Volvo wzywa branżę motoryzacyjną do opracowania wspólnego standardu ładowania samochodów elektrycznych
W Volvo wierzymy, że branża motoryzacyjna powinna dążyć do wprowadzenia ujednoliconego standardu infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych – twierdzi Dr Peter Mertens, szef działu badawczo-rozwojowego w Volvo Cars.
Szwedzki producent samochodów ogłosił, że podjęta została decyzja o wsparciu projektu Charging Interface Initiative, konsorcja interesariuszy powołanego celem rozwoju systemu CCS (Combined Charging System), jako standardu ładowania samochodów wyposażonych w baterie elektryczne.
Volvo jest obecnie wiodącym producentem na rynku samochodów hybrydowych typu plug-in, a niedawno przedstawiciele marki ogłosili, że w najbliższych latach planowane jest uzupełnienie portfolio produktowego o hybrydową wersję każdego z nowych modeli. Do 2019 ma także zostać przedstawiony zasilany wyłącznie prądem model oparty na platformie modularnej SPA.
Aby nastąpił dalszy wzrost popularności samochodów o napędzie elektrycznym, zdaniem Dr Mertensa niezbędne jest wprowadzenie jednego prostego, globalnego systemu infrastruktury, który będzie umożliwiał szybkie i wygodne ładowanie auta.
Według naszych obserwacji jesteśmy obecnie, jako branża, w trakcie fazy przejścia w stronę w pełni elektrycznych samochodów. Do jej rozwoju niezbędne jest rozwinięcie technologii, w jakiej produkowane są akumulatory, dalszy spadek kosztów oraz powiększenie sieci punktów ładowania. Dopiero stworzenie globalnego standardu ładowania samochodów o napędzie elektrycznym umożliwi rozwój sieci ładowania na tyle, aby w reszcie mogła przejść do lamusa niepewność ich użytkowników o to, czy wystarczy im prądu w akumulatorach nim dojadą do kolejnego punktu ładowania – zauważył Dr Peter Mertens.
System CCS w założeniach ma oferować zarówno możliwość szybkiego, jak również normalnego ładowania auta, co sprawi że posiadanie auta elektrycznego stanie się praktycznym i wygodnym rozwiązaniem, zwłaszcza w obszarach miejskich. CCS zakłada połączenie jedno- oraz trójfazowego szybkiego ładowania z wykorzystaniem prądu przemiennego o maksymalnej mocy 43kW oraz prądu stałego (maksymalnie 200 kW, w przyszłości do 350kW). Obecnie Charging Interface Initiative jest na etapie tworzenia warunków dla rozwoju standardów ładowania oraz ich certyfikacji do wykorzystania przez producentów samochodów.
Bardzo nas cieszy możliwość wsparcia i udziału w tworzeniu nowych standardów dla systemów ładowania aut o napędzie elektrycznym. Rozwijając ten projekt przyczynimy się do likwidacji jednej z głównych przyczyn niskiego tempa wzrostu udziału rynku aut elektrycznych – podkreślił Dr Mertens.
Volvo Cars od przeszło 40 lat pracuje nad zastosowaniem napędu elektrycznego w samochodach osobowych. Dziś to jeden z liderów rynku, oferujący technologię Twin Engine, która staje się coraz popularniejsza. Już dziś, jedno na pięć nowych XC90 wybierane jest przez klientów w wersji T8 Twin Engine, z układem hybrydowym typu plug-in.
Nasza technologia łączy wszystkie zalety tego rozwiązania oferując obniżoną emisję gazów, cichą pracę oraz wygodę i dynamikę w pełni elektrycznego auta w połączeniu z zasięgiem, jaki może zaoferować jedynie konwencjonalny silnik spalinowy. W ten sposób już dziś możemy korzystać z zalet elektryfikacji w motoryzacji – podsumował Dr Mertens.
Materiały powiązane