Komunikaty prasowe

Volvo Cars ze wzrostem globalnej sprzedaży o 5% w listopadzie

Pobierz Materiały

W listopadzie Volvo Cars sprzedało na całym świecie 66 977 samochodów, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży szwedzka marka zawdzięcza przede wszystkim wynikom na rynku europejskim i amerykańskim.  Dużym zainteresowaniem cieszą się modele zelektryfikowane – w ubiegłym miesiącu stanowiły niemal połowę całkowitej sprzedaży. W Polsce w listopadzie zarejestrowano niemal 1 100 egzemplarzy marki, wśród których najpopularniejsze modele to XC60 i XC40.

Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Volvo (w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in) w listopadzie wzrosła o 40% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i stanowi 48% wszystkich sprzedanych w ubiegłym miesiącu pojazdów. Udział samochodów w pełni elektrycznych wyniósł z kolei 21% całkowitej sprzedaży. Całkowita globalna sprzedaż szwedzkiej marki w okresie od stycznia do listopada wyniosła 689 585 samochodów, co oznacza wzrost o 9% rok do roku.

W samej Europie sprzedaż w listopadzie osiągnęła poziom 31 611 samochodów (wzrost o 20% r/r). Sprzedaż zelektryfikowanych modeli Volvo wzrosła o 39% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku, a ich udział stanowił 65% całkowitej sprzedaży w listopadzie na rynku europejskim.

W Stanach Zjednoczonych odnotowano wzrost sprzedaży w listopadzie o 5%, osiągając poziom 12 259 egzemplarzy. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 58% r/r, a hybryd typu plug-in aż o 96%.

Volvo Cars w Chinach w listopadzie sprzedało 13 923 samochody, co oznacza spadek o 8% r/r. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych (w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in) wyniosła 1 847 egzemplarzy (wzrost o 38% r/r).

Najlepiej sprzedającym się modelem w listopadzie było Volvo XC60 ze sprzedażą 21 586 samochodów (2023: 22 317), następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 14 613 pojazdów (2023: 16 672) oraz XC90 z 10 533 sprzedanymi egzemplarzami (2023: 9 860).

W listopadzie Volvo Cars odnotowało sprzedaż w Polsce na poziomie 1 096 egzemplarzy (spadek rok do roku na poziomie 9,38%). Najpopularniejszymi modelami w zeszłym miesiącu były Volvo XC60 z 517 dostarczonymi egzemplarzami oraz Volvo XC40 (288 sztuk). Udział Volvo w rynku wynosi obecnie 2,73%, a w segmencie aut klasy premium – 12,42%.

Od początku 2024 roku zarejestrowano w naszym kraju łącznie 14 006 samochodów Volvo (wzrost o 20,48% rok do roku). Polacy najchętniej wybierali XC60 (5 625 egzemplarzy). Na drugim miejscu znalazł się XC40 (3 455 sztuk), a na trzecim – XC90 (1 683 sztuki). Czwartą lokatę zajął w pełni elektryczny EX30 (1 054 sztuk).

Listopad 2024 Listopad 2023 Zmiana Sty-lis 2024 Sty-lis 2023 Zmiana
Europa 31 611 26 407 20% 336 197 260 068 29%
Zelektryfikowane 20 414 14 653 39% 219 035 153 642 43%
 – Elektryczne 10 193 6 781 50% 123 483 66 556 86%
 – Plug-in hybrid 10 221 7 872 30% 95 552 87 086 10%
Mild hybrids/ICE 11 197 11 754 -5% 117 162 106 426 10%
Chiny 13 923 15 178 -8% 140 462 154 147 -9%
Zelektryfikowane 1 847 1 343 38% 13 265 13 641 -3%
 – Elektryczne 421 264 59% 3 620 3 032 19%
 – Plug-in hybrid 1 426 1 079 32% 9 645 10 609 -9%
Mild hybrids/ICE 12 076 13 835 -13% 127 197 140 506 -9%
USA 12 259 11 671 5% 111 166 115 092 -3%
Zelektryfikowane 4 794 3 038 58% 38 130 32 425 18%
 – Elektryczne 493 840 -41% 4 819 12 923 -63%
 – Plug-in hybrid 4 301 2 198 96% 33 311 19 502 71%
Mild hybrids/ICE 7 465 8 633 -14% 73 036 82 667 -12%
Inne rynki 9 184 10 426 -12% 101 760 103 394 -2%
Zelektryfikowane 5 053 3 914 29% 48 322 37 811 28%
 – Elektryczne 2 966 2 146 38% 29 142 18 638 56%
 – Plug-in hybrid 2 087 1 768 18% 19 180 19 173 0%
Mild hybrids/ICE 4 131 6 512 -37% 53 438 65 583 -19%
Suma 66 977 63 682 5% 689 585 632 701 9%
Zelektryfikowane 32 108 22 948 40% 318 752 237 519 34%
 – Elektryczne 14 073 10 031 40% 161 064 101 149 59%
 – Plug-in hybrid 18 035 12 917 40% 157 688 136 370 16%
Mild hybrids/ICE 34 869 40 734 -14% 370 833 395 182 -6%

 


Volvo Cars w 2023 
W ujęciu całorocznym, Volvo Car Group odnotowało rekord dochodu operacyjnego na poziomie 25,6 miliardów koron szwedzkich. Przychód wyniósł historyczne 399,3 miliarda koron, podczas gdy globalna sprzedaż osiągnęła poziom 708 716 samochodów.

O Volvo Car Group

Volvo Cars zostało założone w 1927 roku. Dziś jest to jedna z najbardziej znanych i szanowanych marek samochodowych na świecie, z klientami w ponad 100 krajach. Volvo Cars jest notowane na giełdzie Nasdaq Stockholm pod symbolem „VOLCAR B”.

„Dla życia. Aby dać ludziom swobodę poruszania się w sposób osobisty, zrównoważony i bezpieczny”. Ten cel znajduje odzwierciedlenie w ambicji Volvo Cars, aby stać się producentem wyłącznie samochodów elektrycznych oraz w zaangażowaniu w ciągłe zmniejszanie śladu węglowego, z ambicją osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 roku.

W grudniu 2023 roku Volvo Cars zatrudniało około 43 400 pracowników etatowych. Siedziba główna Volvo Cars, działy rozwoju produktu, marketingu i administracji znajdują się głównie w Göteborgu w Szwecji. Zakłady produkcyjne Volvo Cars znajdują się w Göteborgu, Ghent (Belgia), Południowej Karolinie (USA), Chengdu, Daqing i Taizhou (Chiny). Firma posiada również centra badawczo-rozwojowe i projektowe w Göteborgu i Szanghaju (Chiny).

Materiały powiązane