Volvo Cars ma jeden z najbardziej ambitnych planów ochrony naszej planety w całej branży motoryzacyjnej. Firma zakłada osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku. Jej szczegółowo określone cele zostały zweryfikowane przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi), która dąży do realizacji celów zapisanych w porozumieniu paryskim.
Według SBTi cele redukcji emisji Volvo Cars są zgodne z wymaganymi poziomami redukcji emisji dwutlenku węgla, aby ograniczyć globalne ocieplenie do znacznie poniżej 2 ° C w porównaniu z temperaturami notowanymi przed epoką przemysłową.
W procesie audytu SBTi określa, o ile i jak szybko poszczególne przedsiębiorstwa muszą zredukować emisje gazów cieplarnianych, aby spełnić parametry określone w porozumieniu paryskim.
Jako dostawca pojazdów i usług mobilnych jesteśmy częścią problemu zmian klimatycznych, ale możemy też być częścią rozwiązania – powiedziała Hanna Fager, Head of Corporate Functions w Volvo Cars. Mamy obowiązek działać. Dlatego redukcja emisji dwutlenku węgla jest najwyższym priorytetem w naszej firmie. Potwierdzenie naszych ambicji klimatycznych przez SBTi daje nam cenne potwierdzenie, że obraliśmy właściwą drogę.
Zapoczątkowany w ubiegłym roku kompleksowy plan klimatyczny Volvo Cars dotyczy emisji dwutlenku węgla we wszystkich swoich działaniach i produktach, zgodnie z wizją neutralności klimatycznej do 2040 roku.
Plan obejmuje szybką elektryfikację oferty i tym samym ograniczenie emisji gazów cieplarnianych pochodzących z rur spalinowych każdego wyprodukowanego auta. Ale na tym nie koniec. Firma zajmie się również optymalizowaniem innych procesów działalności pod kątem redukcji CO2. Te zmiany dotyczą procesu produkcji, logistyki, łańcucha dostaw i recyklingu. Do 2025 roku emisja CO2 przypadająca na każdy samochód ma spaść o 40%.
Do 2025 roku średnia emisja CO2 z rur wydechowych naszych aut ma spaść o połowę. Do tego dochodzi 25% redukcja emisji dwutlenku węgla pochodzącego z produkcji i logistyki w przeliczeniu na każdy powstały pojazd. Kolejna redukcja o 25% ma dotyczyć łańcucha dostaw.
Volvo Cars było jednym z pierwszych producentów samochodów, który zobowiązał się do całkowitej elektryfikacji i jest jedyną marką, która wszystkie swoje modele oferuje jako w wariancie PHEV (hybrydy ładowane z gniazdka). W nadchodzących latach wprowadzi również szereg modeli w pełni elektrycznych, począwszy od XC40 Recharge, którego dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku.
Pierwsze efekty ekologicznej strategii już są widoczne. W tym roku hybrydy ładowane z gniazdka stanowiły prawie jedną czwartą naszej europejskiej sprzedaży. W tym okresie Volvo Cars było liderem sprzedaży tych aut w segmencie premium (według badań IHS). Do 2025 r. połowę sprzedaży naszych aut mają stanowić auta czysto-elektryczne, a drugą połowę – hybrydy.
SBTi to wspólna inicjatywa Carbon Disclosure Project (CDP), Global Compact (ONZ), World Resources Institute (WRI) i WWF.
Materiały powiązane