Volvo Cars w ramach zwiększenia globalnej zdolności produkcyjnej, SUV-a EX30 będzie wytwarzać w fabryce w Gandawie
W odpowiedzi na duże zapotrzebowanie na ten model, Volvo Cars zdecydowało, że poczynając od 2025 roku rozpocznie produkcję nowego, w pełni elektrycznego modelu Volvo EX30 w swojej fabryce w Gandawie, w Belgii.
Model EX30 został zaprezentowany w połowie tego roku i spotkał się z dużym uznaniem, zdobywając kilka prestiżowych nagród, w tym tytuł Samochodu Roku według The Sun oraz nagrodę dla Małego SUV-a/Crossovera Roku od Sunday Times.
Produkcja modelu EX30 rozpoczęła się tej jesieni w Zhangjiakou, w Chinach, a pierwsze samochody mają trafić do klientów jeszcze w tym roku. Decyzja o produkcji modelu EX30 dodatkowo w Gandawie istotnie zwiększa moce produkcyjne, aby odpowiedzieć zarówno na skalę popytu na ten model w Europie, jak i realizację eksportu globalnego. To także odzwierciedla ambicje Volvo Cars, aby w miarę możliwości produkować swoje samochody tam, gdzie są one sprzedawane.
Ta decyzja zwiększa także elastyczność produkcyjną modelu, który ma być jednym z jej najlepiej sprzedających się w nadchodzących latach. To podejście jest sprawdzonym konceptem Volvo Cars, ponieważ koncern produkuje swoje najpopularniejsze SUV-y XC60 i XC40 zarówno w Europie, jak i w Chinach.
„Naszą ambicją jest sprzedawać model EX30 na całym świecie w atrakcyjnej cenie, ułatwiając większej liczbie osób przejście na jazdę elektrycznym Volvo, co będzie miało odzwierciedlenie w marży firmy” – powiedział Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo Cars. „Uruchomienie produkcji w Gandawie to logiczny krok, gdyż dążymy do zaspokojenia dużego popytu na naszego małego elektrycznego SUV-a na całym świecie.”
Volvo Cars ma jedne z najbardziej ambitnych planów elektryfikacji w branży motoryzacyjnej i planuje sprzedawać wyłącznie w pełni elektryczne samochody do 2030 roku. Już od połowy tego dziesięciolecia firma dąży do tego, aby połowę jej globalnej sprzedaży stanowiły samochody w pełni elektryczne.
Model EX30 odgrywa kluczową rolę w tych planach, ponieważ koncern spodziewa się, że znacząco przyczyni się on do realizacji celów wzrostu i rentowności. To sprawia, że staje się on fundamentem trwającej strategicznej transformacji Volvo Cars.
Dołączając do modeli XC40 i C40 na linii produkcyjnej w Gandawie, EX30 jest trzecim modelem Volvo w pełni elektrycznym produkowanym w Europie. To wzmacnia zdolności produkcyjne samochodów elektrycznych Volvo w regionie i podkreśla ważną rolę fabryki w Gandawie w strategii elektryfikacji firmy.
Materiały powiązane