Po trzech miesiącach zakończył się okres przejściowy, w którym można było sprzedawać samochody z homologacją ciężarową. Najwięcej takich aut w segmencie premium sprzedało Volvo – 1405 sztuk. Cały pierwszy kwartał bieżącego roku zakończył się dla Volvo wzrostem sprzedaży o ponad 68% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Okres przejściowy, w którym można było sprzedawać samochody z tzw. kratką był pozytywnym bodźcem dla całej branży motoryzacyjnej w Polsce. Nasza firma jako pierwsza ruszyła z kampanią zachęcającą do zakupu takich aut, kilka tygodni przed konkurencją. To posunięcie bardzo się opłaciło. Sprzedaliśmy najwięcej aut z homologacją ciężarową w całym segmencie premium. Porównując sprzedaż w pierwszym kwartale 2014 roku do tego samego okresu ubiegłego roku, nasz wzrost sprzedaży wyniósł ponad 68%. Cały rynek samochodowy w Polsce wzrósł o 29%, co oznacza, że nasza dynamika wzrostu była znacznie większa – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska.
Od 1 stycznia do 30 marca bieżącego roku zarejestrowano w Polsce łącznie 2166 aut Volvo. Tym samym Volvo wskoczyło na 14. lokatę najpopularniejszych marek samochodów w Polsce. Wśród samochodów z homologacją ciężarową Volvo jest liderem w segmencie premium. Tylko czterech producentów w Polsce zarejestrowało więcej pojazdów z homologacja ciężarową i są to marki masowe.
Największym bestsellerem Volvo wśród modeli z homologacją ciężarową był SUV XC60 – 987 sztuk. Na drugim miejscu znalazł się crossover XC70 – 114 sztuk. Kompaktowych V40 z kratką wyjechało na polskie drogi 109 sztuk i kolejnych 76 – V40 Cross Country. Powrót homologacji spowodował też wzrost zainteresowania najstarszym modelem w ofercie – czyli XC90 (69 rejestracji). Sprzedano też 45 ciężarowych V60 i 12 aut V70.
Dobre otwarcie roku było dla nas bardzo ważnym elementem strategii biznesowej. Patrzymy z optymizmem na pozostałe trzy kwartały. Przepisy podatkowe będą dla firm kupujących samochody korzystniejsze niż te, które obowiązywały do końca 2013 roku. Obserwujemy też pozytywne nastroje konsumenckie, co powinno przełożyć się na decyzje zakupowe. Naszym zdaniem bieżący rok będzie dobrym okresem dla nas, ale także dla całej branży motoryzacyjnej w Polsce – podsumowuje Arkadiusz Nowiński.
Materiały powiązane