17 września na polu golfowym w Rajszewie, podczas turnieju golfowego Volvo Masters Amateur, Volvo pobiło rekord Guinnessa w największym tee golfowym na świecie. Zbudowany specjalnie na tę okazję, największy kołeczek tee ma wysokość 350 cm. Jest to odwzorowanie zgodnego z przepisami R&A kołeczka tee, z którego golfiści uderzają piłeczkę przy rozpoczęciu gry. Wymiar stworzonego przez Volvo tee został oficjalnie potwierdzony przez przedstawicieli Głównego Urzędu Miar i Wag i wkrótce zostanie także wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa.
Rekord został pobity podczas pikniku, który towarzyszył drugiemu turniejowi Volvo Masters Amateur. W wydarzeniu wzięli udział najlepsi polscy golfiści amatorzy oraz gwiazdy, wśród których znaleli się między innymi: Grażyna Wolszczak, Cezary Harasimowicz, Ewa Gawryluk i Waldemar Błaszczyk, Dominika Woy-Wojciechowska, Marek Kościkiewicz, Robert Rozmus, Anna Ibisz, Jarek Jakimowicz, Piotr Gąsowski, Piotr Szwedes, Hanna Bakuła, Monika Smolicz, Karina Kunkiewicz, Marta Kielczyk, Paulina Smaszcz i prowadzący Maciej Kurzajewski. Bicie rekordu bacznie obserwowało także ponad 600 gości pikniku.
O związku Volvo z golfem wiadomo nie od dziś. Nie od dziś też firma dowodzi swoich innowacyjnych, pionierskich pomysłów w tej dyscyplinie. W zeszłym roku na największych w Polsce piłkach golfowych o średnicy ok. 1 metra, wyprodukowanych specjalnie z okazji rozgrywek turniejowych, stanęły samochody marki Volvo. Można więc było spodziewać się apetytów firmy na zorganizowanie wydarzenia, które zaskoczy uczestników turnieju.
Staramy się podejmować nowe wyzwania, nie osiadać na laurach. Angażujemy się w dziedziny, w których widzimy potencjał do odświeżenia wizerunku marki. Chcemy pokazać, że Volvo to przywiązanie do tradycji ale także poszukiwanie nowych, oryginalnych i ekscytujących rozwiązań, powiedział Mariusz Nycz, Communication Manager Volvo Auto Polska.
Bicie rekordu Guinessa w największym tee było wydarzeniem towarzyszącym rywalizacji sportowej podczas turnieju, w którym wzięło udział 140 najlepszych polskich amatorów gry w golfa. Zwycięzcy Michał Poniż i Elżbieta Panas będą reprezentować Polskę w finale turnieju światowego w Andaluzji, który odbędzie się w padzierniku.
Turniej Volvo Masters Amateur Polish Edition rozgrywany jest po raz drugi. Jego światowa edycja liczy sobie już 18 lat i skupia rokrocznie na polach golfowych ponad 70 000 zawodników w ponad 20 krajach. 72 finalistów spotyka się na światowym finale w Hiszpanii, aby rywalizować o tytuł najlepszego golfisty amatora. W tym roku po raz pierwszy w finale utworzono oficjalne miejsce także dla zwyciężczyni turnieju pośród pań. Stworzenie im okazji do sięgnięcia po laury koresponduje z jedną z podstawowych wartości marki rodzinnością. Volvo wywodzące się ze Szwecji, podkreśla skandynawskie podejście do golfa, gdzie jest on traktowany jako rozrywka rodzinna. Spotkanie na polu golfowym jest tam okazją do dobrej zabawy i rywalizacji, wspólnego spędzenia wolnego czasu z najbliższymi.
Volvo Masters Amateur to jednak nie tylko turniej. Jest to także program szkoleniowy. Volvo Auto Polska jako pierwsza marka motoryzacyjna zaangażowała się w dydaktykę golfa, tworząc Volvo Masters Golf Academy. Nowością tego roku jest również turniej dla jej adeptów. Przez ostatni rok podczas turniejowych pikników oraz u dealerów Volvo zainteresowani tą dyscypliną szkolili się pod okiem profesjonalnych instruktorów.
Oprócz wydarzeń specjalnych towarzyszących turniejowi, na gości wydarzenia czekały rozliczne atrakcje pokaz gry profesjonalistów PRO Skin Game, degustacje luksusowych alkoholi oraz cygar, możliwość skorzystania z porad profesjonalnego stylisty czy skuszenia fortuny w salonie Casinos Poland oraz pokaz porcelany golfowej marki Villeroy&Boch.
Partnerzy cyklu turniejów to Polski Związek Golfa oraz Citibank Handlowy, oferujący prestiżowe usługi bankowe CitiGold Wealth Management. Patronat mediowy nad turniejem objęli: Forbes, Gala, Golf & Life, Rzeczpospolita, oraz TOK FM.
Materiały powiązane