Komunikaty prasowe

Coraz więcej nowych Volvo w Europie i USA

Kolejny wzrost sprzedaży samochodów zaraportowała firma Volvo. 45,539 sztuk to o 2.4% więcej niż we wrześniu 2014. Najwięcej nowych szwedzkich aut sprzedaje się na rynkach europejskich oraz amerykańskim. Najpopularniejsze modele to w dalszym ciągu XC60 oraz nowe XC90.

25,403 nowych Volvo jakie nabyli europejscy klienci marki to o 2.2% więcej niż rok wcześniej. Tradycyjnie najsilniejszym nabywczo rynkiem okazała się być Szwecja, gdzie zanotowano imponujący wzrost o 14.9% oraz udział rynkowy na poziomie niemal 21%. Pod kątem ilościowym bezkonkurencyjny globalnie okazał się być rynek brytyjski, gdzie we wrześniu nowego, szczęśliwego nabywcę znalazły 7,402 samochody szwedzkiej marki.

Amerykański importer Volvo zaraportował sprzedaż 5,527 samochodów, wśród których godny odnotowania wzrost zanotował nowy, flagowy model XC90 oraz znakomicie oceniany mały SUV XC60.

XC60 to również model na który stale rośnie zapotrzebowanie w Państwie Środka – sprzedaż w Chinach we wrześniu osiągnęła  poziom 6,957 aut. Nieznaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku wynika ze spowolnienia gospodarczego, które ma miejsce w Chinach.

Wzrosty w Europie oraz USA są efektem doskonałego odbioru naszego nowego modelu Volvo XC90, jak równiez rekordowych wyników sprzedaży modelu XC60 – powiedział Alain Visser, Senior Vice President działów Marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta. To bardzo pozytywna wiadomośc w kontekście trwającego właśnie procesu odnowienia gamy modelowej.

Tak prezentują się statystyki sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) samochodów wyprodukowanych przez Volvo Car Group:

 

WrzesieńStyczeń   – Wrzesień
20142015Zmiana20142015Zmiana
Chiny73756957-5,7%5919856655-4,3%
USA4667552718,4%43856463815,8%
Szwecja4987573214,9%42765467509,3%
Europa Zachodnia1987119671-1,0%1308481378535,4%
Pozostałe rynki759176520,8%6253358507-6,4%
Łącznie44491455392,4%3392003461462,0%

Globalnie największą popularnością we wrześniu cieszył się model Volvo XC60 – sprzedano 15,126 samochodów (2014: 12,970), następnie Volvo V40 i V40 Cross Country – 10,498 aut (2014: 11,391). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był V60 ze sprzedażą 5,098 samochodów (2014: 5,921). Wciąż rośnie także liczba zamówień na najnowszy flagowy model Volvo XC90.

Materiały powiązane