Oświadczenie odnosi się do pierwszego w skali branży motoryzacyjnej oświadczenia Volvo Cars z roku 2017, iż wszystkie produkowane przez markę modele będą od 2019 r. dostępne w wersjach zelektryfikowanych – albo jako mild hybrid, jako plug-in hybrid lub w pełni elektryczne pojazdy akumulatorowe. Strategia firmy, by od 2025 r. generować połowę swej sprzedaży dzięki elektrycznym samochodom, czyni z niej potężnego gracza na rynku chińskim, wiodącym globalnie rynku samochodów zelektryfikowanych. Chiński rząd planuje, że w roku 2025 więcej niż 20% sprzedaży rocznej samochodów w kraju stanowiły samochody tzw. nowej energii – co według przewidywań chińskiego rządu odpowiadać ma przeszło 7 milionom aut.
W zeszłym roku zadeklarowaliśmy elektryfikację, co ma przygotować nas do ery postspalinowej – powiedział Håkan Samuelsson, prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars. – Dziś jeszcze bardziej wzmacniamy tę deklarację na wiodącym globalnie rynku aut elektrycznych. Elektryczna przyszłość Chin to elektryczna przyszłość Volvo.
Volvo Cars produkuje obecnie w Chinach modele S90 oraz S90L T8 Twin Engine. W tym tygodniu rozpoczyna się w Chinach produkcja modelu XC60 T8 Twin Engine. Co oznacza, że wkrótce wszystkie trzy fabryki Volvo Cars China – Luqiao, Chengdu oraz Daqing – będą wytwarzać albo hybrydy plug-in, albo akumulatorowe samochody elektryczne. Dziś na salonie pekińskim Beijing Auto Show, Volvo Cars wzmocni wizualnie pozycję marki jako lidera branży w elektryfikacji, wystawiając wszystkie modele na salonie w wersji plug-in. To pierwszy raz, gdy marka wystawia na salonie samochodowym wyłącznie pojazdy typu plug-in hybrid.
Kolejnym pierwszym na świecie wydarzeniem jest wystawienie przez markę trzech SUV-ów Volvo dostępnych globalnie, XC90, XC60 oraz nowego XC40. Pekin jest też miejscem premiery wersji T5 plug-in hybrid nowego modelu XC40. Nowy model XC40 zdobył ostatnio tytuł Europejskiego Samochodu Roku oraz od chwili swej premiery rynkowej pod koniec roku 2017 już przeszło 60 000 zamówień – i to mimo że Volvo Cars jeszcze nie rozpoczęło sprzedaży modelu w Chinach. Natychmiastowy sukces XC40 jest podstawą do oczekiwań Volvo Cars, spodziewającego się dużego popytu na swój mały SUV w Chinach. Oczekiwania te bazują także na prognozach wzrostu w segmencie w ciągu najbliższych 5 lat oraz rozrostu klasy średniej w Chinach i trendzie wzrostowym PNB związanym z krajową konsumpcją.
Chiny to największy pojedynczy rynek dla Volvo Cars, który w tym roku odpowiada za 23,3% wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale, przyczyniając się do globalnego wzrostu sprzedaży marki w pierwszym kwartale o 14%. W zeszłym roku po raz pierwszy sprzedaż samochodów Volvo w Chinach przekroczyła 100 000 sztuk. Premiera nowego XC40 w Chinach oraz pogłębiona deklaracja wspierania elektryfikacji sprawiają, że Volvo Cars ma świetny punkt wyjścia do realizacji swych ambicji dalszego wzrostu obecności na największym rynku samochodowym świata.
Materiały powiązane