Komunikaty prasowe

Volvo Car Group potraja zysk i przewiduje rekordową sprzedaż w 2016 r.

Najwyższa w historii sprzedaż nowych samochodów, trzykrotny wzrost zysku operacyjnego firmy oraz wyjątkowo udane wprowadzenie XC90 – to najcelniejsze podsumowanie 2015 r. dla Volvo. Co więcej, prezes Volvo Cars Håkan Samuelsson deklaruje, że 2016 r. będzie trzecim z rzędu, w którym notowany będzie wzrost sprzedaży.

Globalny zysk operacyjny marki wzrósł ponad trzykrotnie – z 2.128 mld koron szwedzkich do 6.62 mld koron szwedzkich. Zanotowano także wzrost w dochodach firmy z poziomu 137 590 mln koron szwedzkich w 2014 r. do 164 043 mln koron szwedzkich w 2015 r. Wynik ten udało się osiągnąć dzięki rekordowej sprzedaży rocznej – 503 127 samochodów to najwięcej w 89-letniej historii szwedzkiej marki. Istotnym czynnikiem budującym ten sukces było niezwykle udane przyjęcie przez rynek najnowszego flagowego SUV-a XC90.

Z radością możemy poinformować, że 2015 był rokiem rekordowej sprzedaży oraz potrojonego zysku w Volvo – podkreślił Prezes Volvo Cars Håkan Samuelsson. Mając za sobą tak dobry okres, jesteśmy gotowi, aby wejść do kolejnej fazy transformacji marki i stać się prawdziwie globalnym producentem szwedzkich samochodów segmentu premium.

Aktualnie Volvo jest w trakcie procesu transformacji marki, w który zainwestowane zostanie łącznie przeszło 75 miliardów koron szwedzkich. Szwedzki producent ma ambicje umocnienia swojej globalnej pozycji jako marki segmentu premium. Aby to osiągnąć marka odnowi całkowicie gamę modelową. Planowane jest także osiągnięcie sprzedaży rocznej na poziomie 800 000 sztuk.

2015 r. był przełomowym momentem, jeśli chodzi o realizację tego planu. Rozpoczęła się produkcja nowego XC90, które dzięki dobremu przyjęciu przez klientów osiągnęło poziom 88 000 sprzedanych sztuk. Żeby sprostać tak potężnemu zainteresowaniu fabryka w szwedzkiej Torslandzie zatrudniła przeszło 1 500 nowych pracowników. Rozpoczęto także produkcję na trzecią zmianę. W pierwszej połowie 2015, grupa zrestrukturyzowała aktywa włączając w swój skład trzy spółki joint venture operujące na terenie Państwa Środka tak, aby lepiej odpowiadać obrazowi spółki od strony finansowej, jak również operacyjnej.

W drugiej połowie firma Volvo Cars rozpoczęła także realizację planów dotyczących globalnej ekspansji marki – kolejnym jej etapem będzie budowa fabryki w Stanach Zjednoczonych, która ma dostarczać auta amerykańskim klientom. Inwestycja opiewająca na przeszło 500 mln USD powstaje w Ridgeville w Karolinie Południowej, a pierwsze pojazdy zjadą z linii produkcyjnej już za niecałe 3 lata. Nowy zakład ma wytwarzać około 100 000 samochodów rocznie, co ma odpowiadać zapotrzebowaniu tamtejszego rynku.

W grudniu 2015 r. Volvo zaprezentowało światu S90 – drugi z kolei model, po flagowym XC90, który oparto na nowoczesnej skalowalnej platformie podwoziowej SPA. Auto z miejsca zyskało pozytywny odbiór oraz uznanie specjalistów przyznających branżowe nagrody dla najlepszych samochodów.

Szczegółowy raport prezentujący pełne wyniki finansowe Volvo Car Group za rok 2015 jest dostępny w języku angielskim w formie pliku PDF.

###

Volvo Car Group

Volvo produkuje samochody od 1927 r. Dziś to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych globalnych producentów samochodów ze sprzedażą na poziomie 503 127 aut w 2015 r. w niemal 100 krajach.  Volvo pochodzi ze Szwecji, w latach 1999-2010 właścicielem marki był amerykański koncern Ford Motor Company, zaś od sześciu lat właścicielem Volvo Car Group pozostaje Geely Holding.

Od grudnia 2015 r. Volvo Cars zatrudnia globalnie przeszło 29 tysięcy pracowników. Główne biuro firmy wraz z działami rozwoju produktu, marketingu oraz administracji znajdują się w Goeteborgu w Szwecji. Samochody produkowane są w fabrykach w Goeteborgu, Ghent (Belgia) oraz na rynek chiński w Chengdu. Silniki powstają w Skövde (Szwecja) i Zhangjiakou (Chiny), podczas gdy element nadwozia zjeżdzają z linii produkcyjnej w Olofström (Szwecja).

Materiały powiązane