Nowe sportowe zawieszenie w nowym Volvo S80 to ciekawa alternatywa, która znacząco zwiększa przyjemność jazdy.
Volvo Cars wprowadza w nowym odświeżonym Volvo S80 sportowe zawieszenie dostępne opcjonalnie, pozwalające na większą dynamikę jazdy. Oferuje ono zarówno większą przyjemność z jazdy samochodem jak również krótszy czas reakcji.
Jednocześnie zmieniono parametry standardowego zawieszenia Volvo S80, podnosząc komfort podróżowania co sprawia, że samochód prowadzi się jak typową limuzynę. Klienci mają zatem możliwość wyboru i dopasowania zawieszenia do własnych potrzeb – inspirującej i entuzjastycznej radości z jazdy lub relaksującego komfortu na długich dystansach.
„Dla niektórych osób najważniejsze jest to, aby samochód dobrze się prowadził, inni zaś preferują większy komfort jazdy. Przeprowadziliśmy analizę potrzeb klientów i na jej podstawie zaprojektowaliśmy dwie opcje zawieszenia cechujące się zupełnie różnymi własnościami” – mówi Stefan Sällqvist, kierownik sekcji dynamiki pojazdów w firmie Volvo Cars.
Niższe i bardziej sztywne nadaje sportowyc charakter samochodu
Aby spełnić oczekiwania nabywców S80 preferujących dynamiczną jazdę, zawieszenie samochodu zostało znacznie usztywnione. Zawieszenie przednie zostało obniżone o 20 milimetrów a tylne o 15 milimetrów, co sprawia że obecnie jest stabilniejsze, a sylwetka pojazdu sprawia wrażenie potężniejszej i bardziej zwartej.
Sprężyny są teraz krótsze i sztywniejsze. Amortyzatory lepiej tłumią drgania zarówno w cyklu ściskania, jak i rozciągania. Mocowania ramy pomocniczej zawieszenia lepiej tłumią drgania poprzez zastosowanie sztywniejszych tulei.
Wzmocniono także drążki stabilizatorów zawieszenia, dzięki czemu uzyskano większą stabilność boczną na zakrętach (mniejsze pochylenie nadwozia w zakrętach). To spowodowało, że odpowied układu kierowaniczego odznacza się obecnie większą czułością, a kierowca posiada większą kontrolę nad pojazdem, szczególnie podczas bardziej aktywnej jazdy. Układ kierowniczy samochodu oferuje wyższą czułość i kontrolę, zapewniając stały kontakt kół z nawierzchnią drogi.
Aby zapewnić jeszcze lepszą stabilność, sportowe zawieszenie standardowo wyposażone jest w automatyczny układ poziomowania pojazdu, który poziomuje nadwozie samochodu i utrzymuje je w pozycji równoległej do drogi bez względu na warunki jazdy i to, czy samochód porusza się z pełnym obciążeniem, czy też podróżuje tylko kierowca.
„Nowe sportowe zawieszenie zapewnia kierowcy ogromną przyjemność prowadzenia samochodu. Największa limuzyna Volvo posiada teraz nowy charakter i podczas jazdy sprawia wrażenie auta znacznie bardziej zwartego. Warto podkreślić, iż nie wymagało to od nas żadnych ustępstw w zakresie komfortu pojazdu” – mówi Stefan Sällqvist.
Komfortowe zawieszenie w limuzynie S80
Podobnie jak w przypadku nowego sportowego, standardowe zawieszenie zostało udoskonalone zapewniając obecnie znacznie wyższy komfort – posiada ono nieco bardziej miękkie sprężyny i mniej intensywną amortyzację. Zostało ono stworzone, aby zapewnić właściwy dla limuzyny komfort na długich dystansach.
„Oferujemy teraz dwa alternatywne rodzaje zawieszenia oparte na tych samych rozwiązaniu technicznym, co oznacza, że nie musimy iść na kompromis, a nasi klienci mają większy wybór. Jedno zawieszenie adresowane jest do tych, którzy lubią aktywną jazdę, natomiast drugie – do tych, którzy cenią sobie wygodę. Trudno jednak ocenić jakość zastosowanej tutaj technologii porzez same słowa. To trzeba poczuć i przekonać się na własnej skórze podczas jazdy” – mówi Stefan Sällqvist.
Materiały powiązane