Komunikaty prasowe

Volvo Car Poland z rekordową liczbą rejestracji w 2024 roku

Volvo Car Poland odnotowało znakomity wynik sprzedażowy w 2024 roku, rejestrując blisko 15 000 samochodów i zwiększając udziały rynkowe do rekordowych 2,7%. Niezmiennie największym zainteresowaniem Polaków cieszy się SUV Volvo XC60, który z 41% udziałem w sprzedaży utrzymuje pozycję lidera segmentu premium już od 16 lat.

Solidne wyniki

Dominacja SUV-ów w portfolio Volvo doskonale wpisuje się w preferencje polskich klientów. Aż 85% nabywców Volvo wybrało samochody właśnie tego typu. Na podium najpopularniejszych modeli miejsca zajmują: Volvo XC60 z 41% udziałem sprzedaży, Volvo XC40 z blisko 25% udziałem sprzedaży oraz największy w gamie Volvo XC90 z niemal 12% udziałem sprzedaży. Pozostałe modele szwedzkiej marki odpowiadają za 23% sprzedaży.

Jak komentuje Emil Dembiński, Dyrektor Zarządzający Volvo Car PolandCieszy nas rosnące zainteresowanie naszymi modelami, co potwierdza świetny wynik. W ubiegłym roku zbliżyliśmy się do granicy 15 000 zarejestrowanych samochodów Volvo w Polsce. Dobrym sygnałem dla klientów i fanów marki Volvo w naszym kraju jest nasza zrewidowana strategia elektryfikacji i pojawianie się w naszej ofercie modeli o napędzie tradycyjnym oraz hybryd typu plug-in. Po polskich drogach jeżdżą już nowe Volvo XC90, a wraz z nowym rokiem modelowym pojawi się także odświeżone Volvo XC60. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ w zakresie rozwoju infrastruktury szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w naszym kraju jest jeszcze sporo do zrobienia.

Mimo rosnącej stopniowo popularności pojazdów elektrycznych, w 2024 roku Polacy wciąż częściej wybierali tradycyjne napędy: przede wszystkim benzynowe (62%) i wysokoprężne (17% – koniec produkcji 26 marca 2024 roku). Modele zelektryfikowane stanowiły w Polsce łącznie już ponad 20% sprzedaży, z czego 12% to hybrydy plug-in (PHEV), a 8% to samochody w pełni elektryczne (BEV). Dało to firmie wzrost o blisko 5% w porównaniu z 2023 rokiem. Ambicją Volvo jest to, aby w 2025 roku 60% sprzedaży stanowiły modele zelektryfikowane.

Globalnie Volvo Cars w 2024 roku ustanowiło nowy rekord ze sprzedażą roczną wynoszącą 763 389 egzemplarzy, co dało koncernowi wzrost o 8% w porównaniu z rokiem poprzednim
i wzrost przychodów do poziomu 400 miliardów SEK. Największym rynkiem dla Volvo w 2024 roku była Europa z 48% udziałem i wolumenem sięgającym blisko 370 tysięcy egzemplarzy, za nią znajdują się Chiny z 21% udziałem sprzedaży marki, a następnie Stany Zjednoczone z 16% sprzedaży. W ubiegłym roku sprzedaż modeli hybrydowych stanowiła 46% globalnej sprzedaży Volvo Cars. Z kolei udział sprzedaży samochodów w pełni elektrycznych w 2024 roku na całym świecie wyniósł 23% i wzrósł o 7 pp. w porównaniu do 2023 roku.

Wsparcie rozwoju elektromobilności

W ubiegłym roku w ramach ogólnopolskiego programu eV City powered by Volvo firma wybudowała oraz oddała do użytku 45 ogólnodostępnych (24/7h) stacji szybkiego ładowania powyżej 175kW. Kolejnych 17 jest w trakcie budowy, 6 oczekuje na przyłącze a 4 są w etapie przygotowań. Celem tego projektu jest podniesienie jakości życia mieszkańców poprzez zwiększenie dostępu do sieci stacji szybkiego ładowania i poprawę czystości powietrza w polskich miastach. Środki z funduszu grantowego, będącego elementem programu, są przekazywane na inicjatywy przyczyniające się do poprawy jakości życia lokalnej społeczności.

Komplementarna oferta – nowe odsłony XC90 i XC60

Rok 2024 był również rokiem premiery nowej odsłony flagowego modelu Volvo XC90. Debiut ten spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem klientów. Od początku roku do Polski przyjechało 445 sztuk tego modelu. Historycznie na całym świecie sprzedano go w 1 550 000 egzemplarzy. W samym 2024 roku było to 108 621 sztuk, co oznacza historyczny rekord roczny sprzedaży tego modelu. Dowodzi także tego, jak dużą popularnością cieszy się on na całym świecie.

Nowe Volvo XC90 oferuje zasięg 800 km w wersji spalinowej, a wariant plug-in hybrid umożliwia przejechanie dodatkowych około 70 km na napędzie elektrycznym. Średnie zużycie energii wynosi 19,5 kWh na 100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 5,4 sekundy.

W nowym roku modelowym także XC60 przejdzie modernizację obejmującą kluczowe ulepszenia w zakresie doświadczenia użytkownika i komfortu. Wprowadzone zmiany nawiązują do tych, zaprezentowanych już w nowym modelu XC90. * (Więcej na temat zmian w Volvo XC60 w osobnym komunikacie prasowym.)

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2017 roku Volvo XC60 pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem Volvo Cars, jednym z najpopularniejszych hybrydowych modeli plug-in w Europie i liderem segmentu premium w Polsce od 16 lat. Na całym świecie sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy Volvo XC60, a rok 2024 przyniósł jego rekordową sprzedaż.

2025 rok – czas mobilizacji

Rok 2025 zapowiada się umiarkowanie optymistycznie dla branży motoryzacyjnej, szczególnie w porównaniu do dynamicznego wzrostu obserwowanego w poprzednich latach. Dlatego Volvo podejmuje zdecydowane działania odpowiadające na nadchodzące wyzwania.

W planach Volvo na pierwszą połowę roku znajduje się rozpoczęcie produkcji modelu Volvo EX30 przeznaczonego na rynek europejski w Gandawie i zwiększenie mocy produkcyjnych
w drugiej połowie roku. Koncern rozwija także ofertę modelową. Ostatnim przykładem jest wprowadzenie Volvo EX30 Cross Country, zaprezentowanego zaledwie kilka dni temu.
W zakresie nowoczesnych technologii, firma planuje dalsze wykorzystanie potencjału centralnej jednostki zarządzającej samochodem (core computing), która zostanie wykorzystana w modelu Volvo ES90. Jego premiera została zapowiedziana na początek marca.

Materiały powiązane