Czarne PV544 w potężnym uślizgu na luźnej nawierzchni, P1800 ES ścigające na torze P1800 S – to tylko nieliczne z uchwyconych kadrów podczas kolejnych warsztatów fotograficznych zorganizowanych przez Volvo i fotospacery.pl. Uczestnicy ćwiczyli różne techniki fotografowania, a ich obiektami były wspaniałe, zabytkowe, szwedzkie samochody. Zwieńczeniem spotkania był wyścig aut klasycznych na Torze Poznań.
Gwiazda wiraży – Volvo PV 544
Volvo PV 544 pozostawało zawsze w cieniu większych, bardziej znanych modeli. Ten samochód, pozostający konstrukcyjnie jeszcze w latach 40-tych, był jednym z najwdzięczniejszych obiektów zdjęć. Właściciel czarnego egzemplarza z 1960 roku, kręcił swoim Volvo efektowne piruety, uwiecznione w pięknej serii czarno-białych i kolorowych fotografii. Jego model wyposażony został w silnik B18 z pojedynczym gaźnikiem o mocy 75 KM. Auto ma tylny napęd i czterobiegową, manualną skrzynię biegów. Samochód ma nieco obniżone zawieszenie i nieco szersze od seryjnych felgi (5,5 cala). Wóz służy do codziennej jazdy, a także do amatorskich wyścigów na torze.
Na fotografiach widać także drugi, seryjny egzemplarz PV544 eksponowany obok współczesnego modelu S60 T6 AWD R-Design. Mimo, że samochody te dzieli ponad półwieczna różnica wieku, zastosowano w nich niemal identyczny kolor lakieru. Jasnoniebieski kolor sprzed lat do złudzenia przypomina współczesny lakier Rebel Blue. Po zakończeniu zdjęć S60 spełnił rolę Safety Cara podczas wyścigu samochodów klasycznych na Torze Poznań.
Uczta zmysłów: P1800 i P1800 ES
P1800, to według wielu fanów marki, najładniejszy model w historii Volvo. Na miejscu można było podziwiać trzy takie samochody w kolorze białym, czerwonym i złotym. Czerwony egzemplarz P1800S został wyposażony w silnik B18 z podwójnym gaźnikiem i osiągał moc 115 KM. Wyprodukowano go w 1966 roku i był to ostatni rocznik w pełną, chromowaną listwą biegnącą wzdłuż całego nadwozia. Zastosowano w nim czterobiegową, manualną skrzynię biegów z elektrycznym nadbiegiem. Złoty egzemplarz to kultowy shooting brake, czyli dwudrzwiowe kombi. Eksponowany w Poznaniu egzemplarz pochodzi z końcowej serii modelu P1800 ze wczesnych lat 80-tych. Zastosowano w nim mocny, dwulitrowy silnik B20, który dzięki wtryskowi paliwa osiągał moc 140 KM.
Bohaterowie drugiego planu
W kadrach znalazły się także inne egzemplarze Volvo, m.in. Amazon, 480, 850, czy współczesne Volvo XC90 D5 AWD. Uczestnicy fotografowali detale takie jak chromowane ozdoby, zegary, komory silnikowe, światła, czy wnętrza. Zdjęcia dokumentujące ponadczasowe piękno klasycznych nadwozi podczas sportowej jazdy pozwalają poczuc klimat dawnych lat, niemal tak jak możliwośc przejażdżki w jednym z tych aut.
Wybór ich zdjęć mogą Państwo podziwiać poniżej. Są one do Państwa dyspozycji. Jeśli zechcą je Państwo wykorzystać w swoich publikacjach, prosimy o podpisanie zdjęcia nazwiskiem autora.
Dziękujemy Mirosławowi Walczakowi i Dariuszowi Wesołowskiemu za pomoc w organizacji warsztatów i wykonanie szeregu napraw w naszym Volvo P1800 S.
Materiały powiązane