2006 rok należy do najbardziej udanych w historii działalności firmy Volvo w Polsce. Pomimo trudnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym, Volvo Auto Polska sprzedało 2666 samochodów osiągając 10,9 % wzrost sprzedaży w stosunku do bardzo udanego 2005 roku. Pozycja Volvo w segmencie Premium wzmocniła się. Udział firmy w całym rynku zwiększył się i wynosi obecnie 1,12%. Najchętniej kupowanym modelem ze stajni Volvo była limuzyna S60 – ulubiony samochód zarówno klientów flotowych jak i indywidualnych.
S60 ulubionym Volvo Polaków
Limuzyna S60 była najczęściej wybieranym samochodem Volvo w 2006 roku. Jej sprzedaż wyniosła 822 sztuk, co stanowi aż 64% wzrostu w stosunku do roku poprzedniego.
„Tak dobre wyniki sprzedaży S60 są dla nas wyrazem zaufania naszych klientów i stabilnej pozycji firmy Volvo w Polsce. Limuzyna S60 jest doceniana na naszym rynku od kilku lat. Dlatego jej świetne wyniki sprzedaży są dla nas świadectwem zadowolenia klientów i sprawdzonej wysokiej jakości samochodu. Pojazd ten idealnie spełnia wymagania i potrzeby kierowców oczekujących od samochodu bardzo dobrych osiągnięć, elegancji, prestiżu i wysokiego poziomu bezpieczeństwa” – mówi Paweł Kacprzyk, Prezes Volvo Auto Polska – „To dowód na doskonały wizerunek naszych samochodów i świetna prognoza dalszego rozwoju firmy”.
Premiery 2006 roku
W ubiegłym roku Volvo zaprezentowało swoim klientom aż trzy nowe modele – nową i zapewniającą najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa – flagową limuzynę Volvo S80, nowe prestiżowe cabrio-coupe Volvo C70 oraz debiut firmy w dziedzinie małych samochodów Premium – luksusowy hatchback Volvo C30.
Wszystkie premiery cieszyły się ogromnym zainteresowaniem klientów i mediów, stając się najbardziej pożądanymi i docenianymi samochodami w swoich klasach.
Volvo C30, zaprezentowany po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Paryżu, już wczesną wiosną pojawi się na polskich drogach.
Spektakularny projekt Volvo Design
W 2006 roku Volvo Auto Polska rozpoczęło realizację Volvo Design, autorskiego projektu mającego na celu przybliżenie znaczenia i zakresu współczesnego designu oraz edukację na temat szwedzkich tradycji w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. Projekt od samego początku cieszy się ogromnym zainteresowaniem środowisk twórczych, mediów i wszystkich wielbicieli pięknych i funkcjonalnych przedmiotów.Najważniejszymi wydarzeniami Volvo Design w 2006 roku były: – Akademia Volvo Design, podczas której przedstawiciele sztuki i mediów dyskutowali o trendach i najważniejszych zjawiskach w obszarze designu. – Prezentacja Your Concept Car – samochodu zaprojektowanego wyłącznie przez kobiety.- Wystawa projektów znanego szwedzkiego designera Thomasa Bernstranda. Thomas Bernstrand wierzy, iż piękne przedmioty muszą być również użyteczne. Odzwierciedleniem tego przekonania są wszystkie projekty artysty. Większość z nich dostępna była dla zwiedzających w Domu Volvo jesienią 2006 r. w ramach pierwszej w Polsce autorskiej wystawy designera.
To nie jedyne sukcesy projektu. Strona www.volvodesign.pl dedykowana programowi zdobyła prestiżową nagrodę Site Of The Day przyznana przez brytyjski Favourite Website Award, która wyróżnia najnowocześniejsze i najlepiej zaprojektowane serwisy na świecie.
Volvo zdobywcą prestiżowych nagród motoryzacyjnych
Samochody i projekty Volvo cieszyły się ogromnym zainteresowaniem w 2006 roku, a klienci i znawcy rynku wielokrotnie nagradzali szwedzką markę.
Do najbardziej znaczących wyróżnień należy 16 złotych medali przyznanych Volvo Car Corporation w konkursie Michelin Challenge Bibendum w Paryżu, podczas którego VCC przedstawiło prototypowy samochód Multi-Fuel oraz układ Collision Warning ostrzegający przed zderzeniem. Pojazdy Volvo otrzymały więcej złotych medali, niż wszystkie konkurencyjne firmy w klasie samochodów osobowych. Sukces osiągnięty podczas konkursu jest dla Volvo niezwykle istotny, ponieważ wzmacnia jej czołową pozycję wśród producentów samochodów spełniających najwyższe standardy ekologiczne i normy bezpieczeństwa.
Kolejnym wyróżnieniem jest Szwedzka Nagroda Wzornictwa 2006 r. dla samochodu koncepcyjnego YCC produkcji Volvo Cars.Ogromnym sukcesem okazał się też wspomniany powyżej najnowszy samochód ze stajni Volvo – hatchback C30, który był z jednym z finalistów prestiżowego konkursu Car of The Year, laureatem Złotej Kierownicy i Auto Trophy, najpiękniejszym samochodem świata w kategorii “średniej wielkości dwubryłowych hatchbacków” według L’Automobile più Bella del Mondo oraz zwycięzcą Auto Build Design Award. I tym samym najpiękniejszym małym hatchbackiem świata.
Volvo zwiększa bezpieczeństwo kierowców na całym świecie
Priorytetem wszystkich działań Volvo Car Corporation pozostaje od lat wysoki poziom bezpieczeństwa oferowany nie tylko użytkownikom pojazdów, ale też wszystkim uczestnikom ruchu drogowego. Aktywności i innowacyjne rozwiązania marki w tej dziedzinie sprawiają, iż od lat Volvo pozostaje liderem w dziedzinie bezpieczeństwa. W 2006 roku VCC zaprezentowało założenia innowacyjnego systemu City Safety (Bezpieczeństwo w mieście), który zmniejszy liczbę kolizji przy małych prędkościach. W Chinach, wspólnie z AB Volvo otworzyło Centrum Badań nad Wypadkami Drogowymi, które pozwoli firmie poszerzyć wiedze na temat ruchu drogowego, poznać doświadczenia i w konsekwencji przyczynić się wzrostu bezpieczeństwa na drogach całego świata.
Materiały powiązane