Volvo XC60, obecnie najchętniej kupowane Volvo w Polsce, jesienią dostępne będzie ze sportowym pakietem R-Design. Wersja ta zaprezentowana zostanie na targach Frankfurt Motor Show 2009.
„Dzięki R-Design XC60 zyska jeszcze bardziej sportowy charakter, zarówno jeśli chodzi o prowadzenie, jak i wygląd samochodu. To cechy, które w naszej ocenie zainteresują nabywców tego modelu” – powiedział Lennart Stegland, prezes Volvo Special Vehicles.
Sportowy charakter
Volvo XC60 wyposażone zostanie w następujące elementy: obudowę lusterek bocznych oraz listwy boczne z polerowanego metalu, przednie światła przeciwmgielne z dekoracyjnymi wykończeniami z polerowanego metalu, podwójną chromowaną końcówkę rury wydechowej oraz kratę chłodnicy z wykończeniami z polerowanego metalu z symbolem R-Design. W ramach sportowego pakietu dostępne będą pięcioszprychowe 18 i 20 calowe koła ze stopów lekkich – Cratus.
Dolne elementy samochodu – w standardowym modelu dostępne w matowej czerni, w wersji R-Design mogą być dostarczone w kolorze nadwozia. Rozwiązanie to tworzy wrażenie, że samochód jest osadzony bliżej nawierzchni. Nadaje XC60 bardziej dynamiczny wygląd (mimo że prześwit pozostaje bez zmian).
Samochód dostępny będzie w 7 wersjach kolorystycznych, w tym specjalnym dla R-Design odcieniu czerwieni „Passion”.
Sportowe zawieszenie R-Design jest sztywniejsze i zapewnia lepsze tłumienie drgań. Gwarantuje przyjemność prowadzenia i jednocześnie kontrolę nad każdą sytuacją drogową, ale bez zmian w oferowanym komforcie jazdy. Zawieszenie nie zostało obniżone, co sprawia, że XC60 z pakietem R-Design nadal posiadać będzie duży prześwit dający duże możliwości terenowe.
Obecny w R-Design nowy układ sterujący znacznie podniesie jakość prowadzenia samochodu.
Nowoczesne, przyciągające uwagę wnętrze
Sportowy charakter samochodów dostrzegamy również we wnętrzu samochodu: sportowe, wygodne siedzenia zapewniające jeszcze lepsze podparcie boczne i komfort; tapicerka z gładkiej skóry w dwóch wersjach kolorystycznych – czerń z elementami beżowymi i beż z elementami czarnymi; kierownica i dwignia zmiany biegów obita perforowaną skórą; pedały wykonane ze szczotkowanego aluminium z gumowanymi elementami zwiększającymi przyczepność i kontrolę (aluminiowe elementy pojawiają się również na kierownicy, drzwiach i konsoli środkowej);
wytłoczony emblemat R-Design na przednich zagłówkach oraz kierownicy; zegary z niebieskimi tłem – unikatowy element wersji R-Design; konsola środkowa R-Design z efektownym wzorem dekoracyjnym oraz czarne sportowe dywaniki.
R-Design poszerzył liczbę nabywców samochodów marki Volvo
Sportowy pakiet R-Design Volvo Car Corporation wprowadziło w 2007 r. w celu zaspokojenia ogromnego zainteresowania klientów firmy chcących wyposażyć samochody w sportowe, zindywidualizowane opcje.
Obecnie R-Design występuje prawie w całej gamie aut Volvo – w modelach C30, S40, V50, S80, V70, XC60 i XC90.
„R-Design okazał się ogromnym sukcesem firmy Volvo również w Polsce. Te sportowe, ekskluzywne wersje pomogły nam przyciągnąć nowe grupy nabywców, którzy pewnie w innym przypadku nie zdecydowaliby się na zakup samochodu Volvo.– powiedział Marcin Klimczewski, Dyrektor Marketingu i PR Volvo Auto Polska.
Materiały powiązane