Komunikaty prasowe

1927 egzemplarzy nowego XC90 dostępnych tylko przez internet

1927 to kluczowa liczba dla Volvo. Właśnie w tym roku ze sztokholmskiej linii produkcyjnej zjechał pierwszy samochód szwedzkiej marki. Wczoraj zaprezentowany został najważniejszy samochód w historii koncernu – nowe XC90. Z tej okazji Volvo postanowiło zaoferować swoim klientom limitowaną serię tych samochodów, sygnowaną nazwą First Edition. Jest ich tylko 1927 i można je nabyć jedynie drogą internetową.

Rankiem 14 kwietnia 1927 roku, chwilę po godzinie dziesiątej, ze sztokholmskiej fabryki wyjechał ÖV4. Właśnie wtedy rozpoczęła się historia Volvo. Do kolejnych ważnych dat dołączył 26 sierpnia 2014, dzień w którym szwedzki koncern po raz pierwszy zaprezentował nowe XC90 – najważniejszą premierę motoryzacyjną roku. Celebrując ten długo wyczekiwany moment, marka przygotowała dla swoich klientów specjalną ofertę. Limitowana seria 1927 samochodów XC90 sygnowanych nazwą First Edition będzie dostępna od
3 września tylko i wyłącznie przez internet. Jest to pierwsza w historii Volvo sytuacja, w której sprzedaż aut prowadzona jest za pośrednictwem tego kanału dystrybucji.

Czarny na zewnątrz, bursztynowy w środku

XC90 First Edition to najbardziej ekskluzywna wersja nowego SUV-a. Model ten jest dostępny w absolutnie pełnym wyposażeniu. Specjalna edycja posiada elegancką czarną karoserię w odcieniu Onyx Black, a 8-ramienne 21-calowe felgi opatrzone są unikatowymi inskrypcjami, występującymi jedynie w limitowanej serii. Wnętrze samochodu wyróżnia bursztynowy kolor foteli ze skóry nappa, węglowa czerń skórzanej deski rozdzielczej oraz delikatne wykończenia wykonane z drewna orzechowego. Każdy egzemplarz XC90 First Editon jest dodatkowo oznakowany na tylnej klapie. O przynależności do grona posiadaczy unikatowego egzemplarza świadczą również nakładki progowe z dedykowanym numerem – od 1 do 1927 – otrzymanym w trakcie zakupu samochodu. Volvo od dłuższego czasu przykłada szczególną wagę do komfortowych foteli. Wzorem poprzednika, nowe XC90 jest 7-osobowe i ma trzy rzędy siedzeń. Elektrycznie sterowane przednie fotele wyposażone zostały w wentylację, a zewnętrzne siedzenia w drugim rzędzie mają ogrzewanie. Dwa fotele z tyłu samochodu są również sterowane elektrycznie, a do tego zostały lekko skierowane do środka auta. To najlepszy “ostatni rząd” w tej klasie aut.

Technologia i dźwięk z najwyższej półki

Sercem nowego systemu kontroli XC90 jest umieszczony centralnie ekran dotykowy przypominający tablet. Ta pozbawiona przycisków konsola pozwala na całkowicie nowy sposób korzystania z multimediów w samochodzie oraz funkcji urządzeń przenośnych. Intuicyjna i bezpieczna obsługa ekranu angażuje uwagę kierowcy jedynie w minimalnym stopniu. Konsola będzie działać na dwóch systemach operacyjnych – Android lub iOS. Przy projektowaniu nowego XC90, Volvo zatroszczyło się również
o nagłośnienie z najwyższej półki. Szwedzka marka zaprosiła do współpracy firmę Bowers & Wilkins, która od niemal 50 lat zajmuje się produkcją najlepszej jakości sprzętów audio. First Edition zostało zaopatrzone w 19 głośników, wzmacniacz o mocy 1400 W, wentylowany subwoofer wbudowany w kabinę oraz najnowsze oprogramowanie. W rezultacie w nowym XC90 udało się odtworzyć jakość dźwięku porównywalną do tej z najlepszych światowych sal koncertowych.

Moc w dwóch wersjach

First Edition napędzana jest przez czterocylindrowe silniki Drive E, dostępne w dwóch wersjach. Pierwsza to jednostka benzynowa T6 AWD o mocy 320 KM/ 400 Nm. Taką wersję First Edition przeznaczono m.in. na rynek amerykański. Drugą opcją jest D5 AWD225 KM/ 470 Nm, w Polsce wersja First Edition będzie dostępna tylko w takiej odmianie. Oba silniki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochody te wyposażone są w pięciostopniowe elektroniczne sterowanie wysokością i pracą zawieszenia. Dzięki temu kierowca może je samodzielnie skonfigurować według własnych preferencji.

Najbardziej wszechstronny pakiet bezpieczeństwa w standardzie

Volvo projektuje swoje samochody z myślą o tym, że bezpieczeństwo powinno być standardem. Wizją szwedzkiej marki jest projektowanie aut, które nie ulegają wypadkom. Do 2020 roku koncern chce, aby wśród osób poruszających się Volvo liczba ofiar śmiertelnych została zniwelowana do zera. XC90 oferuje wszechstronny i zaawansowany technologicznie standardowy pakiet bezpieczeństwa. Znajdują się w nim m.in. wszystkie funkcje City Safety, systemu automatycznego hamowania, który chroni przed zderzeniami z innymi samochodami, rowerami i pieszymi. Auto wyposażone jest dodatkowo w dwa zupełnie nowe rozwiązania: aktywację systemów bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi oraz system zapobiegający kolizjom czołowym. XC90 First Edition będzie produkowane w szwedzkiej fabryce. W ręce właścicieli samochód trafi w pierwszej połowie następnego roku. Osoby, które chcą znaleźć się w gronie posiadaczy limitowanej edycji nowego modelu Volvo powinny się pospieszyć. Duże zainteresowanie XC90 wskazuje na to, że 1927 samochodów wyprzeda się w błyskawicznym tempie, mimo że jego cena wyniesie 408 000 zł Dla porównania najtańsza odmiana nowego XC90 będzie kosztowała 239 900 zł.

Internetowa sprzedaż XC90 First Edition ruszy 3. września o godzinie 16.00. Aby być na bieżąco z informacjami dotyczącymi premiery nowego samochodu Volvo, wystarczy zapisać się do newslettera dostępnego pod adresem www.1927.pl

 

Materiały powiązane