Z dniem 15 października 2015 Björn Annwall obejmie stanowisko Senior Vice Presidenta w dziale sprzedaży, marketingu oraz serwisu Volvo Car Corporation.
Björn Annwall przechodzi do Volvo ze stanowiska partnera w firmie konsultingowej McKinsey & Co, gdzie przez kilka ostatnich lat współpracował m.in. z Volvo Car Coporation przy wprowadzeniu globalnego programu transformacji firmy po przejęciu przez Zhejiang Geely Holdings w 2010 r. Na nowym stanowisku zastapi Alaina Vissera, który przechodzi do Geely Auto Group.
To niezwykle ciekawy moment w historii marki Volvo. Nie mogę się doczekać, aby pomóc Volvo umocnić swoja pozycję jako prawdziwie globalną marką premium – powiedział Annwall.
Jak podsumował Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group: jest mi niezwykle miło powitać Björna w szeregach Volvo, Jego przyjście zbiega się z wejściem w drugą fazę rozwoju firmy, której celem jest osiągnięcie ok. 800,000 sprzedanych globalnie samochodów w przeciągu roku. Pragnę także podziękować Alainowi Visserowi za wszystko co zrobił dla nas. To także dzięki niemu transformację naszej marki można uznać za sukces.
Volvo przeprowadza największą ofensywę modelową w swojej historii, która odbywa się przy zachowaniu zyskowności i przy stałym wzroście sprzedaży. W pierwszej połowie 2015 r. sprzedano 232,284 aut marki Volvo. W analogicznym okresie 2014 r. liczba ta wyniosła 229,013 sztuk. Przewiduje się, że globalne statystyki sprzedaży na koniec 2015 r. powinny się zamknąć liczbą sprzedanych samochodów zbliżona do 500,000 sztuk.
Jednym ze środków do celu, jakim jest stałe zwiększanie sprzedaży jest kompletne odnowienie linii modelowej szwedzkiej marki, która nastąpi w przeciągu 4 najbliższych lat. Zadaniem Annwalla będzie implementacja holistycznego programu odnowienia gamy modelowej, co będzie przełomowym momentem w 88-letniej historii marki.
Materiały powiązane