W 2023 roku w Polsce zarejestrowano ponad 12,5 tysiąca samochodów marki Volvo, a udział rynkowy firmy wzrósł do 2,6 proc. Największą popularnością w Polsce cieszy się Volvo XC60, stanowiąc niemal 50 proc. całaj sprzedaży. Model ten nieprzerwanie od 15 lat pozostaje liderem segmentu premium, odsadzając wolumenowo najbliższego z konkurentów o niemal 30 proc.
Polacy kochają SUVy a to właśnie one stanowią gros oferty Volvo. Spośród modeli tej marki aż 82 proc. klientów wybiera właśnie je. Drugim modelem na podium popularności jest Volvo XC40 z 20 proc. udziałem w sprzedaży oraz największy z rodziny Volvo XC90 z 13 proc. udziałem. Wszystkie pozostałe modele z oferty miały łącznie 18 proc. udział w torcie sprzedażowym.
Jak komentuje Arek Nowiński, Szef Regionu EMEA i Senior Vice President Volvo Cars – Wzrost wolumenowy wpłynął na ponad 20 proc. wzrost przychodów do poziomu prawie 400 mld szwedzkich koron. Zawdzięczamy to nie tylko większej liczbie sprzedanych aut, ale także wzrostowi średnich cen samochodów. Nasz wynik finansowy wzrósł w ubiegłym roku o 40 proc. do poziomu 25 mld szwedzkich koron, co istotne, przy zachowaniu marżowości na samochodach elektrycznych na poziomie 13 proc.
W kwestii napędów Polacy pozostawali tradycjonalistami – 52 proc. sprzedanych samochodów miało silniki benzynowe a 33 proc. wysokoprężne. Modele Recharge łącznie osiągnęły ponad 15 proc. sprzedaży – 12 proc. stanowiły hybrydy typu plug-in PHEV i 3 proc. samochody w pełni elektryczne BEV. Volvo przewiduje, że wyniki za rok 2024 ułożą się już inaczej, ponieważ oferta firmy mocno ewoluuje w stronę elektromobilności. O miejsca w sercach Polaków powalczą najnowsze elektryki i tegoroczne premiery drogowe – najmniejszy w rodzinie SUV segmentu B – EX30 oraz największy i najbardziej reprezentacyjny EX90. Choć oferta elektryków Volvo się poszerza, firma zapowiada dalszy rozwój samochodów hybrydowych typu plug-in.
Globalnie Volvo Cars w 2023 roku ustanowiło nowy rekord ze sprzedażą roczną wynoszącą 708 716, co dało koncernowi wzrost o 15 procent w porównaniu rokiem poprzednim. Największym rynkiem dla Volvo w roku poprzednim była Europa z udziałem w wysokości 42 proc. i wolumenem sięgającym 300 tysięcy egzemplarzy, za nią Chiny z 24 proc. udziałem w sprzedaży marki, a następnie Stany Zjednoczone z 18 proc.
Materiały powiązane