Volvo EX30, jeden z trzech nowych, w pełni elektrycznych modeli wprowadzonych przez markę w ciągu ostatnich 12 miesięcy, został zakwalifikowany do prestiżowej nagrody European Car of the Year 2024 (Europejskiego Samochodu Roku 2024). W pełni elektryczne Volvo EX30 zostało starannie wyselekcjonowane przez dziennikarskie autorytety z branży motoryzacyjnej z 22 rynków, w tym z Polski. Rywalizuje z sześcioma innymi kandydatami w ostatniej rundzie głosowania. Zwycięzca zostanie ogłoszony w dniu otwarcia Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w poniedziałek, 26 lutego 2024 roku.
Jury przy wyborze finałowej siódemki analizowało długą listę 28 nowych modeli samochodów wprowadzonych na rynek europejski w 2023 roku. Miejsce w ścisłej czołówce dla Volvo EX30 jest odzwierciedleniem dużego popytu i szerokiego zainteresowania tym modelem wśród klientów w regionie. Oprócz kwalifikacji do konkursu europejskiego, Volvo EX30 znalazło się w wąskim gronie finalistów ubiegających się o nagrodę i tytuł Północnoamerykańskiego Samochodu Użytkowego Roku 2024.
Arek Nowiński, Senior Vice President Volvo Cars, Head of EMEA, powiedział: „Volvo EX30 reprezentuje zupełnie nową kategorię samochodów Volvo Cars. Jego klasyfikacja do finału konkursu Europejskiego Samochodu Roku 2024 jest tym większym wyróżnieniem. Ten samochód reprezentuje wszystko, czego klienci oczekują od Volvo w zakresie bezpieczeństwa i projektowania z myślą o kliencie i jego potrzebach… w atrakcyjnym i kompaktowym opakowaniu. Mamy duże plany związane z modelem EX30 w Europie, także ze względu na jego znaczenie dla naszego regionu oraz silny popyt konsumentów. Dlatego wraz z rozpoczęciem jego produkcji w naszej fabryce w Gandawie, w Belgii, od 2025 roku zwiększymy globalną zdolność produkcyjną”.
EX30 został zaprojektowany tak, aby miał najniższy ślad węglowy spośród wszystkich dotychczasowych modeli Volvo, co jest dużym krokiem naprzód w realizacji ogólnych celów zrównoważonego rozwoju marki. Dzięki ograniczeniu emisji w całym cyklu produkcyjnym i cyklu życia, a także rozważnemu wykorzystaniu materiałów, zmniejszono całkowity ślad węglowy w przypadku przebiegu 200 000 km do poziomu poniżej 30 ton.*
Nominacja w konkursie ma duże znaczenie, ponieważ to drugi raz, gdy Volvo znajduje się w gronie kandydatów do tego prestiżowego tytułu, po modelu XC40, który ostatecznie zdobył nagrodę dla Najlepszego Europejskiego Samochodu Roku w 2018 roku.
EX30 to pierwszy mały SUV-B klasy premium, który powiększa rosnącą gamę elektryków do pięciu modeli na całym świecie i pomoże zaspokoić zwiększające się zapotrzebowanie na samochody w pełni elektryczne w tym szybko rozwijającym się segmencie.
Przypis:
Obliczona wartość śladu węglowego poniżej 30 ton na 200 000 km jazdy zakłada ładowanie energią elektryczną z miksu energetycznego UE-27. Informacja o najniższym poziomie emisji dwutlenku węgla spośród wszystkich dotychczasowych samochodów Volvo odnosi się do aut dostępnych globalnie z przebiegiem ponad 200 000 km.
Materiały powiązane