tym C30, samochód będący jednym z naszych największych wyzwań w 2007 roku. Głównie dlatego, iż adresowany był do całkowicie dla nas nowych klientów”.
Interaktywna kampania C30 – Miłość czy nienawiść? Wybór należy do Ciebie.
Celem kampanii była prezentacja miejskiego hatchbacka C30 grupie docelowej tj. młodym, aktywnym, otwartym i kreującym trendy mieszkańcom wielkich miast. Wyróżnikiem i największą wartością była interaktywność.
Osią kampanii była internetowa strona modelu C30 w technologii flash, dzięki której Volvo całkowicie otworzyło się na opinię internatów. Strona dawała im możliwość wypowiedzenia się na temat C30. Umieszczony na niej został konkurs (nagradzane były najciekawsze opinie) oraz możliwość stworzenia własnej kompozycji graficznej i przesłania jej znajomemu. Użytkownicy dostali dostęp do strony „Box of tricks”, w której znalazły się reklamy Volvo C30, wiele interaktywnych gier i zabaw oraz gadżety mobilne – dzwonki, tapety itd. W celu jak najlepszego poznania opinii konsumentów i zachęcenia ich do odwiedzenia strony modelu przygotowany został cykl happeningów z udziałem samochodu. Eventy odbywały się w wielkich miastach na terenie całej Polski, w miejscach chętnie odwiedzanych przez grupę docelową modelu.
Volvo poszerzyło swoją grupę docelową o … Małgorzatę Kożuchowską.
Volvo po raz pierwszy w historii (zarówno w Polsce jak i na świecie) zaproponowało testowanie swojego samochodu Celebrity. Jest nią polska ikona stylu – Małgorzata Kożuchowska.
„Zdecydowaliśmy się na współpracę z Małgorzatą Kożuchowską, ponieważ jest ona idealnym przedstawicielem grupy docelowej modelu. Jednocześnie w Polsce jest ikoną stylu, jedną z najbardziej rozpoznawanych, uznawanych i cenionych za elegancje, samoświadomość, konsekwencje w kreowaniu swojego wizerunku gwiazd. Wierzymy, że jej wizerunek w pozytywny sposób wpłynął również na postrzeganie użytkowanego przez nią Volvo C30” – powiedział Marcin Klimczewski, Dyrektor Marketingu i PR Volvo Auto Polska.
Volvo rozpoczęło pracę nad zmianą wizerunku gry w golfa w Polsce.
Volvo Auto Polska od kilku lat prowadzi projekt Volvo Masters Amateur Polish Edition mający na celu popularyzację tej gry w Polsce. W 2007 nawiązujac do skandynawskich korzeni marki firma Volvo w Polsce wzmocniła komunikację o nowy przekaz – golf to sport dla całej rodziny. Przygotowana została kampania reklamowa projektu oraz powstał pierwszy w Polsce film szkoleniowy dla początkujących i średnio zaawansowanych graczy.
To jednak nie wszystko.
W 2007 roku firma Volvo zrealizowała szereg kampanii taktycznych i wizerunkowych prezentujących modele firmy grupie docelowej. Była to między innymi kampanie Volvo XC90 Sport, urodzinową edycję Volvo S60 (przygotowaną z okazji 80.urodzin marki Volvo) oraz kampanie wprowadzające na rynek polski nowe modele Volvo, w tym kombi V70 oraz najmniejszą limuzynę firmy Volvo S40.
Partnerzy
Partnerami realizowanych kampanii byli Brainshop U-Boot (kreacja), agencja K2 Internet ( kreacja internetowa). Za zakup i planowanie mediów odpowiedzialny był dom mediowy MindShare. Działaniami direct marketing zajmowała się agencja Customer Relationship Management – Euro RSCG Marketing House oraz Call Center Poland S.A. Za komunikację public relations odpowiada Euro RSCG Sensors
Materiały powiązane