Komunikaty prasowe

Całkowicie odmienione Volvo S40: mniejszy – ale dojrzalszy rywal

  • Wielkie możliwości w zwartym formacie
  • Wzrastająca liczba młodszych nabywców, szczególnie w Stanach Zjednoczonych
  • Docelowa sprzedaż 70 000 samochodów rocznie
  • Stany Zjednoczone największym rynkiem zbytuChoć nowe Volvo S40 jest o 50 milimetrów krótsze od swego poprzednika – mimo to jest znacznie bardziej atrakcyjne i konkurencyjne.

„W segmencie modeli sedan mamy długą tradycję. Nieustannie ulepszaliśmy swoje samochody: od Volvo 340, poprzez Volvo 440/460, aż do obecnych modeli S40 i V40. Jesteśmy przekonani, że całkowicie zmodernizowane Volvo S40 w ciągu najbliższych kilku lat jeszcze bardziej umocni naszą pozycję na rynku” – mówi prezes firmy Volvo Cars, Hans-Olov Olsson.
„Oferujemy naszym klientom cechy użytkowe dużego samochodu w zwartym formacie. W połączeniu z ekscytującą stylistyką i wyjątkowymi własnościami jezdnymi czyni to nowe Volvo S40 wysoce konkurencyjną ofertą w tym segmencie rynku motoryzacyjnego.” – dodaje Hans-Olov Olsson.
Rozszerzanie grupy potencjalnych nabywców na coraz młodsze pokolenie jest ważnym elementem przyjętej przez firmę Volvo Cars strategii. Naturalną konsekwencją tego jest fakt, że oferta podstawowego modelu skierowana jest do stosunkowo młodych ludzi.
„Pragniemy możliwie wcześnie zainteresować klientów gamą modeli Volvo, a nowe S40 z pewnością przyciągnie młodszych nabywców.” – komentuje Hans-Olov Olsson.
Œrednia wieku nabywców na rynku amerykańskim to 40 lat
Szybko rosnący udział coraz młodszych nabywców jest szczególnie zauważalny na rynku amerykańskim, na którym firma Volvo spodziewa się, że jedną trzecią jej klientów będą stanowić osoby obu płci jeszcze nie posiadające dzieci.
„Jest to bardzo młody wiek, jak na samochód europejski. Stanowi wyraz naszego przekonania, że nasz nowy ekscytujący sedan ma młodzieńcze oblicze” – mówi Hans-Olov Olsson.
W Europie docelową grupę klientów stanowią ludzie w nieco starszym wieku, przy czym osoby, które jeszcze nie założyły rodziny, mają stanowić jedną czwartą klienteli. Na kontynencie tym wśród nabywców S40 przeważać mają mężczyŸni, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych udział kobiet i mężczyzn powinien być mniej więcej równy.
Docelowa sprzedaż 70 000 samochodów rocznie
Nowe Volvo S40 opuści fabrykę do końca tego roku, a na 2004 rok planowana jest sprzedaż 70000 sztuk.
Na razie największym rynkiem pozostają Stany Zjednoczone, z 20 000 samochodów S40 w roku 2004. Następne w kolejności to Szwecja (5000), Wielka Brytania (4000), Niemcy (4000) oraz Hiszpania (3000).
Bogatsze wyposażenie standardowe
Nowe Volvo S40 będzie miało cenę odpowiednio wyższą niż obecnie produkowane, lecz skompensuje to z nawiązką jego bogatsze wyposażenie standardowe. Na przykład klimatyzacja i elektryczne sterowanie szyb będą standardem.
Można też będzie zamówić większość wyposażenia opcjonalnego, oferowanego w większych modelach Volvo S60 i S80. Będzie to na przykład zintegrowany telefon, system nawigacyjny, czy układ dynamicznej kontroli trakcji – DSTC (Dynamic Stability and Traction Control).
Wytwarzany w Belgii
Całkowicie odmienione Volvo S40 będzie produkowane w Belgii, w fabryce Volvo w Ghent. Tym samym zakończy się produkcja poprzednich modeli S40 i V40 w Born na terenie Holandii.
Firma Volvo Cars zainwestowała 340 milionów euro w fabrykę w Ghent, która po rozwinięciu pełni możliwości będzie największą z fabryk tej firmy, o rocznej wydajności 270 000 sztuk samochodów.
Nowe S40 jest pierwszym modelem w ofercie Volvo, wytwarzanym z wykorzystaniem tzw. wspólnej technologii. Następny będzie model V50 – sportowe kombi, które trafi do salonów w pierwszej połowie roku 2004.
Oprócz modeli S40 i V50, z linii produkcyjnej w Ghent schodzić będzie także Volvo S60, natomiast produkcja modelu V70 zostanie przeniesiona do fabryki Torslanda w Göteborgu (Szwecja).
W Torslanda produkowane będą także modele XC70, S80 oraz XC90.

 

Materiały powiązane