Volvo Cars konsekwentnie nadrabia straty z początku roku. Wrzesień jest trzecim miesiącem z rzędu, w którym sprzedaż globalna rośnie (+4,8%). W USA i Chinach odnotowano jej dwucyfrowy wzrost. Od początku roku nasza firma sprzedała 451 128 aut (-11,1%). Dobra passa biznesowa trwa.
Rok 2020 to jeden z natrudniejszych okresów dla branży motoryzacyjnej od wielu lat. Miażdżąca większość producentów aut odnotowywała straty sprzedaży w Azji, USA i Europie. Volvo Cars również odczuło skutki pandemii, która uderzyła w wyniki gospodarcze niemal całego świata. Największy spadek sprzedaży nasza marka odnotowała pod koniec maja, który rok to roku wynosił -25%. To jednak przeszłość. Na przestrzeni kilku miesięcy Volvo Cars znacząco poprawiło swój wynik. Oto regiony, które radziły sobie najlepiej.
Chiny na dużym plusie
Wrzesień był trzecim miesiącem z rzędu, w którym sprzedaż globalna wzrosła (+4,8%). W ubiegłym miesiącu wydano 67 636 aut. Najlepsze wyniki odnotował rynek chiński (+15,9%). Tylko we wrześniu z tamtejszych salonów wyjechało 17 292 nowych Volvo. Od początku roku sprzedaż wzrosła już o 3,4%. W Państwie Środka o kryzysie mówi się już w czasie przeszłym.
Optymizm w amerykańskich salonach
Także w amerykańskich salonach Volvo zrobił się tłok. W zeszłym miesiącu nasi dealerzy za oceanem wydali kluczyki od 10 274 aut (+10,2%). Po dziewięciu miesiącach sprzedaż Volvo w USA jest mniejsza już tylko o 4,9% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Europa – brak wzrostów, brak spadków
W Europie jeszcze nie możemy się pochwalić wzrostem sprzedaży, ale spadek sprzedaży we wrześniu wyniósł zaledwie -0,6%. Salony opuściło 30 638 nowych aut.
Bardzo korzystnie dla Volvo Cars układa się miks modelowy aut sprzedawanych na Starym Kontynencie. Prawie jedna czwarta sprzedawanych w tym regionie aut to hybrydy ładowane z gniazdka o niewielkiej emisji CO2. Dzięki temu marka wpisuje się nowe limity gazów cieplarnianych, jakie obowiązują od tego roku wszystkich producentów aut osobowych na terenie UE. Uruchomienie produkcji w pełni elektrycznego XC40 Recharge P8 jeszcze tę sytuację poprawi.
Volvo nad Wisłą
Pomimo, że pandemia w Polsce przebiegała jak dotąd dość łagodnie, sprzedaż nowych aut osobowych po dziewięciu miesiącach spadła znacząco, bo o 28,16%. W tym samym okresie, czyli od stycznia do końca września bieżącego roku, sprzedaż Volvo Car Poland była mniejsza zaledwie o 3,88% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. We wrześniu zarejestrowano w Polsce 948 aut naszej marki (-9,71%). Tym samym Volvo wpisuje się w szerszy trend, w którym marki premium po raz kolejny w tym roku zwiększyły swój udział w całym rynku nowych aut w Polsce.
Co wybierają klienci?
W tym roku wciąż utrzymuje się trend dominacji rynkowej SUV-ów, do których nasza marka zawsze miała rękę. W tym roku trzy modele: XC60, XC40 i XC90 stanowią około 70% globalnej sprzedaży. Liderem sprzedaży jest model XC60. Od stycznia do końca września wydano 131 091 takich aut. Blisko lidera znalazł się model XC40, który w analogicznym okresie znalazł 121 905 nabywców.
Dane sprzedażowe w podziale na rejony znajdą Państwo w załączonej grafice.
Materiały powiązane