- Wszystkie przetestowane przez zajmującą się prewencją urazów kręgów szyjnych międzynarodową grupę ubezpieczeniową IIWPG (International Insurance Whiplash Prevention Group) modele Volvo uzyskały wyniki najlepsze w swoich klasach.
- Firma Volvo Car Corporation okazała się jedyną, której wszystkie samochody uzyskały najlepsze wyniki w swoich klasach.
Bardzo się cieszymy, że samochody Volvo nas nie zawiodły mówi Ingrid Skogsmo, dyrektor ds. bezpieczeństwa drogowego w Volvo Car Corporation. Testy pokazały jedynie wycinek tego, co zdarza się w normalnym życiu. Jest to kolejny dowód na to, że Volvo przyjęło właściwy kierunek działań mających na celu ograniczenie ryzyka urazów kręgów szyjnych w zderzeniach związanych z najechaniem na tył samochodu.
Firma Volvo Car Corporation wprowadziła w swoich autach system zabezpieczenia przed urazami kręgów szyjnych (WHIPS) w roku 1998. W rozwiązaniu tym całe oparcie fotela jest tak skonstruowane, aby w razie uderzenia w tył samochodu chronić kręgi szyjne jadącego. Obecnie system WHIPS jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli Volvo.
Po sześciu latach obecności tego systemu w eksploatowanych w normalnym ruchu samochodach, działający przy Volvo Cars zespół badawczy wypadków drogowych potwierdził, że fotele z system WHIPS zmniejszyły o połowę ryzyko długotrwałych urazów karku w porównaniu z poprzednio stosowanymi. Również niezależne badania wskazują na znaczące ograniczenie częstotliwości tego typu urazów. mówi dr Lotta Jacobsson, ekspert techniczny w zakresie biomechaniki w ośrodku badawczym bezpieczeństwa drogowego Volvo Cars.
W trakcie prowadzonych przez IIWPG w Europie i Stanach Zjednoczonych badań poddano testom w sumie 208 przednich foteli. Sprawdzano przy tym, jak skonstruowane są zagłówki i jak zachowują się w czasie symulacji zderzeń, kiedy to umieszczony na specjalnych saniach fotel poddawany jest obciążeniu odpowiadającemu zderzeniu przy prędkości 16 km/h.
Materiały powiązane