Komunikaty prasowe

Globalna sprzedaż Volvo Cars wzrosła w październiku o 3 procent

Pobierz Materiały

Volvo Cars sprzedało w październiku 61 686 samochodów na całym świecie, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na tempo wzrostu globalnej sprzedaży wpłynęły głównie wyniki modeli zelektryfikowanych (elektrycznych i hybryd plug-in) w Europie. W Polsce z kolei, zarejestrowano 1 092 nowych Volvo, dając ponad 21% wzrost rok do roku.

Choć na rynku amerykańskim i chińskim Volvo odnotowało spadki ogólnej sprzedaży, to zainteresowanie pojazdami elektrycznymi utrzymuje się na stabilnym poziomie. Wyniki jednoznacznie wskazują, że do elektromobilności przekonuje się coraz więcej konsumentów na całym świecie.

Sprzedaż modeli zelektryfikowanych – w pełni elektrycznych i hybryd plug-in – wzrosła o 40% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, stanowiąc prawie połowę wszystkich samochodów sprzedanych w październiku (48%). Udział samochodów elektrycznych wyniósł 22% całkowitej sprzedaży w ubiegłym miesiącu.

Łączna globalna sprzedaż w okresie od stycznia do października wyniosła 622 608 samochodów, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

W Europie w październiku sprzedano 30 167 samochodów, a liczba ta wzrosła o 21% rok do roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Volvo Cars wzrosła o 46% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.  66% wszystkich samochodów sprzedanych na starym kontynencie stanowiły modele szwedzkiej firmy.

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż spadła o 17%, uzyskując poziom 9 360 egzemplarzy. Mimo to, sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 18% rok do roku, w tym nastąpił wzrost sprzedaży hybryd plug-in o 67%.

Volvo Cars sprzedało w Chinach 13 502 samochody, co oznacza spadek o 10% w porównaniu z październikiem 2023 roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych osiągnęła poziom 1 436 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 23% rok do roku.

W październiku najpopularniejszym modelem na całym świecie było Volvo XC60 ze sprzedażą na poziomie 19 846 sztuk (2023: 20 212), następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 14 088 sztuk (2023: 17 022) oraz XC90 z wynikiem 8 517 sztuk (2023: 7 961).

W ubiegłym miesiącu na polskie ulice wyjechały kolejne 1 092 nowe samochody osobowe Volvo. Łączna liczba rejestracji od początku tego roku wynosi już 12 910 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 21,5% rok do roku. Udział Volvo w całym rynku aut osobowych to obecnie 2,9%, a modelem cieszącym się największym zainteresowaniem Polaków pozostaje niezmiennie Volvo XC60, którego w październiku dostarczono 618 egzemplarzy, a od początku roku już 5 108 szt.

Październik 2024 Październik 2023 Zmiana Sty-paź 2024 Sty-paź 2023 Zmiana
Europa 30 167 24 892 21% 304 586 233 661 30%
Zelektryfikowane 19 976 13 663 46% 198 621 138 989 43%
 – Elektryczne 9 830 7 009 40% 113 290 59 775 90%
 – Plug-in hybrid 10 146 6 654 52% 85 331 79 214 8%
Mild hybrids/ICE 10 191 11 229 -9% 105 965 94 672 12%
Chiny 13 502 15 041 -10% 126 539 138 969 -9%
Zelektryfikowane 1 436 1 166 23% 11 418 12 298 -7%
 – Elektryczne 241 237 2% 3 199 2 768 16%
 – Plug-in hybrid 1 195 929 29% 8 219 9 530 -14%
Mild hybrids/ICE 12 066 13 875 -13% 115 121 126 671 -9%
USA 9 360 11 296 -17% 98 907 103 421 -4%
Zelektryfikowane 3 574 3 041 18% 33 336 29 387 13%
 – Elektryczne 571 1 240 -54% 4 326 12 083 -64%
 – Plug-in hybrid 3 003 1 801 67% 29 010 17 304 68%
Mild hybrids/ICE 5 786 8 255 -30% 65 571 74 034 -11%
Inne rynki 8 657 8 632 0% 92 576 92 968 0%
Zelektryfikowane 4 909 3 473 41% 43 269 33 897 28%
 – Elektryczne 2 798 2 003 40% 26 176 16 492 59%
 – Plug-in hybrid 2 111 1 470 44% 17 093 17 405 -2%
Mild hybrids/ICE 3 748 5 159 -27% 49 307 59 071 -17%
Suma 61 686 59 861 3% 622 608 569 019 9%
Zelektryfikowane 29 895 21 343 40% 286 644 214 571 34%
 – Elektryczne 13 440 10 489 28% 146 991 91 118 61%
 – Plug-in hybrid 16 455 10 854 52% 139 653 123 453 13%
Mild hybrids/ICE 31 791 38 518 -17% 335 964 354 448 -5%

 


Volvo Cars w 2023 
W ujęciu całorocznym, Volvo Car Group odnotowało rekord dochodu operacyjnego na poziomie 25,6 miliardów koron szwedzkich. Przychód wyniósł historyczne 399,3 miliarda koron, podczas gdy globalna sprzedaż osiągnęła poziom 708 716 samochodów.

 

Materiały powiązane