Czasami pierwsze wrażenie nie mówi nam wszystkiego. Owszem, nowe Volvo EX30 to jak dotąd nasz najmniejszy SUV. I ma atrakcyjną cenę. Ale mimo niewielkich rozmiarów może mieć ogromny wpływ na rozwój firmy, stanowiąc jedną z naszych największych możliwości biznesowych w nadchodzących latach.
Volvo EX30, które można już zamawiać na wybranych rynkach*, jest ważnym punktem zwrotnym naszej transformacji, którą przeprowadzamy jako firma. Chcemy, aby już w połowie bieżącej połowę naszej globalnej sprzedaży stanowiły samochody w pełni elektryczne i aby marża zysku operacyjnego wyniosła 8-10%. Do 2030 roku planujemy sprzedawać wyłącznie modele w pełni elektryczne.
Oczekujemy, że EX30 będzie jednym z naszych najlepiej sprzedających się modeli w najbliższych latach, gdy będziemy dążyć do realizacji tych ambicji i znacząco przyczyni się do realizacji naszych celów w zakresie wzrostu i rentowności.
Wraz z Volvo EX30 wkraczamy w nowy i szybko rozwijający się segment modelowy. Na całym świecie rośnie zapotrzebowanie na małe, elektryczne SUV-y klasy premium. Na przykład wiele osób mieszkających w mieście szuka samochodu, który zapewni im wygodę i pozwoli im dojeżdżać do pracy i przemieszczać się po ich aglomeracjach. Samochód tej wielkości i o tych parametrach użytkowych doskonale wpisuje się w ich styl życia.
EX30 został również zaprojektowany tak, aby był tak bezpieczny, jak można by oczekiwać od samochodu marki Volvo. Mamy tu na myśli ochronę zarówno kierowcy, jak i innych osób w ruchliwym zgiełku miejskim. Volvo EX30 debiutuje wraz z nową funkcją bezpieczeństwa wykrywającą rowerzystów, która pomaga zapobiegać wypadkom związanym z „otwarciem drzwi”. System ostrzega kierowcę, gdy ten ma zamiar otworzyć drzwi tuż przed nadjeżdżającym rowerzystą, skuterem lub biegaczem. Najnowocześniejsza technologia bezpieczeństwa dodatkowo pokazuje, w jaki sposób zastosowaliśmy nasze wysokie standardy bezpieczeństwa w EX30.
EX30 to funkcjonalny, sprawny SUV, od podstaw stworzony z myślą o napędzie elektrycznym. Wyposażono go we wszystkie potrzebne, zaawansowane technologie bezpieczeństwa. W połączeniu z atrakcyjną ceną początkową wynoszącą około 36 000 euro (ceny polskie będą niebawem podane na stronie internetowej Volvo Car Poland) oznacza to, że klienci otrzymują w pełni elektrycznego SUV-a klasy premium za cenę zbliżoną do jego odpowiedników z silnikiem spalinowym.
A jakby tego było mało, dane z naszej wstępnej analizy na dwóch rynkach pokazują, że całkowity koszt zakupu i używania jest obecnie niższy niż w przypadku jakiegokolwiek innego w pełni elektrycznego samochodu Volvo – i znacznie wyprzedza konkurencję w segmencie małych SUV-ów z napędem elektrycznym *.
„Wiemy, że cena i koszt posiadania są nadal jednym z największych wyzwań, gdy ludzie rozważają przejście na samochód elektryczny” — powiedział Jim Rowan, prezes Volvo Cars. „Dzięki Volvo EX30 naszym celem jest udostępnienie wysokiej jakości, w pełni elektrycznej mobilności znacznie szerszemu gronu odbiorców, pomagając przyspieszyć przejście na pełną elektryfikację, której potrzebuje nasza branża i społeczeństwo”.
W taki sposób, w jaki chcesz
Dzięki kompaktowym rozmiarom, inteligentnej technologii i różnym dostępnym konfiguracjom, Volvo EX30 jest przeznaczone dla szerokiego grona klientów — z których każdy ma własne preferencje, potrzeby i styl życia.
Ta sama elastyczność i wygoda znajduje odzwierciedlenie w sposobie, w jaki skonstruowaliśmy ofertę handlową. Został zaprojektowany z myślą o wygodzie i swobodzie wyboru. Ty decydujesz, w jaki sposób chcesz uzyskać dostęp do Volvo EX30: na przykład poprzez bezpośrednie posiadanie, leasing lub subskrypcję.
Nasza oferta subskrypcji Care by Volvo odniosła w ostatnich latach duży sukces, między innymi dlatego, że zapewnia klientom elastyczność i przewidywalność cen. Zaoferujemy ten sam poziom przejrzystości w EX30: możesz zobaczyć swoje miesięczne koszty na pierwszy rzut oka, bez ukrytych opłat i kosztów, co pozwoli Ci łatwiej wejść w posiadanie lub w użytkowanie nowego EX30.
„Głęboko wierzymy, że forma abonamentu na EX30, która zaczyna się od kwoty 599 euro miesięcznie sprawi, że ten samochód będzie atrakcyjnym wyborem dla wielu klientów i to nie tylko tych dotychczasowych. To samochód który jest wręcz stworzony dla osób, które dopiero poznają markę Volvo” — powiedział Björn Annwall, nasz dyrektor handlowy i zastępca prezesa. „Pozwoli nam to na nawiązanie nowych relacji z klientami i zwiększenie ich bazy w najbliższym czasie”.
Bezproblemowa obsługa klienta
Pakiety abonamentowe Care by Volvo są częścią naszej stale rosnącej oferty online. Skupiliśmy się na opracowaniu prostego, intuicyjnego i płynnego procesu zakupu za pośrednictwem naszej flagowej platformy sprzedaży online volvocars.com. Przejrzyste ceny bez ukrytych opłat, a także łatwa do zrozumienia oferta sprawiają, że zamówienie nowego Volvo EX30 to pestka.
Ten proces sprzedaży online odzwierciedla naszą ambicję stworzenia jak najlepszej obsługi klienta, płynnie łącząc kanały online i offline. Niezależnie od tego, czy odwiedzasz jednego z naszych sprzedawców detalicznych, wchodzisz do jednego z naszych miejskich studiów, wchodzisz na naszą stronę internetową czy korzystasz z aplikacji Volvo Cars, każdy powinien mieć takie same, pozytywne wrażenia i doświadczyć obsługi na najwyższym poziomie.
W tym roku Wielka Brytania będzie naszym pierwszym rynkiem, na którym jeszcze w tym roku przejdziemy na w pełni zintegrowany model sprzedaży online z odbiorem fizycznym. Ale Volvo EX30 będzie również dostępne online także na innych wybranych rynkach.
Mały druk
Volvo EX30 można zamawiać od dzisiaj w całej Europie i na innych wybranych rynkach. W Stanach Zjednoczonych klienci mogą składać zamówienia w przedsprzedaży, podczas gdy księgi zamówień zostaną otwarte na innych rynkach na późniejszym etapie, o czym poinformujemy w odpowiednim czasie.
Obliczenia całkowitego kosztu posiadania na podstawie danych zewnętrznych, w oparciu o 36 miesięcy i 60 000 km jazdy jednym rdzeniem silnika EX30 na rynku niemieckim i francuskim. Podobnych wyników spodziewamy się na innych rynkach.
Volvo Cars w 2022 roku
W całym roku 2022 Volvo Car Group odnotowała zysk operacyjny w wysokości 22,3 mld SEK. Przychody w 2022 r. wyniosły 330,1 mld SEK, a globalna sprzedaż osiągnęła poziom 615 121 samochodów. O Volvo Car Group Firma Volvo Cars została założona w 1927 roku. Dziś jest jedną z najbardziej znanych i szanowanych marek samochodowych na świecie, sprzedającą klientom w ponad 100 krajach. Volvo Cars jest notowane na giełdzie Nasdaq w Sztokholmie, gdzie jest notowane pod oznaczeniem „VOLCAR B”.
Celem Volvo Cars jest zapewnienie klientom swobody poruszania się w osobisty, zrównoważony i bezpieczny sposób. Znajduje to odzwierciedlenie w jej ambicjach, by do 2030 roku stać się producentem samochodów w pełni elektrycznych, oraz w zobowiązaniu do ciągłej redukcji śladu węglowego, z ambicją bycia firmą neutralną dla klimatu do 2040 roku. Według stanu na grudzień 2022 r. Volvo Cars zatrudniało około 43 200 pełnoetatowych pracowników. Główna siedziba Volvo Cars, działy rozwoju produktów, marketingu i administracji znajdują się głównie w Göteborgu w Szwecji. Zakłady produkcyjne Volvo Cars znajdują się w Göteborgu, Gandawie (Belgia), Południowej Karolinie (USA), Chengdu, Daqing i Taizhou (Chiny). Firma posiada również centra badawczo-rozwojowe i projektowe w Göteborgu, Camarillo (USA) i Szanghaju (Chiny).
Materiały powiązane